News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
58 Guests, 0 Users

DN-14-81

Started by CitroenAZU, September 04, 2009, 19:45:40 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 400, AK400
bouwjaar; 1972, Datum eerste toelating   05-10-1972
kleur; beige
bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Deze staat dubbel in de database !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

deusjefoo

Hahaha, dit is grappig.
Enkele jaren geleden heb ik deze eend gekocht en heb hem helemaal opgeknapt.
Ook is de kleur veranderd, dit is nu blauw.

Foto volgt.

CitroenAZU

Leuk, ben benieuwd!

Anders kom je em showen van het weekend op de besteleendmeeting? ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: deusjefoo on September 23, 2009, 23:21:23 PM
Hahaha, dit is grappig.
Enkele jaren geleden heb ik deze eend gekocht en heb hem helemaal opgeknapt.
Ook is de kleur veranderd, dit is nu blauw.

Foto volgt.

Hé leuk....ken een hele verhaal over deze Ak400, als je wilt kan ik dat vertellen.......vind dat beige wel mooi, nu blauw, ik ben benieuwd !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

deusjefoo

@ CitroenAZU,

Ik moet eventjes kijken of ik kom. Ik heb nu namelijk problemen met de brandstofleidingen, maar heb nog de hele dag om hier mee bezig te gaan.

@ mctommi,

Vertel, vertel. Grappig trouwens dat er mensen zijn die deze eend kennen :-) En die foto's komen begin volgende week erop te staan. Eerst benzineleiding fixen.

CitroenAZU

En nu is ie inderdaad blauw.

Foto met dank aan Roberto Braam


A car for all occasions by Roberto Braam, on Flickr


A car for all occasions-Part two by Roberto Braam, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

aard

En gisteren gespot op Citromobile

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Earl Grey

Ik ben degene die deze auto uit Frankrijk heeft gehaald. Indien belangstelling dan heb ik nog foto's van de vondst. Het echte bouwjaar van de auto is sept 1971. Mijn profielfoto is trouwens ook deze auto, zoals ik haar aantrof bij de oud-ijzerboer in omgeving Bourges.

CitroenAZU

Leuk Tien, foto's zijn we altijd gek op natuurlijk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Earl Grey

#14
Dit is het briefje wat ik op de dag van de vondst heb gemaakt om mijn bevindingen op een rijtje te zetten. Eigenlijk zocht ik naar los AK plaatwerk voor mijn nog aan te schaffen AK. Bij het er omheen lopen kwam ik tot de conclusie dat dit exemplaar in zijn geheel mee moest en niet alleen wat plaatwerk.
Op het moment dat ik de auto vond (op een oud-ijzer locatie in midden Frankrijk) misten de koplampreflectoren, een rechter achterwiel en de ventilatieklep. Deze laatste was  er uitgehaald door het ventilatiekleprubber door te snijden, een methode die wij met onze vriendenclub altijd hanteerden. Ik vermoedde daarom actie door een bekende.
Inderdaad bleek later dat McTommi de ventilatieklep mee had genomen (hij was 2,5 week vóór mij op dezelfde plek). Tom heeft de klep geruild met mij voor een andere klep die ik weer had gekocht (omdat de klep van de AK miste). Voor 2000 Franse Francs nam ik de auto mee.
Ik heb vanaf dag 1 een logboek bijgehouden, waar ik vanmorgen heerlijk in heb zitten bladeren.
Ander leuk detail is dat deze auto gefigureerd heeft in de film "Discovery of heaven" (naar het boek van Harry Mulisch), als onderdeel van een jaren 80 Amsterdams straatbeeld.

Tags: