News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
43 Guests, 0 Users

enig idee?

Started by AZU-1965, January 31, 2016, 16:29:49 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

Iemand enig idee, waar dit rubbertje met haakjes van was?
2016-01-31_04-26-30 by Azu A, on Flickr
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Dat is om de reservewielklep omhoog te houden
Wordt vastgehaakt aan een gat  binnenzijde, onderkant reservewielklep en dan aan de felsrand van de bak , zodat deze open blijft staan .
Helaas geen foto om dat te verduidelijken.
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Met dit rubbertje kun je de klep voor het reservewiel open houden; aan de binnenkant van de klep zitten 2 gaten waar dit rubbertje zit bij gesloten klep (bij geopende klep links boven).
Als je de klep opent kun je 1 kant van dit rubbertje los halen en bevestigen aan het pennetje op de voorkant van de bak, bovenaan bij de voordeur en dan blijft de klep open staan. :)

Geert is me net voor, aan de felsrand zou ook kunnen inderdaad.

AZU-1965

Bedankt Geert en Bertje.
Ik ga het eens nader bekijken bij de klep...
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Quote from: Bertje Beige on January 31, 2016, 16:46:23 PM

Als je de klep opent kun je 1 kant van dit rubbertje los halen en bevestigen aan het pennetje op de voorkant van de bak, bovenaan bij de voordeur en dan blijft de klep open staan. :)


1965 heeft waarschijnlijk nog dat pennetje, dan moet dat daar aan , later is dat pennetje vervallen, dan moet het aan de felsrand, zoals bij mijn AZU.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Quote from: AZU-1965 on January 31, 2016, 16:53:00 PM
Bedankt Geert en Bertje.
Ik ga het eens nader bekijken bij de klep...
Wat wij samen toch veel weten hé Bert ?  ;)
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Nou Geert, ik weet het toch niet zo goed als ik dacht, en ik ken zelfs mijn eigen auto niet 100% :-[ :-[

Ik heb een 62er met deurtjes verkeerd, en in het plaatje wat voorkomt dat de deuren kunnen worden uitgeschoven, zit een gaatje, en daar moet het haakje van dit rubbertje in.

Ik weet niet of de vragensteller deurtjes verkeerd heeft, 65 is volgens mij het jaar van de wijziging, maar anders heeft ie inderdaad een pennetje.
Wanneer dit pennetje verdwenen is, weet ik niet, maar ik weet van een 69er AK350 dat die hem nog heeft ;)

Tags: