News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
112 Guests, 0 Users

Bevestiging dashboard 65-er

Started by AZU-1965, January 27, 2016, 21:31:53 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

Ik was bezig met de bevestiging van het dashboard van m'n besteller, maar nu vroeg ik mij af, hoe ik de onderkant van het dashboard moet bevestigen. Toen ik 'm kocht, lag het dashboard achterin, dus heb ik niet zelf losgemaakt. Tja, dan weet je soms ook niet, hoe iets weer in elkaar moet.
Ik heb even foto's gemaakt. Bovenkant kan ik gewoon schroeven in schroefdraad. Onderin zit geen schroefdraad, alleen gaten...Iemand?
2016-01-27_09-19-21 by Azu A, on Flickr
2016-01-27_09-19-37 by Azu A, on Flickr
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Daar in die grote gaten horen nog klipjes in waarin je parkers kan schroeven. Mogelijk bij 2cv shops te koop

Geert

#2
Ja, daar horen deze dingen in, kun je er los inzetten :
http://www.treffpunkt-citron.de/Neue-Artikel/lammer-Klemm-Mutter-fuer-Schraube-vom-Armaturenbrett--2CV.html
Hier heb ik ook mijn voetenbak met busjes vandaan !
Misschien zijn die klemmetjes ook te koop bij Chateau deux chevaux
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Ja die bedoelde ik :)
Of nog paar gebruikte kunnen het ook prima doen. Mogelijk liggen ze nog bij de onderdelen die je achteruit de azu hebt gevist

AZU-1965

Kijk, weer wat geleerd. Ik zie ze ook bij brtn, dus dat gaat goed komen. Ook heb ik even gezocht naar die voetenbak, maar zie alleen zonder glijlagers. Kun je de link eens doorsturen Geert?
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

http://www.treffpunkt-citron.de/2CV--Dyane--Ami---Mehari/Karosserie-AK--AZU--AK250-400--AKDY/Pedalbodenblech-gro--elektrolytisch-verzinkt--gewinkelt-innen---au-en--doppelt--mit-Sicken--verstaerkte-Ausfuehrung-2CV-bis-02-1970.html
Foto klopt niet !
De busjes staan er idd niet op, maar volgens de leverancier is dit een oude foto en nog niet aangepast ! Bovendien zit in deze voetenbak een inkeping in de bovenkant en dat heeft die van ons niet .
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Ja inderdaad, deze had ik gevonden. Kun je misschien een foto maken van jouw voetenbak met glijlagers?
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Ja, maar pas dit weekend, ik heb de voetenbak achter onze AZ staan en daarvoor staat weer mijn AZU.
Dit weekend gaan we weer verder aan de AZ en dan moet toch alles weer opgeschoven, dan kan ik erbij!
't is een kwestie van geduld........

Geert

Hier zijn ze, de gevraagde foto's . :)


DSCF0676 by Deux Chevaux, on Flickr
DSCF0675 by Deux Chevaux, on Flickr
DSCF0674 by Deux Chevaux, on Flickr
DSCF0673 by Deux Chevaux, on Flickr
DSCF0672 by Deux Chevaux, on Flickr
DSCF0671 by Deux Chevaux, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Dat ziet er goed uit geert. Het is een betere voetenbak, dan degene die ik gekocht had. Zie ook de schroefdraad voor de remschakelaar zitten. Had ik ook niet. Alleen de haakjes voor de veren van de voetpedalen zitten er niet aan, toch?
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Ziet er zeker goed uit en mooi in zincor materiaal

Geert

Nee, die haakjes zitten er idd niet aan, maar je kunt ook niet alles hebben voor dat geld, toch?
't is een kwestie van geduld........

Geert

Ik heb net even gekeken en op de oude voetenbak zitten idd die haakjes. Kunnen we overzetten of nieuw namaken .
IMAG1228 by Deux Chevaux, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Ik heb ze inderdaad uitgeslepen uit de oude bak en daarna met een popnagel op de nieuwe gezet. Ik zag ook, dat jij een andere aansluiting hebt voor het gaspedaal. Voor het nieuwere type?
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

#14
Nou, ik ben niet de eendenexpert bij uitstek, daarvoor moet je bij Martijn zijn, maar volgens mij heeft Citroen nogal wat geƫxperimenteerd tijdens de productie van de 2CV.
Bovendien zijn jouw AZU en onze AZ waarschijnlijk niet in dezelfde fabriek gebouwd , dus kunnen ze op details af kunnen wijken.
Iemand die al heel wat eenden gerestaureerd en gerepareerd heeft vertelde me onlangs dat geen een 2CV precies hetzelfde is.

Ik ga die bevestigings-ogen ( haakjes) trouwens lassen, niet poppen .
't is een kwestie van geduld........

Tags: