News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

Voetenbak staande pedalen

Started by AZU-1965, January 04, 2016, 20:55:07 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

Nou wilde ik de pedalen gaan monteren, maar ik heb het gevoel, dat er iets ontbreekt in de gaten van de voetenbak:
2016-01-04_08-51-19 by Azu A, on Flickr

Kan het zijn, dat daar iets van een geleiding in moet?
AZU A 1965 - Mehari 1969

AZU-1965

AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Er zitten aan de buitenzijde van de voetenbak als het goed is geleidingsbusjes waar de pedalen doorheen glijden.

AZU-1965

Ik heb nog eens gekeken, maar er zitten geen  geleidingsbuisjes in. Het is dus alleen plaatwerk. Ik kan ook nergens vinden, hoe dit het beste aan te pakken...Iemand?
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

In die nieuwe voetenbakken schijnen geen buisjes meer te zitten.
Je moet óf de buisjes uit de oude voetenbak gebruiken( als ze er nog zijn of goed genoeg zijn) óf zelf buisjes namaken.
Volgens mij zijn ze van koper .
Bij onze AZ van 1965 zitten we waarschijnlijk met hetzelfde probleem, de oude buisjes zijn weg, een nieuwe voetenbak komt volgende week. Eens kijken hoe we dat gaan oplossen.
't is een kwestie van geduld........

AZU-1965

Ik hoor het graag van je Geert. Vanavond even in de ijzerbak kijken of ik de oude voetenbak nog kan vinden....
AZU A 1965 - Mehari 1969

Timo

Dan moet ik die ook maar even gaan zoeken. Zowel van de originele voetenbak als die van de donor (alleen schutbord van een AZ).
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

AZU-1965

Heb je hetzelfde probleem timo? Ik ga morgen even de ijzerbak doorzoeken...
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Heb ergens nog zo'n donorstuk liggen maar ook wel makkelijk zelf na te maken.

Timo

Ik heb nog niets van wat ik vervangen heb weggegooid. Dus de oude voetenbak heb ik nog.
Van het donorschutbord heb ik het onderste deel ook nog, dus in principe zou ik twee sets moeten hebben. Maar of het er echt is....?
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

AZU-1965

#10
Dit is, zoals ik het ga doen. Ik heb uit de oude voetenbak de twee geleiders geslepen en hiervan vierkantjes gemaakt.
20160109_152735 by Azu A, on Flickr
20160109_152742 by Azu A, on Flickr
20160109_154136 by Azu A, on Flickr
Er zaten al gaatjes in. Deze ga ik in de juiste positie op het nieuwe plaatmateriaal poppen. Zou goed moeten gaan...
AZU A 1965 - Mehari 1969

Timo

nou weet ik hoe ze eruit zien. Dat scheelt weer
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

azurblade

Wacht met boren en poppen! Heb je er vierkantjes van gemaakt die je meteen op nieuwe voetenbank popt? Die vorm van die scheve bakjes is niet voor niets. Als je er zo tegenaan popt tegen schuine voetenbank lopen de pedalen naar beneden en dus schuin. Moeten dus weer lipjes aan gelast worden om pedalen horizon taal te krijgen

Timo

Op de nieuwe voetenbakken zitten die schuine stukjes. Als ze daar op worden bevestigd zitten ze de plaatdikte lager en dat lijkt mij te verwaarlozen.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

AZU-1965

Inderdaad, ik pop ze tegen de buitenkant, waar inderdaad ook de schuine kantjes zitten. Ik maak later wel wat foto's om hier te posten....
AZU A 1965 - Mehari 1969

Tags: