News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
89 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

#60
Quote from: engbokho on April 29, 2016, 07:51:17 AM
Los tikken? Gewoon de platte (lange/stevige)schroevendraaier dwars door het filter heen slaan. En draaien maar 8)

Ik heb al een pen dwars door het filter heen. Pen ging krom  >:( >:(

Maar ik zal hem krijgen hoor  ;)

MarcoAZU

Gereedschap gekocht bij Rijsbergen. Een tang waarmee je het filter aan de voorkant kunt vastklemmen. Man wat zat dat filter vast, niet normaal!
Zit nu een Bosch filter op, ze hadden geen Philips filters  :)

Geert

#62
Quote from: MarcoAZU on April 29, 2016, 00:30:09 AM

Spuitwerk is van het stofzuiger gehalte, zo ook de motorkap.


Ik zou hem helemaal opnieuw overspuiten !
Wit is een mooie kleur, of bruin !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

We wachten ongeduldig de Citroexpert af..

Ik zou hem inruilen in Winkel.. Heb me laten vertellen dat die heer zo verliefd was op jou Philips eend, dat 'ie meteen een aanvullende Phillips Currus HY-bus voor op de achtergrond heeft aangeschaft. To be continued..

Trouwens: nu je twee besteleenden hebt kun je mooi je vrouw naar de enige echte Internationale Besteendenmeeting sturen en zelf een bezoekje brengen aan
zondag 25 september 2016 A t/m ZX-markt Simpelveld. Iedereen welkom!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on May 01, 2016, 08:55:32 AM
We wachten ongeduldig de Citroexpert af..
Ja hier thuis kunnen wij ook bijna niet meer wachten!

Heb me laten vertellen dat die heer zo verliefd was op jou Philips eend, dat 'ie meteen een aanvullende Phillips Currus HY-bus voor op de achtergrond heeft aangeschaft. To be continued..
Meen je dit? Of is dit weer zo'n loze kreet voorkomend uit een lichte vorm van jaloersheid? ;)

Trouwens: nu je twee besteleenden drie  :-* hebt kun je mooi je vrouw naar de enige echte Internationale Besteendenmeeting sturen en zelf een bezoekje brengen aan
zondag 25 september 2016 A t/m ZX-markt Simpelveld. Iedereen welkom!
Tja ik zou graag willen dat weet je, maar mijn vrouw interesseert het geen biet en wil niet eens in een eend rijden.

RCUPPER

#65
Ik weet niet of Edwin Groen jaloers op je is.. Ken de man niet zo heel goed, weet alleen dat hij een bijzonder goede smaak heeft.  :)

QuoteJaloezie of ijverzucht is een gemoedstoestand of emotie waarbij men datgene wenst te krijgen wat een ander reeds heeft gekregen, of wenst dat de ander datgene niet had. Dit kan zowel om materie, eigenschappen als om relaties gaan. ...

Nog altijd mooi dat er zoveel verzamelaars, zowel groot als klein, zijn van dit prachtig oud spul. Alles wat nog rondloopt is speciaal en uniek (zowel voertuig als eigenaar). Laten we hopen dat het de komende decennia nog rijdend gehouden wordt.

Hieronder de foto van je Noord Hollandse collega. Wagen oorspronkelijk als verkoopwagen in dienst bij een collega van de heer Pélé uit Dol voor de minder begaanbare gebieden in Frankrijk. Daarna een hele poos als foodtruck (toen nog frituur) in Clamecy gestaan. Toen een hele tijd schuurvondst geweest en toen verder richting Winkel.  Laten we hopen dat we beide voertuigen nog vaak op de foto mogen zien voorbij komen!

currus by RCUPPER, on Flickr

Ooowja Marco: voor €658,- de jouwe... http://www.ebay.nl/itm/DINKY-TOYS-FRANCE-587-CAMION-CITROEN-HY-1200-PHILIPS-CURRUS-MIB-EN-BOITE-1964/301652859563
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Net het eerste proefrondje gereden met de Philips. Kentekenplaat van de gele er even opgeschroefd  :-[ Prompt komen we politie tegen zeg! Oeps, gelukkig ze hadden wat anders te doen. 8)
Auto rijdt en schakelt goed, remmen zijn matig. Ander setje schijven en blokken erop vrees ik.

azurblade

Gaaf. Nu op vakantie in het zuiden van Limburg maar bij terugkomst ligt vast de citroexpert op de mat :)
Een dergelijk eendje zo opknappen en rijden is veel leuker dan verkopen aan Edwin. Misschien leuk bedrag maar minder lol.

Nu nog wat leuke Philips attributen uit die tijd in de laadruimte en maken hem helemaal compleet.

MarcoAZU

#68
Quote from: azurblade on May 02, 2016, 21:00:38 PM
Gaaf. Nu op vakantie in het zuiden van Limburg maar bij terugkomst ligt vast de citroexpert op de mat :)
Een dergelijk eendje zo opknappen en rijden is veel leuker dan verkopen aan Edwin. Misschien leuk bedrag maar minder lol.

Nu nog wat leuke Philips attributen uit die tijd in de laadruimte en maken hem helemaal compleet.

Het is inderdaad een heerlijk eendje om aan te sleutelen! Mijn jongste zoon wordt razend als ik alleen de naam G al in mijn mond neem  ;)
Maar één van de projecten zal toch moeten wijken, vijf is te veel!
Waarschijnlijk gaat het 12 PKtje eruit  :'(
Ik had graag de Philips opgesierd met een deel van de erfenis van Tom Schulte het komend weekend maar dat is mij niet gelukt.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!

CitroenAZU

Blokken en schijven kun je snel genoeg zien. is je HRC niet gaar?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Quote from: CitroenAZU on May 02, 2016, 23:46:39 PM
Blokken en schijven kun je snel genoeg zien. is je HRC niet gaar?

Nee schijven zijn niet vlak en de zooi is vet vermoed ik! Schijven zou ik misschien nog wel in de draaibank kunnen zetten.

Geert

Vandaag viel Citroexpert in de bus .
Ik was dan ook erg benieuwd naar de reportage en foto's van deze AK.
De reportage was kort en bondig zoals we van Martijn gewend zijn en de foto's van kwaliteit.
Deze AK is nog leuker dan ik dacht.

Mooie aanwinst , Marco !

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Afschuwelijk met die tulpjes en bordjes ik hou van Holland :'( Dit was zaterdagochtend vroeg, toen wij binnen kwamen heb ik als eerste die poespas van onze auto afgehaald!
Een geweldig weekend gehad, veel mensen gesproken! Geweldige reacties gehad!
De 2CVclub maakt wederom een moeilijke tijd door, je kunt vinden wat je er van vindt, maar een heel team van idioten staat daar wel weer drie dagen lang!

MarcoAZU

#74
Wie weet, of denkt te weten, waar deze auto's de fabriek uit rolden in 1974? Was dat Vorst ? Er zitten Belgische ruiten in en ook de velgen komen uit België

Tags: