News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
29 Guests, 0 Users

ICCCR 2016 Nederland

Started by michelidds, October 28, 2015, 20:12:55 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Zoals jullie vast weten, wordt komend jaar 2016 in Nederland de Citroën Wereldmeeting ICCCR georganiseerd. ICCCR staat voor International Citroën Car Club Rally, oftewel de meeting van alle Citroën-liefhebbers vanuit de hele wereld. Voor alle types Citroën - van de eerste A uit 1919 tot de nieuwste C uit 2016 - alle types Panhard en zelfs auto's van het merk DS.
De ICCCR vindt plaats van 11 t/m 14 augustus 2016 op landgoed Middachten in De Steeg, bij Arnhem en belooft een prachtig feest te worden.

In 2012 is door de gezamenlijke clubs in Citroën Contact afgesproken dat het evenement georganiseerd wordt door en voor risico van een speciaal daarvoor opgerichte stichting. En dat de clubs de gelegenheid hebben daarbinnen leuke activiteiten te organiseren die passen bij hun stijl en sfeer. Feitelijk gewoon doen wat je leuk vind en waar je sterk in bent als club. Geen sores van het vinden van een locatie, vergunningen, voorzieningen en meer gedoe, maar alleen als club doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt.
Zonder extra kosten of risico, alleen de inschrijfkosten per deelnemer voor het evenement, nu € 120 per auto met 2 personen voor 4 dagen feest, plus € 25 voor 6 dagen kamperen. Ofwel nog geen € 25 per dag, voor twee personen, dat is toch geen geld?! Voor meer info: www.icccr2016.nl Of kijk op Facebook.
Dat is toch iets om niet te missen!

Ik heb al een blik mogen werpen op het voorlopig programma. Daar staan al 116 verschillende activiteiten in.
En het programma is nog lang niet compleet, want de ICCCR organisatie en veel clubs zijn nog hard aan het nadenken over hun bijdrage. Er borrelen steeds meer ideeën en plannen op. Op 14 november gaat het voorlopigheid programma besproken worden met de clubs.
Maar het Besteleendenregister mist nog in de lijst met deelnemende clubs. Dat kan toch niet?

Voor het besteleendenregister kan een eventueel apart kampeerveld afgesproken worden. En natuurlijk is het hét moment om al onze mooi gerestaureerde, originele en zwaar levende hondenhokken te showen, inclusief die van buitenlandse deelnemers.
Het is dé kans om te laten zien waarom een besteleend zo leuk is en een van de meest markante Citroëns.
Daar MOET het Besteleendenregister toch bij zijn? Kost nauwelijks moeite. Kaartjes kopen, brandhout en tentjes mee, kofferbaksale en 100 besteleenden op een rij. Dag erop een mooie rit door de Veluwezoom en Achterhoek, en natuurlijk hebben wij hier ook dijken, pontjes en leuke café's.
Oh ja, en natuurlijk afspreken met de ICCCR organisatie dat jullie komen en we de besteleenden op een bepaald dagdeel kunnen opstellen op het evenementenveld. Maar wacht niet te lang, want dan is er geen goede plek meer in het programma... Want een Citroën Wereldmeeting zonder plek voor onze leuke hokken, dat kàn toch niet?
Wij en onze AK zijn er zeker bij!
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Ad AZU


MarcoAZU

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken velen van ons hebben meerdere auto's en moeten gaan kiezen. Als onze Break gereed staat, dan gaat deze. Met twee auto's dat wordt ons te duur. Sowieso verwacht ik dat er velen afhaken door de prijs die er voor staat, deze is serieus anders dan die van het BEW.
In elk geval gaat wat mij betreft het laatste weekend van september gevierd worden, zonder wieldoppen, bij boer Leo.

michelidds

#3
Sorry, ben even druk geweest met andere zaken.

Ik begrijp wat je zegt Marco. Voor twee auto's betalen is inderdaad onzin.
Dit punt ga ik oppakken met de organisatie. Want het geldt niet alleen voor jullie, maar voor veel/alle eigenaren van tentoon te stellen auto's. A.s. zaterdag is er weer een vergadering. Ik zal dit punt inbrengen.

Anderzijds is het natuurlijk absurd om de prijs te vergelijken met de BEM. Je krijgt er ontzettend veel meer voor.
Als je de prijs vergelijkt met de 2CV Wereldmeeting en andere ICCCR's, wat eerlijker is, is die hetzelfde, maar het wordt een mooier evenement. Bij voorintekening via de clubs kan dat bovendien tot de jaarwisseling nog met korting van € 25 t.o.v. de huidige prijs op de website. Kwestie van regelen via dit forum.
Het kost 'helemaal' 2,5 tank benzine van een 2CV, of ruim 1 tank van een DS... En deze keer hoef je niet eens naar Polen, Frankrijk, of Portugal te rijden...

Zoals gezegd is a.s. zaterdag 14/11 weer een vergadering over het programma van de ICCCR organisatie en de diverse clubs. Wij denken dat er vergeleken met andere ICCCR en 2CV wereldmeetings een mooier programma neergezet gaat worden dan ooit tevoren. Het omvat nu zeker 150 onderdelen: Activiteiten, lezingen, workshops, shows en ritten door de clubs, een museum met bijzondere auto's en kunstvoorwerpen, handel in onderdelen, Citrovaria, kunstvoorwerpen, kleding, brocante, curiosa en regionale eet en drink specialiteiten, cultureel vermaak, muziek, toneel, diverse soorten en prijsklassen horeca, eten naar ieders smaak, leuke terrasjes, picknicken, sport en spel, kinder- en jeugdvermaak, kampeerfaciliteiten, en vooral een onvergetelijk evenement van elkaar ontmoeten en samen beleven in een mooie omgeving. Voor ieder wat wils, of eigenlijk meer dan je allemaal mee kunt maken.

Het gaat ook beslist niet alleen om onze klassieke auto's. De liefde daarvoor is iets wat we delen, maar die zijn maar een middel. Het moet een totaalfeest worden wat zeker ook leuk is voor partners en kinderen, en eigenaren van moderne Citroëns. Denk aan een festival als Oerol, Into the great wide open, of Lowlands, in vergelijking tot een kroeg/buurtpark met een lokaal bandje... Allebei leuk, maar onvergelijkbaar. Bovendien is Lowlands ieder jaar, maar de ICCCR maar één keer in Nederland. In mijn ogen ben je gek als Nederlands Citroën liefhebber als je er niet heen komt.
Dat wat je krijgt voor het geld nog onvoldoende duidelijk is, vind ik wel een groot probleem van de organisatie. Daar spreek ik hen voortdurend op aan.

Natuurlijk zijn jullie vrij om ook een BEM te organiseren. Het voorstel dat clubs hun jaarlijkse evenement inpluggen in de ICCCR is door de clubs zelf gedaan, zodat clubs dan niet twee keer de belasting hebben van het organiseren van een groot evenement in 2016. En om uit te dragen dat de ICCCR hét evenement is waar alles gebeurt.

Tot slot: Ik ben niet betrokken bij de ICCCR organisatie, maar als voorzitter Citroën Contact bewaak ik wel dat er een evenement neergezet gaat worden wat voor alle aangesloten clubs en organisaties een prachtige gelegenheid is om zich te presenteren aan Citroën rijdend Nederland en Citroën liefhebbers uit andere landen en dat we samen een prachtig feest gaan beleven.
Verder zet ik mij persoonlijk er samen met anderen voor in dat de ruim 40 ideeën vanuit ID/DS club inderdaad uitgewerkt worden tot programmaonderdelen (je leest het goed, teller staat op 47). Nee, het wordt daarmee geen DS-feest. We organiseren die onderdelen deels samen met andere clubs, voor het grootste deel ook voor andere modellen en allemaal ook voor partners en kinderen.
Als ID/DS club verwachten we niet anders, een normaal ID/DS najaarsevenement kent al 20 à 30 programmaonderdelen...

Denk er nog eens over...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

Hoi Michel,

Bedankt voor je info.

Ja de prijs is wel normaal hoor voor een dergelijk groot evenement, bij voorgaande ICCCR meetings was het inderdaad ook zoiets.

IK heb me inmiddels al ingeschreven en ben zeker van de partij.
Ook ik heb meerdere auto's en weet nu nog niet met welke ik zal gaan. Het doel was eigenlijk de oranje AK klaar te hebben maar dan moet ik nu beginnen met restaureren en gaan haasten en daar heb ik eigenlijk weinig trek in...maar wie weet..

Wellicht de AZU dus, maar het kan toch ook zomaar de 2cv, Mehari of Ami worden...

Maar inderdaad, dit is een geweldig evenement wat je eigenlijk niet mag missen en ik kan iedereen aanraden erheen te gaan.

Als er mensen zijn die via het besteleendenregister iets willen regelen om auto's te exposeren of een rondrit aldaar te organiseren voel je vrij. Ik ben komende tijd best druk en tijdens het evenement al helemaal denk ik, dus ik regel het niet...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Bertje Beige

#5
Ik weet nu nog helemaal niet of ik ga. Maar als ik ga kamperen, bij wie moet ik dan gaan staan? Ben lid van de Dyane vereniging, de 4&6 club, Fryslan, EEEC en die houden allemaal daar tegelijk hun kampeerweekend!? Ben wel van plan om met de AZU te gaan, een beetje roest kan helemaal geen kwaad tussen al dat glimmende blik 8), maar heb liever een BEM in Amerongen dan op de ICCR.

Of ik ga maar 1 dag naar De Steeg met de BX ::)

@Martijn, een lage 400 is natuurlijk wel iets bijzonders, kun je de restauratie niet uitstellen?

michelidds

Dank voor je positieve reactie Martijn. Natuurlijk ga jij dat evenement niet missen. Als je zelfs naar 60 jaar DS in Parijs komt... (Nog bedankt voor het attenderen op mijn band!)

Qua organiseren hoeven jullie als ongeorganiseerd clubje natuurlijk niet veel te doen. Van te voren laten weten dat jullie een Besteleendenopstelling willen maken op een bepaald dagdeel, zorgen dat dat in het programma komt. Hoe eerder je dat doet, hoe meer kans op een gunstig dagdeel.
Evt. buitenlandse hokken erop attenderen en op die dag alleen de opstelling maken. Klaar, jullie worden gezien!

Bij wie iedereen gaat kamperen wordt eigen initiatief. Over het algemeen is het ieder ICCCR weer een ongeorganiseerd zooitje, waarbij groepjes toevallig bij elkaar staan. Over camping lopen en kijken wie waar staat, met welke auto's is een deel van de lol.
Verschil is nu dat clubs een stuk kunnen reserveren, als ze dat willen. Maar dat is niet verplicht.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

Ik heb wat foto's van voorgaande edities (1989-2012) online gezet zodat jullie vast in de stemming kunnen komen ;-)

https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Bedankt voor de mooie foto's Martijn!

Voor de anderen: bedenk dat het bij de Citroën Wereldmeeting ICCCR zeker net zo veel om de mensen gaat, internationaal ontmoeten, bijzondere dingen zien, lekker eten en drinken. Samen met andere Citrofielen vier prachtige en unieke dagen beleven.
Mij gaat het Citroën gevoel tenminste allang niet meer alleen om de auto's.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

MarcoAZU

Ik wil best namens het register in ALLEEN DEZE ZAAK  ;) de contact persoon zijn  :-[

Bij deze schrijf ik mijzelf dan als eerste in, voorlopig met twee auto's en vier personen!

Michel ik moet wel even op het juiste spoor geholpen worden  8)

michelidds

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

We hebben gister een nuttige vergadering gehad van de ICCCR organisatie met de clubs.
Hier https://www.dropbox.com/s/hygvk9aeg1mhn1h/Presentatie24112015%20vs3B.pptx?dl=0&s=sl een presentatie die meer inzicht geeft in wat er op dit moment allemaal gepland is.
Wel groot bestand (19 Mb), downloaden en kijken is het snelste.
Er zijn steeds meer clubs betrokken en actief. Programmaonderdelen worden concreter en zekerder. Het wordt steeds duidelijker dat het een onovertroffen Citroën feest wordt.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Nog iemand tegen gekomen tijdens de promotoer?
Ik ga zeker komen en heb de keus uit mijn besteller dus het zit wel snor.

Ad AZU

gaan er nog meer mensen?
staan we bij elkaar?...
of...
ik ga helpen opbouwen 1 dag voorafgaand

Tags: