News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
36 Guests, 1 User

17e besteleendenmeeting in Leersum? Gaarne uw reactie!

Started by CitroenAZU, October 05, 2015, 09:36:59 AM

Previous topic - Next topic

Blijft de BEM in Leersum???

ja.
ja, tenzij...(toelichten in topic aub)
nee.
nee, tenzij... (toelichten in topic aub)
maakt mij niet uit, als het evenement maar blijft bestaan

CitroenAZU

De 16e BEM is dan weliswaar nog maar net voorbij maar toch starten we dit maal al eerder een topic om het over de 17e editie te gaan houden.

Waarom?

Nou, op de laatste meeting werd ik aangesproken door een paar mensen die aangaven de meeting in Leersum na 16 x wel gezien te hebben.
Dit gold zowel voor de camping, de omgeving (rondrit), het 'programma' en ook het tegenvallende aantal bezoekers, vooral dat 's avonds blijft slapen en dus rond het kampvuur aanwezig is. Een voorstel was om bijvoorbeeld de meeting iedere keer door iemand anders en ook ergens anders in het land te gaan houden om het zo aantrekkelijker te maken voor meer mensen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zo over denken en daarom wil ik een poll starten om de reacties is te peilen.

Zelf vind ik de huidige locatie overigens prima (er is destijds bewust voor gekozen ergens centraal in NL om het voor een ieder aantrekkelijk te houden) en we weten wat we kunnen verwachten. Ook het feit dat er eigenlijk geen echte organisatie is en dus ook geen echt programma, is nu juist een van de dingen wat de charme aan het evenement geeft, lekker ongedwongen allemaal...
Dat er 's avonds minder mensen aan het kampvuur zitten heeft er denk ik mee te maken dat mensen tegenwoordig een drukkere agenda hebben en liever een los daagje komen kijken. (de zaterdag) Mijns inziens is het er 's avonds niet minder gezellig om.
Als ik terugkijk over de laatste 16 jaar dan denk ik dat de bezoekersaantallen ook wel stabiel zijn. (Gemiddeld tussen de 30-45 auto's) Daar zaten we dit jaar ook weer tussen met 35 auto's. Dat is toch niet slecht voor een specifieke type meeting.
(Kijkend naar andere specifieke type clubs, -ik ben ook lid van bijv. een Ami club, en Mehari club- en weet dat bij deze evenementen die wel worden 'georganiseerd' doorgaans niet deze aantallen deelnemers wordt gehaald. Bij het evenement van een Dyane vereniging zag ik bijvoorbeeld drie weken terug een auto of 8 en bij de Méhariclub 10 auto's, wat uiteraard niet wegneemt dat het dan niet gezellig is natuurlijk, maar dit terzijde...)

Misschien ben ik zelf wel wat conservatief en vastgeroest vwb deze meeting en schroom dus niet om daar in tegen te gaan. Ikzelf hou er wel van om te weten wat ik heb (en niet heb) en ben van mening dat het juist fijn is dat we na 16 jaar nog bij boer Leo mogen komen. (en nee, die gratis patat van Leo bij het kampvuur was geen steekpenning of ander middel tot omkoping) ;-)
Ik weet ook dat heden ten dage niet iedereen zit te wachten op een autoclub (en je bent min of meer toch aangewezen op een camping aangezien je anders allerlei vergunningen moet gaan aanvragen)
Ook ben ik eerlijk gezegd wat huiverig dat wanneer iemand anders steeds het stokje gaat overnemen het dan juist doodbloed omdat niet iedereen zit te wachten op het 'organiseren' van een evenement en het dan na een tijdje toch steeds weer op de schouders van dezelfde mensen terecht gaat komen.

Maar nogmaals, misschien zie ik het verkeerd en ben ik wat vastgeroest...

Dus bij deze gaarne uw reacties om te zien of er meer mensen zijn die er zo overdenken en of het dus tijd wordt voor een andere opzet voor de meeting...

(Maar ook gewoon andere ideeën, opmerkingen, commentaar zowel positief als negatief gewoon laten horen aub.)

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Een beetje traditie is natuurlijk altijd leuk. En de omgeving is schitterend.
Ik heb de laatste optie gestemd als de BEM maar blijft, maar ik was er pas voor de 3e keer.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

RCUPPER

#2
De 16e BEM was voor mij de tweede editie die ik mocht meemaken. Hoewel het een stuk kleiner in opzet was dan de 15e jubileum-editie en het even schrikken was bij aankomst op welk veld de meeting, per uitzondering, dit jaar moest plaatsvinden ; vond ik het persoonlijk erg leuk en gezellig door de kleine opzet. Er was dé grote kans om iedereen gesproken te hebben en iedere auto uitvoerig bekeken te hebben.

Ikzelf woon natuurlijk niet om de hoek, samen met een aantal Groningers en Friezen was ik ook het haasje om +175km te moeten rijden om in Leersum te arriveren. Toch vind ik dát een van de voordelen van de locatie in Leersum. Een meeting in Zuid-Limburg of ergens boven de stad Groningen zou veel minder interessant zijn voor velen om te bezoeken. Ja, een wisselende locatie zou voor meer afwisseling zorgen, de harde kern zou ook zeker blijven komen, maar al die mensen die toevallig een besteleend hebben en daar 1 middag per jaar aan willen opofferen zouden wegblijven. Bovendien is het rivierengebied in combinatie met de Utrechtse Heuvelrug op de achtergrond een geweldige omgeving om een weekend of middag te spenderen.

Ook wat betreft de kosten en het organiseren moet je je vragen stellen. Voor het geld dat Boer Leo (al dan niet met zijn friet) vraagt, denk ik niet dat in Limburg iets te regelen valt. Het is juist dit correcte bedrag dat menigeen kwijt wil zijn voor een avond/weekend samen met zijn geliefde wagen en zijn collega-forumleden. Bovendien brengt een wisselende locatie meer organisatie, reclame en inzet met zich mee. Iets waar toch een zeker draagvlak voor moet zijn, een club zal moeten opgericht worden en waarschijnlijk ook een soort commissie die bepaalt waarom juist Jantje in Limburg en niet Pietje in Groningen dit jaar de meeting organiseert. Ik denk dat juist op dit moment de sterkte is dat er eigenlijk geen organisatie is, iedereen gedraagt zich vrij en blij en uiteindelijk heeft iedereen het gevoel te hebben bijgedragen aan ONZE BEM, hetgeen ons jaarlijks een mooie reden geeft om terug te keren (en misschien wel gewoon naar Leersum).
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Dirk D

Optie 1!

Iets wat goed werkt moet je niet veranderen.


(Afgelopen keer was voor mij de vijfde maal)

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Ad AZU

ik ben ook voor Leersum.  niks mis mee.
helaas kon ik er nu niet bijzijn, maar volgend jaar staat in de agenda; evenals de wereldmeting
Ad

Geert

Alhoewel ik geen recht van spreken heb, ik ben er met mijn besteller nog niet geweest !
Heb ik toch voor optie 1 gestemd.
Waarom ?
Nou het lijkt me een erg leuk evenement waar heel veel mensen plezier aan beleven.
Er zijn altijd mensen die pleiten voor verandering en aanpassing, maar dat wil niet zeggen dat dat het evenement ten goede komt.
Hier in de omgeving zijn ook diverse evenementen die al tientallen jaren hetzelfde zijn en op dezelfde plek gehouden worden.
Toch komen er elk jaar weer duizenden bezoekers op af.

Voor mij valt de BEM altijd uitermate ongunstig , het zal er wel een keer van komen, maar het tijdstip is voor mij eigenlijk het grootste obstakel om niet naar de BEM te gaan.
Dan ben ik blij met de At/m ZX markt waar ik dan een paar uurtjes heen kan, maar meer dan een paar uur zit er gewoon niet in, dus de BEM kan ik dan helemaal vergeten.


't is een kwestie van geduld........

Hans 250

Ik stem ook voor Leersum!
Voornaamste is aan een meeting is dat het een beetje centraal ligt zodat iedereen niet al te ver hoeft te rijden.
Maar de spontaniteit van de meeting is toch wel de belangrijkste drijfveer voor mij. Ik ben er heel vaak geweest maar er zijn een aantal dingen die mij persoonlijk opvallen: Geen club maar een flink aantal besteleendfreaks die af en toe wat op het forum zitten, dus geen rompslomp. Mooi veld (dit jaar wat knusser en kleiner) geen echte organisatie maar spontane mensen die altijd wat dingen meenemen en zorgen voor gezelligheid. Spontane barbecue en iedereen neemt zelf wat mee. Maar ook boer Leo met zijn emmertje waar je wat geld in mag doen, fijne wc's en douches, geweldig gewoon!
Heerlijk ongebreidelde meeting waar van alles kan en mag, waar vind je dat nog?
Maar ik heb ook wel eens een paar mensen boos zien weggaan die meer hadden verwacht van een internationale besteleendmeeting, die hadden denk ik een soort van wereldmeeting verwacht. In vind het in ieder geval elk jaar een wereldse meeting!
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Ad AZU

goed gesproken Hans.

volgend jaar neem ik een kameraad maat mee, die nu een 400 aan het opknappen is.

Bertje Beige

#8
Ook ik vind dat de BEM in Leersum moet blijven, mooi centraal en een mooie omgeving. Als ik toch een puntje van kritiek mag hebben dan is het dat er naar de buitenwereld toe niet word vermeld dat het een kleinschalige meeting is zonder echte organisatie. Dat kan nogal eens voor tegenvallende verwachtingen zorgen. Het hoeft niet veel te zijn, maar ik weet uit eigen ervaring dat als je er voor het eerst met een besteller komt en op dit forum niet actief bent het niet leuk is als niemand je welkom heet en er nergens een bakkie koffie o.i.d. te koop is.
Maar voor de rest heb ik niks aan te merken op hoe het nu gaat :)

MarcoAZU

Quote from: Bertje Beige on October 09, 2015, 22:50:00 PM
Ook ik vind dat de BEM in Leersum moet blijven, mooi centraal en een mooie omgeving. Als ik toch een puntje van kritiek mag hebben dan is het dat er naar de buitenwereld toe niet word vermeld dat het een kleinschalige meeting is zonder echte organisatie. Dat kan nogal eens voor tegenvallende verwachtingen zorgen. Het hoeft niet veel te zijn, maar ik weet uit eigen ervaring dat als je er voor het eerst met een besteller komt en op dit forum niet actief bent het niet leuk is als niemand je welkom heet en er nergens een bakkie koffie o.i.d. te koop is.
Maar voor de rest heb ik niks aan te merken op hoe het nu gaat :)

Volgens mij was dit het eerste jaar dat jij met jouw besteller op de meeting was en werd je warm onthaald  :)

Speciaal voor jou (maar ook voor veel anderen) heb ik direct koffie gezet omdat je deze kritiek vorig jaar ook al had. De koffie was zelfs gratis  ;)

Dit jaar was het gezelschap wat kleiner, ben ik met je eens. Maar vorig jaar bijvoorbeeld hadden we 60 auto's. Noem je dat dan nog steeds kleinschalig ?

Overigens wordt er nergens beweerd dat het een wereldmeeting betreft, wel internationaal en dat zijn we nog steeds!

Ik ben blij dat tot nog toe het merendeel voor Leersum kiest, ook ik heb dat uiteraard gedaan  8)

Ik kan sowieso slecht tegen veranderingen  :-[

Bertje Beige



Marco, ik heb geen problemen met de huidige opzet, ik houd er ook wel van dat er niks hoeft en alles ongedwongen is.
Maar toen ik in 2009 als passagier in een AK350 mee kwam en niemand ons aansprak, en er zelfs geen koffie te krijgen was, viel dat toch tegen ???

Met de aankoop van mijn AZU in 2012 ben ik hier actief geworden en heb de BEM al bezocht voordat deze klaar was en nu weet ik wat de opzet van deze meeting is.
En deze opzet en dat er geen echte organisatie is zou volgens mij wel iets meer mogen worden vermeld in aankondigingen zodat er geen mensen meer teleurgesteld weer vertrekken.
Dat is het enigste puntje van kritiek wat ik heb, voor de rest is het wat mij betreft "vooral zo doorgaan"!

En de term kleinschalig is door mij niet juist gekozen, sorry!

Ook ik houd niet van veranderingen, maar dat jij koffie aanbood vond ik wel super. En het was inderdaad een warm onthaal! En ook ik heb voor 2016 in Leersum gestemd :)


KeesAZU1960


CitroenAZU

23-25 september, het is altijd het laatste volle weekend in september.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Timo

Hoewel net als Geert weinig recht van spreken (ben een keer of twee een los dagje geweest), ben ik van mening dat iets wat is vastgeroest, maar nog steeds werkt, niet gerepareerd hoeft te worden. If it ain't broken, don't fix it. Net als onze eenden.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

marcopr

Quote from: CitroenAZU on January 25, 2016, 11:02:06 AM
23-25 september, het is altijd het laatste volle weekend in september.

Het staat in de agenda, ik kom eraan. Niks aan doen.

Tags: