News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

wat trekt je besteller?

Started by MarcoAZU, September 28, 2015, 13:47:25 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Vorig jaar was ik enorm in overtreding omdat ik een aanhanger achter mijn AZU had en dat terwijl het maximaal te trekken gewicht niet op mijn kenteken vermeld stond.
Dit jaar dacht ik dat nog eventjes te regelen en stuurde vorige week dinsdag een brief naar de RDW. Een fotootje van het autootje daarbij  :) en vermeld dat er in de vraagbaak van Olving staat dat je maximaal 280 kg ongeremd en 400 kg geremd mag trekken.
Ik keek net eventjes op de site van de RDW, het staat er al op.
Ik krijg nu, als het goed is, gratis een plastic kentekenbewijs thuis.

RCUPPER

Kun je die correspondentie met het RDW wellicht (deels) openbaar maken? Ik denk dat er meerdere mensen op dit forum benieuwd zijn naar de wijze van aanpak omdat ze zelf ook met dit probleem zitten. Zeker gezien het feit dat je refereert naar een vraagbaak, iets wat niet bij wet is vast gelegd.


BVD


Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Dirk D

Gewoon een mail via het contactformulier sturen.

https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Contactformulier/mailform.aspx?Path=Portal/Over%20RDW/Contact

Lukte met m'n Ami moeiteloos. Je kunt de toegestane trekgewichten zelf vermelden maar volgens mij weten ze die ook wel bij de rdw.
Enige nadeel is dat je een plastic kenteken kaartje krijgt......
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Toulouse

Kreeg vandaag bericht van de RDW dat voor bestelwagens geen aanhangwagengewichten op kentekenbewijs (plastic kaartje) staan, maar alleen op de website. Dus of eerdere berichten zijn onjuist of onvolledig (of de besteleenden zijn als personenauto geregistreerd)
Votre Toulouse

MarcoAZU

Quote from: Toulouse on March 24, 2017, 17:07:16 PM
Kreeg vandaag bericht van de RDW dat voor bestelwagens geen aanhangwagengewichten op kentekenbewijs (plastic kaartje) staan, maar alleen op de website. Dus of eerdere berichten zijn onjuist of onvolledig (of de besteleenden zijn als personenauto geregistreerd)
Het is anders: als er niets op je kaart staat mag je geremd niet meer dan 500 kg trekken. Of is dat nu ook weer een fabel?

Bij oldtimers hoort m.i. wel degelijk het te trekken gewicht op het kentekenbewijs te staan.

Tags: