News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

Rétro Meus'Auto Madine 13-14 juni 2015

Started by RCUPPER, June 15, 2015, 10:37:36 AM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

Afgelopen weekend even een bezoekje gebracht aan het mooie Lac de Madine. Hoewel de aantallen Renault's, Peugeot's en DS'en elk jaar lijken te stijgen; blijkt het aantal besteleenden al enkele jaren in een negatief spiraal te zitten. Door met een ander vehikel te arriveren, maakte ik mij enigzins ook zelf schuldig aan die dalende curve, waarvoor ik natuurlijk de volledige verantwoordelijkheid op mij neem ::). Hier dus wat foto's van de zeldzame besteleenden en enkele andere Citroën-utilitaires.

























Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

CitroenAZU

Ik hoop vanavond wat plaatjes te kunnen tonen. M

Mooie Mehari's had je bij RCupper!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

#2
Ik zet het verhaal hier even door anders vervuild het Topic van AVA zo.

Lac de Madine, oldtimertreffen in Noord Frankrijk, voor mij de vierde keer!

Wij, mijn zoon en ik troffen AVA aan bij de uitgang van het oldtimer gebeuren. Martijn stuurde haar net de camping af.

Het was, zoals gezegd, weer zeer de moeite waard! Prachtig weer! De bekendheid van het festival wordt kennelijk steeds groter, er was een veel grotere belangstelling dan ooit. De beurs was daardoor minder overzichtelijk in mijn ogen maar de sfeer ongekend.
De rit naar huis door Noord Frankrijk was geweldig, België daar in tegen een drama. We zijn vanuit Bastonge richting Brussel en Antwerpen gereden over de snelweg maar hebben langer stilgestaan dan gereden  :(
In een hele grote supermarkt heb ik 5 liter Total 5000, 15 W 40, kunnen scoren (techniek minrale noemen ze dat (of zo iets)) voor 18 euro. Voor mij een prima alternatief! Total 3000, 20 w 50, staat niet meer in de supermarkt  :(

Op de beurs:

Een stoere bougiesleutel van Facom voor 10,- (heel blij mee deze had ik nodig voor de Break),
Twee wiellagers, 2CV, voor 20 euro, SKF in een Citroën doosje.
Een originele bougiekabelset voor de DS 15,-
De beide delen la citroen ds de mon pere voor 20,-
Twee schakelaars voor de Break.
De nodige ijsjes en biertjes ter verkoeling  ;D

Hieronder een fotootje van de buit  :)

En dan is het wachten op de foto's van Martijn!

Martijn als je twee van die lege blikken kunt missen, dan houdt ik mij aanbevolen!


CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Heerlijk om aan het ontbijt nog even terug te gaan naar de aankomst en alles wat daar op volgde!  ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: