News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
60 Guests, 1 User

06-YD-70

Started by blanc/rouge2cv, December 06, 2014, 12:28:03 PM

Previous topic - Next topic

blanc/rouge2cv

Type; AK400
Bouwjaar; 13-03-1973
Kleur; beige
Bijzonderheden;


Hallo allemaal ,hierbij wil ik me even voorstellen Rob is de naam en sinds  een paar weken in het bezit van een echte Franse AK 400 een harde  zoals je ze nog  maar zelden ziet met alleen 2 gaatjes in de bodemplaat .
Heb alleen de uitlaat , remcilinders moeten vervangen omdat die kapot waren .
Helaas had ik tijdens het verversen van de olie de auto even 20 meter verzet zonder olie er in en dat was net genoeg om de motor vast te laten lopen [ oeps , ik kon wel huilen en mezelf voor me kop slaan ] , maar een andere motor erin en naar de RDW geweest , had vandaag me kenteken al verwacht maar bij de RDW zijn ze niet zo snel dus nog even geduld tot dinsdag want op maandag geen post meer tegenwoordig

Heb er vele kilometers [ 5000 bij elkaar ] voor moeten rijden en een paar rotte bestellers tegen gekomen maar toch een mooie gescoord en zal er veel plezier aan hebben .






Ad AZU

He Rob,
welkom bij de club, die eigenlijk geen club is!
wij zijn altijd benieuwd naar het verhaal achter de eend.
wat wordt je kenteken?
blokkeer in je agenda wel alvast het laatste weekend van september!
dan komen we bij elkaar
zie topic over de BEM, besteleendenmeeting.
waar zit je ergens in Nederland?
groetjes Ad


RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

Ik heb de auto al mogen zien  8)  en het is idd een van de "hardste" AK's die ik in tijden heb gezien.
En leuk detail is dat het een van de allerlaatste met contactslot in het dashbord is.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: engbokho on December 06, 2014, 21:36:31 PM
Ik heb de auto al mogen zien  8)  en het is idd een van de "hardste" AK's die ik in tijden heb gezien.
En leuk detail is dat het een van de allerlaatste met contactslot in het dashbord is.

Leuke originele auto! drie balken gril, ronde lampjes leuk!

Even over het contactslot, wanneer kregen ze dan een contactslot met stuurslot? Ook de mijne had een contactslot in het dashboard, auto van december 1974! Geen stuurslot!

blanc/rouge2cv

De AK is van http://www.datum.nl/13-03-1973 met een Km stand van 71000
Na een paar weken Le Bon Coin in de gaten houden en lijstje opgemaakt van eventuele bestellers die ik wel zag zitten 19 had ik er opgeschreven een paar oost een paar west maar de meeste toch in het zuiden van Frankrijk .
Op zaterdag  naar de buurt van Nancy gereden daar woont de broer van mijn vriendin  , de volgende dag daar vandaan naar de eerste afspraak ,vriendelijke jongeman maar begon gelijk over hoeveel geld hij wel had gespendeerd aan de lak [ inderdaad de lak zag er goed uit maar naar mijn mening iets te dik vooral op de kwetsbare delen ] dus dat deed een belletje rinkelen bij mij en inderdaad de onderkant was gewoon rot het beetje geld dat hij nog over had ,had hij gebruikt om bitumplaat tegen de vloerdelen te plakken dus die hebben we maar laten staan op naar de volgende [ een ak 400 gele La Poste ]paar keer gebeld maar er werd niet opgenomen , maar we gingen toch die kant op dus dan maar even een uurtje omrijden en toch maar even kijken in het dorpje  daar aangekomen zag ik een 2cv en een Diane in een tuin staan dus maar even aangebeld maar de aardige man wist geen La Poste te staan , nog maar een rondje gereden , oude man die zijn hond aan het uitlaten was , even vragen de man belde zelfs nog naar iemand maar ook die wisten het niet .
Maar in zo,n klein dorp moet hij toch te vinden zijn , dus nog een rondje door het dorpje met die aanhanger achter de auto die door de oprijplaten bij ieder hobbeltje of bobbeltje een rot herrie maakt ,ahha nog een man met hond die even vragen en ja hoor hij wist wel waar het was en hij wees de weg .
Wij naar het adres gereden even zoeken welke deur want dat zit nog wel eens raar daar in Frankrijk en aangebeld , de vrouw die open deed was niet echt aanspreekbaar want wat bleek haar man die de AK op Le Bon Coin had gezet was net 3 dagen geleden overleden en de vrouw wist van niks , dus gecondoleerd en sorry voor het ongemak .
Op naar het volgende adres op de lijst , GPS ingevoerd en rijden  in het dorp aangekomen de man gebeld en gevraagd welke straat we moesten zijn uitgelegd waar we stonden in het dorp wat bleek we stonden in het verkeerde dorp met dezelfde naam OEPS nou laat dan maar zitten we staan een paar uur verderop ,
Op naar het volgende adres de man gebeld en we konden de auto gaan bekijken maar hij stond niet bij hem thuis maar een uurtje verderop  , dus de volgende dag daar naartoe gereden we moesten toevallig toch die kant op omdat ik meerdere adressen had in dat gebied , bij de auto aangekomen leek hij wel okee maar met veel werk aan de koets en er zat een rare vierkante buis onder de auto gelast op de kriksteunplaats met een rare buis in de hoeken bij de voordeuren aan de A steil in een hoek gelast [[ denk de Franse manier ]] dus dat werd hem ook niet toen de volgende gebeld en we konden langs komen maar dan wel de volgende dag want we moeten natuurlijk ook slapen en de verkoper woonde ook niet in de buurt want de Ak stond bij zijn moeder in de schuur .
De volgende dag aangekomen in het dorpje 3 straten in de Pyreneeen eindelijk daar stond hij dan netjes in de oude boerenschuur onder de stof en zand de jongeman was ook net na ons aangekomen goeie timing  De AK even naar buiten geduwd [[ hij bleek afkomstig te zijn van zijn vader maar die was een paar jaar geleden overleden ]] accu erbij gepakt en hij start zowaar in een keer, motortje even warm laten worden ondertussen onder op en in de AK gekeken nou dat had ik vrij snel gezien en me vriendin [ zij is tenslotte Francaise]] gezegd dat we kunnen onderhandelen , prijs overeen gekomen papieren ingevuld een lekker bakkie koffie en een uur later waren we weer op weg naar Nederland[ , ondertussen trots als een pauw telkens in die achteruitkijkspiegel kijken .
Bij elkaar heeft deze rit van zaterdag tot donderdag geduurd en hebben een kleine 5000 kilometer afgelegd maar het was zeker de moeite waard .

Bertje Beige

#7
Welkom hier :), Mooie auto. Het is toch een prachtige belevenis om met een lege auto ambulance Frankrijk in te gaan en zo op jacht te gaan en met een harde auto weer terug te komen 8)

Veel plezier er mee en houd je ons hier op de hoogte?


Ad AZU

Geweldig!
Voor dit soort verhalen bekijk ik nou regelmatig dit forum.
Succes met het opknappen.


Dirk D

Welkom! En veel plezier met je besteller.
Heerlijk zo'n auto met een verhaal, dat maakt m uniek.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

#10
Hoi Rob,

bedankt voor je bijdrage, leuk!

Mooi hard AK-tje veel plezier ervan.

Kenteken wordt 06-YD-4?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: blanc/rouge2cv on December 06, 2014, 12:28:03 PM
had vandaag me kenteken al verwacht maar bij de RDW zijn ze niet zo snel dus nog even geduld tot dinsdag want op maandag geen post meer tegenwoordig

Nou ik had gisteren (Maandag dus) een hele leuke belauwe envelop op de deurmat, hahaha....... kan een leuke Kerst gaan hebben :P

Mooi gescoord hoor.....ze zijn er dus nog wel, harde bestellers ! Als je de wrakken op Le Bon Coin soms ziet......en dan ook nog voor een hoop euro's.......1973-er zonder stuurslot is wel merkwaardig hoor !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

blanc/rouge2cv

Nee nog niet ik had het neer Heerlen gestuurd en het moest naar Utrecht , en ipv dat ze de boel doorsturen naar de goede afdeling of terug sturen naar mij moest ik er zelf achter komen dat de belastingdienst nog niks ontvangen had , daar zit je dan voor niks te wachten .
Maar als het goed is heb ik het nu goedgedaan en verwacht ik het binnen enkele dagen .
Sorry voor het oponthoud  :(

blanc/rouge2cv

Hehe  gisteren met de belastingdienst gebeld en ze hebben de auto toegelaten nu nog even wachten op het RDW voor me kenteken , hopelijk werken die een beetje door zo net voor de feestdagen dan heb ik nog dit jaar het kenteken .

Tags: