News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
60 Guests, 0 Users

AR-94-68

Started by Dirk D, August 27, 2014, 14:04:30 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

ik kan het niet zien op de foto's maar welk type motor heeft deze?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Mooie auto, mooi avontuur en een mooi verhaal :), veel plezier met deze machine.
Ik lees graag mee ;)

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

Omdat de RDW op dit moment erg graag auto's ziet verschijnen waar nog niet aan (nummers) is "gerommeld"/schoongemaakt/etcetc.
De kans is nml erg groot dat je chassisnummer voor de voorstoel redelijk onleesbaar is en dat ze dan graag zien dat het identificatieplaatje op je traversebalk er (nog) niet af is geweest om schoon te maken ofzo.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

f.rockefeller

Maar oké dan ff off-topic, misschien wil Frits wel van de zijne af. Hij heeft intussen bijna meer auto's dan dagen in de week......

Enneh wie zegt dat dan.........Dirk.

mctommi

Hartstikke leuk Dirk, veel plezier ermee ! Weer ééntje erbij in Nederland. 25 jaar terug waren ze nergens te vinden en nu ineens komen ze boven water in Frankrijk :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

#21
Inderdaad een leuk verhaal, vooral óók nu er "smoelen" te zien zijn ...
Zal ongetwijfeld niet de enige zijn die enkel "Forum-namen" kent maar totaal geen idee heeft "wie" erachter zit.
Daarnaast: bewondering voor diegenen die "zomaar ff" in een weekend zo'n 2.500 km verslinden teneinde zoiets prachtigs naar Nederland te halen.
QuoteWel gelijk naar de RDW voordat je iets gaat doen aan de auto!
Kan dit absoluut (uit eigen ervaring) onderschrijven !
QuoteDe kans is nml erg groot dat je chassisnummer voor de voorstoel redelijk onleesbaar is en dat ze dan graag zien dat het identificatieplaatje op je traversebalk er (nog) niet af is geweest om schoon te maken ofzo.
Klopt helemaal ! Was destijds bij mijn (óók uit Frankrijk geïmporteerde) "Valérie" de reden voor een diepgaand (+ kostbaar + tijdrovend) "identiteits-onderzoek"door de RDW. Had haar éérst helemaal gerestaureerd en daarna pas naar de RDW. Foute volgorde duzzz ...
Benieuwd naar de verdere geschiedenis van deez' AK.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Dirk D

Ha Tom! Die blauwe staat er nog hoor....

Valerie en Engbo bedankt voor de RDW adviezen. Ik weet wat me te doen staat.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

Vandaag was dan de grote RDW dag, tijdje terug al afspraak gemaakt. Met veel geduld mezelf tegengehouden om alvast wat te sleutelen want alles moet zo origineel mogelijk zijn.
De besteleend op de aanhanger en naar Waddinxveen om de eend te laten invoeren en op kenteken te zeten. De enige papieren die ik erbij heb zijn een keuringsbewijs uit 1998 (afkeur) en een zelf opgestelde aankoop bewijs.

Eendje van de aanhanger en naar binnen geduwd.
Nee zei de keurmeester, zo gaat dat niet. De auto kan pas worden ingevoerd als u m helemaal APK waardig heeft gemaakt. Dan keuren we hem gelijk met het invoeren en krijgt u een Nederlands kenteken.
Daar stonden we dan..... Voor niks de rit naar Waddinxveen ondernomen??
Na flink wat soebatten en aandringen wilde de keurmeester dan wel een identificatei onderzoek doen. Met hulp van het aankoop- en keuringsbewijs was dat geen probleem.
Toen ter plaatse nog een vin onderzoek. Dat ging ook goed, alhoewel hij het chassisnummer op de plaat bij de rechter voorstoel niet kon lezen. Het nummer op het plaatje op het chassis was voor hem echter voldoende bewijs.
Drie loodjes erop, nieuw chassisnummer op de achterpoot van het chassis gejekkerd en klaar was Kees!
Komt u later maar terug voor de APK dan voeren we hem op dat moment gelijk in was de boodschap. 2x keer € 46 eurootjes aftikken en de eend kon weer op de aanhanger.
Ik heb wel drie keer gevraagd of ik straks zonder problemen met de APK een kenteken ga krijgen maar dat zou geen enkel probleem zijn. Wel raadde de keurmeester mij aan om dan weer naar Waddinxveen te komen.
Hoe het ook zij, ik kan aan de slag!
Alleen nog dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd negeren. Dat zegt steeds "ik moet het allemaal nog zien straks".........
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

Gefeliciteerd Dirk!
Maar wel een beetje rare gang van zaken bij dat station. Want in principe had hij ook al kenteken mogen afgeven. Want alleen auto's van voor 1960 moeten apk waardig verschijnen voor de invoerkeuring...(die hoeven nml daarna nooit meer voor de APK).
Het goede nieuws is natuurlijjk dat je auto weer officieel bestaat en een "echt" nummer heeft.
Aan de slag maar  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

Mooi zo Dirk!

Zal me echter niets verbazen als volgende week toch gewoon je kenteken pasje op de mat licht...Wel gelijk schorsen dan!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

#26
Dirk,
inderdaad een vreemd verhaal en hoop voor jou dat dat "stemmetje in jouw achterhoofd" straks geen ongewenst verder verloop van het verhaal met zich meebrengt. Het feit dat er nu een nieuw chassisnummer is ingeslagen betekent dat deez' voiture officiëel is opgenomen in de registratie bij de RDW. En dat daar nú al een officiëel kenteken op kan worden afgegeven, hetgeen je gewoon kunt opeisen. Aangezien jij ongetwijfeld niet zit te wachten op zo'n "modern" kenteken is het van belang dat je bij de RDW nadrukkelijk aandringt op de afgifte van een "klassiek" kenteken. Dit staat helemaal los van enige restauratie of APK-keuring van jouw nieuwe aanwinst. Kost je waarschijnlijk enige moeite maar "de aanhouder wint". In het geval dat jouw AK "40+" is heb je niks meer te maken met MRB (motorrijtuigenbelasting). Mocht dit ànders zijn (op jouw nieuw-verworven kentekenbewijs staat bijvoorbeeld een datum van ná 31-12-1973) dan moet je het kenteken onmiddellijk "schorsen". Vervolgens op je gemak lekker aan het klussen en - eenmaal gereed om Neerlands' wegen onveilig te maken - gewoon een garage c.q. APK-meester naar jouw eigen inzicht zoeken teneinde jouw "voiture" legaal de weg op te krijgen. Het invoeren - en op registratie zetten - van jouw Eend is het aandeel wat de RDW moet leveren (hetgeen ze nù dus al hebben gedaan middels het inslaan van het chassisnummer). Het APK-keuren staat hier los van en kan te allen tijde naderhand bij iedere officiëel hiertoe gecertificiëerde garage worden uitgevoerd. Dus laat je vooral niet "intimideren" door de RDW.
Succes !
Groet, Gert
(oh ja, ff niet vergeten: indien van toepassing niet vergeten om die "schorsing" voor de RDW óp te heffen ! Kan allemaal via internet.)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Dirk D

Een paar foto's van het RDW bezoek'
image by DirkAK400, on Flickr

image by DirkAK400, on Flickr

image by DirkAK400, on Flickr

image by DirkAK400, on Flickr
Nieuw chassisnummer
image by DirkAK400, on Flickr

image by DirkAK400, on Flickr
oude weghalen
image by DirkAK400, on Flickr

image by DirkAK400, on Flickr
nog een aandenken uit l'Herault
image by DirkAK400, on Flickr
een van de drie loodjes
image by DirkAK400, on Flickr
en weer thuis
image by DirkAK400, on Flickr
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Gelukkig zijn ze bij de RDW tegenwoordig heel wat coulanter geworden. Vele jaren geleden leek het er wel op of ze hobbyisten wilden "pesten".
Alhoewel ik lang geleden zonder al teveel moeite mijn AMI6 Break heb kunnen invoeren zonder carte grise, die kwam namelijk van de sloop.
De procedure was toen; invoeren alsof de auto van buiten de EEG kwam, dus naar de douane ermee en invoerrechten betalen, kostte 250 gulden slechts. Was de moeite waard.
Opa vertelt.......20 jaar geleden alweer :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Gefeliciteerd met de eerste RDW hobbel.
Gezien het inslaan van de nummers en loodjes gaat de tweede vast en zeker ook slagen na hem technisch in orde te hebben gemaakt.

Ideaal dat er al een 6je in ligt. Ook al is het een 4tje de RDW heeft het loodje op een geweldige plek bevestigd om er welk blok dan ook in te hangen :)
Succes met de vervolgactiviteiten Dirk

Tags: