News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
49 Guests, 0 Users

Tips voor maken van achter beugels azu 250

Started by Leonairo, March 09, 2014, 21:00:47 PM

Previous topic - Next topic

Leonairo

Aangezien de achterbeugels niet meer aanwezig waren op mijn azu 250 heb ik dit weekend getracht deze te maken.
Doordat ik niet de beschikking heb over een buigijzer voor deze maat, heb ik getracht door de pijp gevuld met zand en dichtgelast met een thermische lans om een buis heen te buigen.
Het is gelukt maar ik ben niet tevreden met het resultaat.

Zijn er forum leden die andere tips hebben voor mij ?

Groet Leon


RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Alleen voor die beugels ???? Beetje zonde :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

f.rockefeller

er bestaan waarschijnlijk wel lasbochten van die diameter dan ben je al een eind op weg.

RCUPPER

Volgens mij deed ik zoiets ooit voor mijn exemplair Tom. Je ziet 'n épave ergens in een wei, je pakt een knabbelschaar en een flex(hopelijk is je verlengsnoer lang genoeg tot de volgende boerderij). En flex flex knabbel knabbel. Wel jammer van die goede laadbakbodem, die is na het knabbelen niet meer zo geweldig..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Leonairo

Quote from: f.rockefeller on March 09, 2014, 23:48:09 PM
er bestaan waarschijnlijk wel lasbochten van die diameter dan ben je al een eind op weg.

Hopelijk heeft iemand dan een linkje.. 

f.rockefeller

Gewoon googlen en kijken welke ijzerhandel/winkel bij je in de buurt zit!

Burik

Ik zou even bij een ouderwets constructie bedrijf naar binnen wandelen.
Zo,n echte ouderwetse waar ze nog allemaal in een blauwe overall lopen en waar de machines tientallen jaren oud zijn. Zul je zien dat je voor een habbekrats klaar bent.
En je hebt precies datgene wat je wilt 8)
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: RCUPPER on March 10, 2014, 07:41:51 AM
Volgens mij deed ik zoiets ooit voor mijn exemplair Tom. Je ziet 'n épave ergens in een wei, je pakt een knabbelschaar en een flex(hopelijk is je verlengsnoer lang genoeg tot de volgende boerderij). En flex flex knabbel knabbel. Wel jammer van die goede laadbakbodem, die is na het knabbelen niet meer zo geweldig..

Nou dat is dan nog luxe.........wij hakten van alles eraf/eruit met hamer en plaatbeitel......ze zien je aan komen met een flex en een verlengsnoer op een sloperij ;)
Dan hebben ze jaaaaaaaren wat om over te praten bij de borrel daar, hahahaha......

Maar inderdaad; soms moeten we wat opofferen om onze auto's weer compleet te maken, we kunnen immers niet alle wrakjes redden en restaureren........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Leonairo

Quote from: Burik on March 10, 2014, 20:25:38 PM
Ik zou even bij een ouderwets constructie bedrijf naar binnen wandelen.
Zo,n echte ouderwetse waar ze nog allemaal in een blauwe overall lopen en waar de machines tientallen jaren oud zijn. Zul je zien dat je voor een habbekrats klaar bent.
En je hebt precies datgene wat je wilt 8)

En inderdaad gewoon las bochtjes van 90 graden te krijgen.
Dus vandaag 2 nieuwe beugels gemaakt, zal morgen wel even een foto maken


Burik

Wij hebben er lange bouten opgelast, hierdoor kun je van onderaf  het spul met een paar moeren vastdraaien
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: