News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
41 Guests, 0 Users

Citroen azu 1958, originele 4 persoons

Started by azurblade, September 19, 2013, 07:36:22 AM

Previous topic - Next topic

azurblade

Via contacten in scandinavie een unieke azu te koop aangeboden
Het is een originele 4 zitter uit 1958. Bankje achterin.
Al helemaal rijvaardig, invoeren en op nederland kenteken.
Op paar kleine details na o.a. chevrons is hij klaar.
Hogere prijsklasse. Bij interesse doe maar pbtje





MarcoAZU


Erg leuk ding zo te zien! In welke opzichten is dit een originele vierzitter? Zit er een voetenbak achterin? Allen dan is het een originele vierzitter heb ik begrepen, toch  ???

azurblade

Verkocht aan een verzamelaar.
Was naar ik begreep een vierzitter dus ook met de bak in de laadbak.

mctommi

Quote from: MarcoAZU on September 19, 2013, 13:02:04 PM

Erg leuk ding zo te zien! In welke opzichten is dit een originele vierzitter? Zit er een voetenbak achterin? Allen dan is het een originele vierzitter heb ik begrepen, toch  ???

Een Glaçauto heeft GEEN voetenbakje ! Als volwassene zit je achterin met je knieden in je neus ! Is dus meer een 2+2, vind ik. Maar staat toch als personenauto te boek (carte grise).
Alleen de Belse AZU-L en AK-L hebben het -ingenieuze- voetenbakje, met de omkeerbare bak erin, waarmee je weer een vlakke laadvloer kan creëren.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance


engbokho

Nee het is iets anders. Het is een rechthoekige bak (verzonken in de laadvloer) met een schuine vloer (als voetensteun). In die vloer ligt een los bakje (met schuine zijkanten) dat je kan omdraaien zodat het weer een vlakke laadvloer wordt. Het bakje is aan de binnekant bekleed met stof die lijkt op de vloerbedekking van een Ami.
De bank van de Belgische Azul en AkL is ook anders dan de Franse versies.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

De AZU-L en AK-L bank kunnen niet opklappen, die van Gla,cauto wèl, en dat is veel handiger ! De Belgen hebben de handige voetenbak, de Fransen de handige achterbank, het wordt tijd voor een MIX, hahahaha....................een Glaçe-weekend ???????
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

#9
oh dan ben ik ook wel benieuwd naar wat foto's! ;D

engbokho

#10
Kijk deze foto's heb ik even geleend van de site van Vincent Beyaert
Hier kan je het schuine (vaste) bakje zien. De afdekplaat ontbreekt hier.


En hier zie je de "afdekplaat" omgekeerd in het bakje liggen met de bekleding.
Als je deze plaat dus omdraaid heb je weer een vlakke vloer.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Opmerkelijk die bovenste, zo ken ik het niet, de originele laadvloer naar beneden gebogen.........zo te zien de 58-er AZU-L van Xavier Blase met kraantjesdashboard.....geweldig !
De onderste is mijn ex-AK-L (onmiskenbaar), foto van Martijn vermoedelijk ! Stuk laadvloer eruit geslepen en een voetenbakje erin met popnagels o.i.d. Zo zat het in mijn voormalige 60-er en 62-er AZU-L ook. In het omkeerbare bakje zit een rond gaatje, daar kun je je vinger in steken om het er weer uit te krijgen als je de laadvloer vlak hebt gemaakt :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Bedankt voor de foto's.. weer wat dromen in het leven te vervullen! 8)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Bob2027

Wat een pracht ding als je op de link klikt!!! in de blanke lak er rijen!
Maar ik wist niet dat dat zo zat. wel leuk ik heb ook nog een bankje wat achter in past.
Maar hoe zit t met kenteken eigenlijk? kan ik zo een bankje erin zetten?
De trotse bezitter van de 250, 42-BB-21.

Tags: