News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
56 Guests, 0 Users

Startmotor AK400 1972

Started by DuckZilla, June 07, 2013, 11:31:55 AM

Previous topic - Next topic

DuckZilla

Ik ben (ooit zal mijn huidige startmotor de geest geven) op zoek naar een startmotor voor mijn AK400, bouwjaar 1972.
Het is er een met trekstart, 12 volt.

Iemand tips of een adres? ik ben zoiezo op zoek naar wat meer reserve onderdelen voor m'n besteleend..

Geert

Chateau deux Cheveaux  in Beesd !
't is een kwestie van geduld........

DuckZilla

idd, chateau deux chevaux was me al bekend( erg hoge prijzen), als ook bijv. de Burton Car Company. Maar een startmotor zoals door mij beschreven is moeilijk te vinden(eigenlijk komen ze in alle webwinkels met 2cv onderdelen niet voor).
Een nieuwer model startmotor kan ook, maar dan moet ik de zaak ombouwen is me verteld(hangende pedalen etc) Heeft niet mijn voorkeur omdat ik m'n besteleend zo origineel mogelijk wil houden..



azurblade

Is het niet iets om een nieuwe startmotor om te bouwen naar trekstarter? Of binnenwerk om te zetten.
Weet niet of het kan maar mogelijk een oplossing.
Af en toe worden er wel 12v trekstarters op marktplaats aangeboden. Inde gaten houden dus.

mctommi

Ik heb nog wel wat liggen, 12 volt trekstarters
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

En ook de garage waar ik af en toe werk heeft er nog genoeg (ook erg "duur " :D ;D).
Dingen gaan haast niet stuk. Gewoon als de koolborstels op zijn nieuwe er in en gaan!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: