News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
326 Guests, 0 Users

Recent posts

#71
Accessoires / achterdeurtjes met raam ....
Last post by MartinAZU - February 20, 2025, 14:42:54 PM
Tja wel mooi ruimzicht naar achteren toe.
Maar misschien toch maar eens kijken voor andere deurtjes voor mijn azu van 59.
Met ovale ramen in plaats van deze accessoire "Glac" ramen
#72
BH / Re: BH-10-04
Last post by Geert - February 06, 2025, 06:47:30 AM
Mooi wagentje !
Mooi prijsje !

#73
BH / Re: BH-10-04
Last post by engbokho - February 04, 2025, 19:43:39 PM
#74
BH / BH-10-04
Last post by CitroenAZU - February 04, 2025, 14:10:35 PM
Type; AZU
Bouwjaar; 01-01-1957
kleur:
Bijzonderheden:
#75
Nog onbekende besteleenden / Re: AK350 1970
Last post by Bertje Beige - January 31, 2025, 19:31:09 PM



Jazeker 😃
[/quote]
#76
BE / Re: BE-68-28
Last post by François - January 31, 2025, 18:01:14 PM
Jorn bedankt voor de tip! En Hans bedankt voor je mening! Denk dat ik dan toch mijn huidige blok behoud en reviseer.
#77
BE / Re: BE-68-28
Last post by Hans 250 - January 30, 2025, 20:45:45 PM
AYA2 is een 2cv4. Dat rijdt in mijn ervaring net zo beroerd. Mijn 25-88-DB had toen ik 'm kocht nog de originele motor en bak. Topsnelheid ook zo rond de 75-80. Toen ook al levensgevaarlijk. Snel is er toen een 2cv6 motor en (trommel)bak in gekomen.
#78
BE / Re: BE-68-28
Last post by jornmetten - January 30, 2025, 17:39:46 PM
Hoi Francois,

Bij Sander Aalderink staat een AZU met 21pk.
Wellicht kan je die proberen, dan weet je hoe het rijdt.
#79
BE / Re: BE-68-28
Last post by François - January 30, 2025, 09:10:58 AM
Hoi Hans, bedankt voor de informatie! Is er nog een verschil met een AYA.M of AYA 2 blok? Enig voordeel? Anders laat ik het qua techniek misschien toch maar hoe het nu is. Er is ook wat voor te zeggen om op de snelweg mee te komen met het verkeer.
#80
BE / Re: BE-68-28
Last post by Hans 250 - January 29, 2025, 10:42:36 AM
Hey François, er hoort van origine een 21 pk motor in, dat is een 18 pk met een andere nokkenas, stoterstangen en nokvolgers. Andere carburateur en luchtfilter ook. Om tot drie pk extra te komen...
De eerste Dyane's (augustus 1967) hadden ook zo'n motor (motorcode AYA).
Ook nog een andere versnellingsbak met een kortere overbrenginging, in verband met de lasten die ze zou kunnen vervoeren. Jouw AZU is in Frankrijk gemaakt dus van origine 6 volt zoals je al zei. De in Belgie geproduceerde AZU's hadden al vanaf model 1968 een 12 volt installatie met een spruitstuk waarop een uitwendige dynamo gemonteerd werd.
Mijn ervaring met de 21 pk motor en bak: Veel toeren en weinig snelheid, op de snelweg max 75/80 km. In de stad nog wel te doen, maar daarbuiten..billenknijpen ;-)
Bovendien lastig te vinden die specifieke 21 pk onderdeeltjes.