News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
371 Guests, 0 Users

Recent posts

#1
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - November 01, 2025, 14:22:15 PM
Dank je Hans!... mmm of ik zo blij ben met dat antwoord? . Ik had al 4 14 mm schokbrekers aangeschaft:-).
Het gemakkelijkst wat ik nu kan doen is dus alles 12 mm te laten en 4 12mm schokbrekers  halen.
voor 14mm heb ik dus andere draagarmen nodig voor die zwaardere 14 mm schokbrekerplaten. Keuzes. Ga ik nog even over nadenken wat het handigst is.

Ondertussen wel (weer) lid geworden van de AMI vereniging; een AK350 is ook een soort halve AMI immers.

https://flic.kr/p/2rCJeQD
#2
A / Re: AN-87-66
Last post by Hans 250 - November 01, 2025, 12:02:31 PM
Ja, dat zijn nog de oude schokdempers, is origineel. Met de komst van de 400 andere (dikkere 14 mm) schokbrekers dus dikkere schokbrekerbevestigingspennen (ook in de draagarmen achter). En de 3 bevestigingbouten van de schokbrekerplaat voor zijn dikker, m9 ipv m7 (met 12 mm kop), dus in de draagarmen voor van een 400 zit dus ook m9 draad ipv m7 bij een 350. Je kunt dus of de boel gaan aanpassen of een setje draagarmen monteren van een 400 of Aca.
#3
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - October 31, 2025, 21:28:23 PM
Ik ben de oude schokbrekers aan het verwijderen.. en zie dat het allemaal 12 mm exemplaren zijn . Is dat normaal voor een belgische 350?  De chassis gaten zijn wel 14 mm . Mijn platen voor de schokbreker bevestiging hebben dus ook een 12 mm pen (met een M10 moer..). heeft iemand nog platen met 14mm pennen of tips? ik vraag het hier maar,  het is een besteleenden forum immers ;-)

#4
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - October 28, 2025, 16:02:47 PM
Chassis is matig, wordt vervangen.
Toen ik 'm kocht zat er een oud type bak bij..; hij zal allicht vroeger een tijd met een schijvenbak hebben rondgereden. Ik ga natuurlijk ook weer voor een schijvenbak, voor het goeie doel al een tweedehandsje gekocht.
#5
A / Re: AN-87-66
Last post by Hans 250 - October 27, 2025, 19:51:04 PM
Zo op het eerste gezicht lijkt het chassis nog wel aardig. Wat mij meteen opvalt dat er een moderne handremhevel aan het chassis gebakken zit. Heeft er een schijvenbak in gezeten?   
#6
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - October 27, 2025, 11:42:46 AM
ThanX Hans, ik ga er direct achteraan!

Verder.. we have a lift-off :-)

https://flic.kr/p/2rBG7C1
#7
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctomm...
Last post by Gromsound - October 27, 2025, 10:29:24 AM
en toen waren het tien jaar, situatie ongewijzigd...

De eerste auto waar Tom in werd vervoerd was een fiat 500 gardiniera. die kon hij zich niet actief herinneren maar als er op de franse sloop een fiatje 500 lag dan moest ie uiteraard even proefzitten:

(1992)
#9
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - October 24, 2025, 21:23:46 PM
ThanX Hans, ik snap nu wat je met de vlakverdeling bedoelt.. Dat komt omdat ik 400 achterstukjes heb gebruikt. Niet helemaal correct inderdaad, ik ben er blij mee :-). Hele binnen schermen nieuw vind ik te duur, hopelijk kom ik nog een stukje binnenscherm tegen binnenkort.. half metertje is genoeg ;-)

https://flic.kr/p/2rzSj9e
#10
A / Re: AN-87-66
Last post by Hans 250 - October 24, 2025, 20:10:35 PM
Die hoekjes zijn bijna altijd gaar. Is nu weer hard, beetje afbramen, komt goed.
Maar die binnenschermen zijn ook lekker krokant zeg. Hoop werk om dat goed te lassen. Ik heb nu inmiddels regelmatig het hele binnenscherm vervangen. Ook een hoop werk hoor, maar wel in 1 keer goed en strak.
Oh ja die vlakverdeling waar ik het eerder over had, is nu heel goed te zien aan jouw foto van de achterkant. De onderkant van de achterdeur hoort in lijn te liggen met het onderste vlak van de achterkant. Maar kniesoor die daar op let..;-)