News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
334 Guests, 0 Users

Recent posts

#1
H / Re: 40-05-HB
Last post by Hans 250 - November 25, 2025, 22:10:47 PM
Ik heb dit "pareltje" maar eens uitgegraven en afgestoft want ze gaat binnenkort naar de plaatwerker voor het beschadigde dak. Die keek erna toen hij bij mij op bezoek was en zei: "dat druk ik er wel eem' oet".
Hij heeft een tijdje geleden een Acadiane gerestaureerd zo als ik nog nooit heb gezien, zo mooi en zo goed gedaan, dan krijgt 'ie dit ook wel weer in model. Afwerking kan ik zelf wel.
Maar het cabinedak is ook niet helemaal lekker. Eigenlijk poepiestrak van boven tot onder (voorruitframe en motorkapscharnier pefect) maar met een nare plek boven de hele voordeur omlijsting. Nou ja, eerst maar eens het dak van de laarduimte rechtboegn'.
Gisteren de kastjes van de wielkasten gesloopt die daar ooit door een handige Harry ingetimmerd waren. Eronder zag het er nog mooi en schoon uit dus dat valt dan weer mee. Wel wat laswerk, maar te overzien. Laadvloer echt mooi en strak. Voor de rest: GAAR! Bodemplaten, voetenbak en dorpels natuurlijk. Chassis ook helemaal. Deuren ook, alleen het linker achterdeurtje moet ik zien te redden. Met andere woorden, geen probleem, allemaal te overzien. Kwestie van stug doorlassen, haha.
Vandaag de kabelboom, motor en bak gedemonteerd. Stond er ook min of meer los in. En jawel: de motor is ook kapot. Kapotgegierd denk ik. De versnellingsbakbehuizing is wel weer bruikbaar voor een zes. Want dat gaat er sowieso in. Kabelboom op een paar stekkertjes na perfect.
Maf detail: Het originele linker voorscherm is nog heel netjes. Dat zie je bijna nooit.
Maar toch, deze 250 heeft het in ieder geval overleefd. Hoe dat dan toch is gebeurd zal ik eens aan de vorige eigenaar vragen. En ik zal wat foto's plaatsen als ze naar de plaatwerker gaat. Toe bie continjoed.
#2
E / Re: EB-86-86
Last post by Hans 250 - November 22, 2025, 21:40:14 PM
Ik heb 'm een emaille gestuurd...
#3
Y / Re: 12-YE-46
Last post by Hans 250 - November 22, 2025, 21:36:40 PM
Het ziet er uit als een hoge 400 tolée waar 350 ruiten in zijn gemaakt, haha. Dit is toch die koffiebar?
#4
Y / Re: 12-YE-46
Last post by engbokho - November 22, 2025, 17:41:52 PM
Te koop op MP
#5
E / Re: EB-86-86
Last post by Gromsound - November 22, 2025, 11:04:15 AM
ja sorry zag ik gister'n pas [shame].
joe hef iemeel. twee keer zelfs, ik vond de aanbieder terug op mpl in een andere adv, dankzij de herkenbare achtergrond ;-)
#6
A / Re: AN-87-66
Last post by Pietrka - November 21, 2025, 13:33:26 PM
@citroenazu.. was ik al eens lid van toen ik nog mijn ami superrrrr had :-)
@gromsound.. Daar heb ik ook aan zitten te denken, thanx.

Ik heb nu voor 12mm schokbrekers gekozen..de 14mm exemplaren zijn retour gestuurd..Het enige waar ik nog niet blij mee ben is de schokbrekerplaat bevestiging. Op de draagarmen zit m7 draad getapt (uit de frotteur tijd;-), Normaal zitten die platen vast met m9 boutjes. Dus of andere draagarmen, of gaten uitboren en m9 tappen, of gewoon m7 laten. 

Op de foto een verroeste veerpot.. prima verder, er komt alleen nieuwe eindkap op
https://flic.kr/p/2rGFhhc
#7
E / Re: EB-86-86
Last post by Hans 250 - November 21, 2025, 12:23:46 PM
Ik had je een tiedje leed'n een pm gestuurd met een verzoek over contactgegevens...dan ga ik er achter aan.
Hopen dat de schuur niet is ingestort
#8
E / Re: EB-86-86
Last post by Gromsound - November 21, 2025, 10:49:54 AM
is er al nieuws in deze?
hopen dat de schuur de laatste lokale beving heeft overleefd... dat was ook de reden dat ie leeg moest op last van de NAM.
#9
A / Re: AN-87-66
Last post by Gromsound - November 21, 2025, 10:46:35 AM
ik heb destijds bij de heropbouw van mijn ami6 (met gebruikte ak400 schokko's en platen) gewoon vulbusjes laten draaien en die in de te grote gaten gezet. goedkoopste snelste oplossing en 30 jaar geen omkijken naar gehad.
#10
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
Last post by Geert - November 08, 2025, 11:33:53 AM

Nog altijd blij dat ik hem heb meegenomen.