News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Gromsound

#1
E / Re: EB-86-86
November 22, 2025, 11:04:15 AM
ja sorry zag ik gister'n pas [shame].
joe hef iemeel. twee keer zelfs, ik vond de aanbieder terug op mpl in een andere adv, dankzij de herkenbare achtergrond ;-)
#2
E / Re: EB-86-86
November 21, 2025, 10:49:54 AM
is er al nieuws in deze?
hopen dat de schuur de laatste lokale beving heeft overleefd... dat was ook de reden dat ie leeg moest op last van de NAM.
#3
A / Re: AN-87-66
November 21, 2025, 10:46:35 AM
ik heb destijds bij de heropbouw van mijn ami6 (met gebruikte ak400 schokko's en platen) gewoon vulbusjes laten draaien en die in de te grote gaten gezet. goedkoopste snelste oplossing en 30 jaar geen omkijken naar gehad.
#4
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
October 27, 2025, 10:29:24 AM
en toen waren het tien jaar, situatie ongewijzigd...

De eerste auto waar Tom in werd vervoerd was een fiat 500 gardiniera. die kon hij zich niet actief herinneren maar als er op de franse sloop een fiatje 500 lag dan moest ie uiteraard even proefzitten:

(1992)
#5
E / Re: EB-86-86
July 03, 2025, 10:52:15 AM
wij tikken duidelijk hetzelfde, of zijn we nou getikt?  :-)

uiteraard dacht ik meteen aan jou als potentiele redder. aldus Martijn verzocht de fotos even door te sturen ik heb jouw emaille niet.

als je het als liefhebber zoals wij allemaal zelf doet kom je echt niet aan 15k dat is de handel+marge prijs. wat gebruikt plaatwerk uit de vriendenkring, mechaniek van de bekende aanbieders ach en verder stug doorlassen he. deze autogies moeten ook vooral niet te hard focwa-glimmen dat staat niet.

misschien wil de collega grunninger jou het wrak wel gunnen, ook een factor van betekenis.
#6
E / Re: EB-86-86
July 02, 2025, 11:31:12 AM
ik vrees dat het nooit meer wat gaat worden. genoemde autokameraad (die net als ik al heel veel gezien heeft) meldt het volgende:

<<Naschrift, t.o.v. de foto's is er wel iets aan gedaan, één zijpaneel linkerzijde (reservewielafdekking) is eraf, het plaatwerk ernaast bungelde los. Er was duidelijk aan geflext, de verbinding tussen de binnen en buitenribbelplaat was volledig los.

Wellicht ooit begonnen en toen direct de moed al opgegeven. Ben geen eendenfreak, maar kon al in een oogopslag zien dat dit een hopeloos geval is, dat heel veel liefde en vooral aandacht nodig heeft.  Op de plek waar het chassis bij rottigheid als éérste knikt was aan de buitenzijde een versteviging gelast en met plamuur afgedekt, dat plamuur was door het (verder) doorzakken weer eraf aan het vallen.>>

dus achteraf niet zo gek dat de NH eendenvergulder deze destijds ook liet passeren... te weinig opbrengst van het restauratiewerk. maar misschien ligt dat nu anders met een handelsprijs van 15k of meer....
#7
E / Re: EB-86-86
June 30, 2025, 13:29:43 PM
maat van mij is net in een schuur in Zeerijp geweest om een austin FX4 op te halen. deze azu staat er ook, zo te zien nog in dezelfde rafelige staat als bij de laatste tenaamstelling in 2020. kenteken is actief en geschorst.

lijkt er zo teruglezende niet op dat iemand ooit deze leuke regionale ONK besteleend redt.... men haalt blijkbaar liever een totaal barrel uit frankrijk?

foto doorgemaild aan Martijn.
#8
M / Re: MB-66-25
June 26, 2025, 13:58:32 PM
foto is gemaakt door een ex collega op zijn jaarlijke uitje naar TEXEL.
ik kan hem helaas niet meer vragen waar precies, weg=pech.

hopen dat een eilander dit ziet en herkent.
ding stond toen zo te zien mooi droog en niet in de weg dus beste kans dat ie er nog is.
#9
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
October 27, 2024, 09:09:50 AM
  (1985)

9 jaar, nog steeds geen dag uit de gedachten.
#10
R / Re: RT-HZ-51 / 07-YE-59
August 03, 2024, 13:17:54 PM
het lijkt wel een 'toverbal' zoveel kleur- en kentekenwijzigingen!
ik zag deze <2000 meermaals op meeting t Waar/winschoten en toen zat die bakkersreclame er nog niet op, die is in NL gecomponeerd... in 2000.
#11
X / Re: XX-125-R
August 03, 2024, 13:00:40 PM
juist! ik wou net posten 'oudblauwe platen mogen hier niet' maar de apekool heeft dat blijkbaar al gecorrigeerd. mooie gave auto, lijkt wel nieuw!
#12
B / Re: 07-BB-08
August 03, 2024, 12:56:00 PM
en wat gebeurt er bij 'richtingaanwijzer links aan' ?
#13
M / Re: 14-92-MB
August 03, 2024, 12:52:52 PM
hmm.... 'origineel hollandse besteleenden' ????? hooguit de kentekenplaten dan.
het zou boeiender zijn om een foto te zien van de eerste auto die dat nummer droeg.
#14
Z / Re: 30-ZB-04
August 03, 2024, 12:50:13 PM
Datum inschrijving voertuig in Nederland: 11-11-1980 / 1 eigenaar sindsdien, Sander heeft 'm zelf ooit gehaald denk ik.

dank u RDtW :-)
#15
T / Re: 59-31-TB
July 29, 2024, 11:19:00 AM
mooi het embargo is eraf ;-) van harte Martijn, de enig juiste plek voor 'Gerrit' (de postduif).

Als je weet hoeveel moeite Dirk destijds heeft gedaan om al die speciale ptt spulletjes en details kloppend te maken laat je hem zo... hij en Tom zijn nog op een sloop geweest waar een hele berg van die dingen lag en konden zich zo mooi bedienen. er was ooit ook een oudfranse depoq rammelfiets bij dat dakrek.
Dirk had in al zijn eenden een centrifugaal, te beginnen in de EP (18pk 1964). logisch dat Gerrit er ook een kreeg 'als het toch open ligt'. zelfs in zijn laatste nieuwe eend heeft ie dat eringesleuteld 'in zijn nette pak' alles was immers brandschoon en net nieuw af quai de javel dus gangbaar.

ik zag de posteend ook voor het eerst op die sterrit in 1987, tevens mijn kennismaking met het ei en met McTommi. Het was de eerste postreplica in NL en dat is heel lang zo gebleven.
hopen dat ie nou eindelijk eens wat vaker in het straat/meetingbeeld opduikt, alhoewel het unieke er nu dus wel wat vanaf is. zou dat gekrijte 'W1' afleverkenteken nog steeds onder de achterste nummerplaat zitten??