News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
68 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

AZURE

Type; AZU
bouwjaar; 30-06-1957
kleur; grijs
bijzonderheden; totaal verzinkt

BE-76-11 by azu250, on Flickr

BE-76-11 by azu250, on Flickr

Ik zal me even voorstellen ik ben Re, 47 jaren jong en nieuw hier op het forum.

Ik heb afgelopen weekend een leuke oude besteleend uit frankrijk opgehaald en zal een poging wagen om deze weer toonbaar te krijgen, tevens wil ik proberen om regelmatig foto's te posten en verslag van mijn vorderingen met jullie te delen.

And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Sjoerd

Klinkt erg leuk!
Veel succes met het opknappen enne foto's zijn we allemaal dol op! ;D

marcopr

Heel goed bezig!
Vertel eens wat meer over de wagen. euke details, huidige toestand. Je verhaal hoe je er aan komt. Ga dit topic zeker volgen.

CitroenAZU

Leuk welkom, we zien je verslag en foto's graag tegemoet!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZURE

Ik zou wel enkele foto's willen plaatsen maar ik weet nog niet hoe ik dit kan doen, kan iemand me even hiermee helpen.
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

azurblade

Welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst!

Is het een azutje zoals in je avatar?


Foto's plaatsen doe ik altijd door ze eerst op een site te zetten zoals www.mijnalbum.nl of soortgelijke site.
Zodra ze online staan druk je met de rechtermuisklik op één van de foto's die je in het topic wil hebben. Dan kies je uit de opties 'eigenschappen' of 'properties'. Dan zie je de link van de foto, zoals www.mijnalbum.nl/mijnbesteleend-foto1
Selecteer die link, linker muisknop ingedrukt houden en over de link bewegen. Na selecteren, rechtermuisknop 'kopieren'.
Vervolgens ga je weer naar je topic en klik je het tweede icoontje van links boven de smilies aan. Daar plak je vervolgens de link in en je foto staat in het topic. Pfoe, hopelijk kom je eruit  :) 

AZURE

Oke bedankt azurblade voor de tip.

Zo trof ik het eendje aan,






Op de auto ambulance vanuit Frankrijk naar Nederland.



En als laatste veilig in de werkplaats, gereed voor de start.








And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Geert

Dat ziet er erg leuk uit !
Veel hoef je er niet aan te doen zo te zien.
't is een kwestie van geduld........

Valérie

Hoi AZU Re !
gosh ... 't begint al heel romantisch ...
je haalde haar zelf uit Frankrijk ... (ken ik ergens van ...)
Voor zover zichtbaar nog nix aan "verknutseld-prutseld-verknoeid" dus een "heel eerlijk" restauratie-project. Ook prachtig, dat originele imperiaal op 't dak ... Moet je zuinig op zijn !
Sowieso; je hebt iets heel moois naar Les Pays Bas gehaald ! Echt "oud en origineel" ...
Ook geweldig, zo'n sleutelruimte ...
En:
Quoteenne foto's zijn we allemaal dol op!
!!
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: AZURE on February 11, 2013, 17:40:52 PM
Ik zal me even voorstellen ik ben Re, 47 jaren jong en nieuw hier op het forum.

Ik heb afgelopen weekend een leuke oude besteleend uit frankrijk opgehaald en zal een poging wagen om deze weer toonbaar te krijgen, tevens wil ik proberen om regelmatig foto's te posten en verslag van mijn vorderingen met jullie te delen.



Wat een snoepie....een heuse "oerbesteleend" met ribbelkap, dichte zijkanten en ovale achterraampjes.......de ultieme AZU droom ! Hoe heb je hem/haar gevonden ?
Weer een hele mooie aanwinst voor het besteleendregister ! Laat de foto's maar komen Re. Ik ben ook 47 jaar jong, maar al wel 30 jaar bezig met besteleenden. Na 2 jaar verhuizen zijn mijn AZU-L project en de 1977 post AZU250 ook hier thuis gearriveerd als sluitstuk van 2 jaar hard werken.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZURE

Bedankt voor al jullie leuke reacties, ik heb nog een aantal sfeer foto's


allereerst bij een frans tankstation,


en op de brug, de vloerplaten en de voetenbak zijn doorgeroest en moeten vervangen worden



er zit ook nog een soort van bankje bij


en tevens een nostalgische Michelin advertentie plaat welke nu al reeds een plekje in de werkplaats heeft gekeregen


Ik heb contact gezocht met de RDW voor een eerste schouwing want er zitten geen papieren bij de wagen, wel zijn de type plaatjes in de motorruimte nog aanwezig en goed leesbaar.
Ik kon in de cabine op de vloeplaat geen ingeslagen nummer vinden, is dit nummer echt nodig voor de schouwing?
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Sjoerd

Leuke foto's!
Dat soort bankje is volgens mij zo'n bankje wat in zo'n Azu Weekend moet of ben ik nou gek?
In ieder geval uniek ding!

mctommi

Nope, dat is niet opklapbaar, ik heb er net 2 in de BX gehad van het weekend. Glaçauto bankjes waren wel opklapbaar !
Fijn om te hebben, ook al is het slechts een frame......berezeldzaam.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

oh ik wist niet dat er een verschil in die twee zat!
Een weekend is dus niet opklapbaar en die van de glacauto wel?
Aha weer wat geleerd!
In ieder geval, ik vind het een leuk ding!

engbokho

Ja dat nummer wil de rdw graag zien.
Als je het rechter stoeltje er even uit haalt dan zal je zien dat voor de "stoelgaten" in het chassis van het rechterstoeltje een deuk in de rijrichting zit.
Hier is het nummer ingeslagen. Voorzichtig schoonschuren (of krabben met een klein schroevendraaiertje) en met een beetje geluk komt er een nummer tevoorschijn!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: