News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
84 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

En hij heeft nu ronde achterlichtjes zag ik volgens mij...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Quote from: marcopr on September 07, 2013, 00:05:35 AM
Vandaag kwam AZURE langs.
Dat was in meerdere opzichten een leuke verassing ;D

Trouwens mooi om twee van die oude azuutjes achter elkaar geparkeerd te hebben :P

Foto's ?
't is een kwestie van geduld........

marcopr

Foto's moet AZURE maar doen.
Inderdaad Martijn, onder andere ronde achterlichten in plaats van vierkante ::)
Mogelijk te zien op het Besteleendenmeeting

AZURE

Gisterenavond even gezellig bij Marco langsgeweest, jammer genoeg niet veel bruikbare foto's gemaakt, zoek de verschillen:



Groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

marcopr

Hij is gekrompen in het zinkbad ;D

CitroenAZU

Re, hij ziet er geweldig uit!


312 (Kopie) by azu250, on Flickr

308 (Kopie) by azu250, on Flickr

309 (Kopie) by azu250, on Flickr

299 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Hij ziet er nu nog beter uit dan toen je laatst bij mij langskwam.
Zink incognito ;D

AZURE

Martijn en Marco, leuk jullie weer gesproken te hebben en ook leuk dat jullie de auto ook met deze nieuwe (oude) look kunnen waarderen.

Ik zal vanavond nog enkele foto's plaatsen en wat uitleg geven hoe ik een oude verweerde /patina look op deze verzinkte auto heb gekregen.



Groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE

Hierbij nog enkele foto's en uitleg van een verzinkte naar een verweerde look, met in gedachten dat het roest en het verfwerk enkel maar als camouflage dient want daaronder zit gewoon nog een verzinkte auto.

Ik vond altijd al een "dans son jus" besteleend voor mij de ideale uitstraling hebben, dus dit was wat ik wou, 3 weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en na wat informatie van het internet te hebben verzameld ben ik aan de slag gegaan.

Eerst de koets goed geschuurd en ontvet en afgeplakt en onderdelen / ramen verwijderd:



Daarna bij mijn buurman (welke een autospuit bedrijf heeft) in het weekend de eend gespoten:



Eerst in de primer (ook leuk):







En dan in de grijze verf:











Daarna even dapper zijn en op strategische plekken met schuurpapier door de grijze verf heen schuren zodat het net lijkt of de grijze verf door de zon is aangetast, en tevens heb ik de hele auto mat geschuurd.









Hierna heb ik de wagen behandeld met een speciaal vloeibaar ijzerverf welke je op de auto smeert (met een kwast) waarna de ijzerdeeltjes echt gaan roesten maar deze roest gaat echter niet door de onderliggende laag heen en dient dus puur ter decoratie.

Natuurlijk ook de velgen en de onderzijde van het plaatwerk:







De binnenkant kon ook niet achterblijven incl oude stoeltjes en panelen:







Toevallig kwam ik vorige week op mijn werk in een technische ruimte een oude houten trap tegen, welke nu op de dak drager ligt te pronken.



Al met al vind ik de metamorfose erg geslaagd en is precies wat ik in gedachten had, kom gerust nader kijken op de besteleenden meeting want ik ben er ook.

Groeten Re

And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Tssss, wie had dat gedacht?
Van een conserveblik-eend naar een" echte" oude "dans son jus" schuurvondst !
Erg geslaagd, zo op de foto's te zien !
Je moet wel een beetje lef hebben, maar dan heb je ook wat !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

#161
GEWELDIG :), dit is dus de ideale Eend, geweldige looks, geen roest meer en gewoon met het verkeer mee kunnen ;D
Heb je ook wat meer info over die verf met roestende ijzerdeeltje's er in?

(zit er nu wel verf op het rubber van de ventilatieklep:-()

AZURE

Jongens bedankt weer voor de vele reacties,

de fake roest is instant rust:



ik heb zojuist ook nog een youtube filmpje van het opknappen van mijn oude besteleend gemaakt (wel een beetje lang ca 10 min)

http://www.youtube.com/watch?v=XbuWDo-Pa4E&feature=youtube_gdata

Groeten Re
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

mctommi

Wow, da's weer even héél wat anders !!! Ziet er schitterend uit; roest op een AZU die niet kan roesten, wat een grap ;) Een zeer geslaagde grap !!!

P.S. Net terug uit Frankrijk.....echt NIKS leuks gezien, behalve de AZ 1955, AZ 1964, AMI6 Berline 1967 en AK 1968 waar we zelf mee waren :( Geen enkele besteleend gezien.....wel opvallend veel C15's !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Wat een geweldig mooi ding blijft het toch! 8)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: