News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

BE-75-07

Started by Geert, February 05, 2013, 19:07:18 PM

Previous topic - Next topic

siemenazu

no azurblade, waar wacht je op!!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

tweeceevee

Sorry, is niet meer te koop.

Heb hem gisteren gekocht, ik was in de buurt aan het kijken, naar een azu, maar die is niet origineel meer, dus deze ak400 gekocht.

Werk valt wel mee, vind ik zelf.

Het wordt mijn eerste besteleend, wel een 25-tal gewone eenden gehad, de afgelopen jaren, maar wil nu eens iets anders voor erbij.

Geert

ha, fijn, is ie goed terecht gekomen.
Gefeliciteerd en veel succes met de restauratie.
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Gefeliciteerd! En wees zuinig op de originele "overheids" stoeltjes die er in zitten.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Gefeliciteerd tweeceevee.

Maak er weer wat moois van en post af en toe een paar foto's . Vinden we helemaal niet erg :)

mctommi

Quote from: RCUPPER on February 21, 2013, 09:48:57 AM
Zit jij ook al in de knoop met je gevoel en je verstand.. ik stel voor om ergens een oud-klooster te kopen en daar een gekkenhuis te maken met alle besteleendliefhebbers die in de knoop zitten met hun gevoel en hun verstand! Zou een gezellige boel worden..

Ik hoop dat dit schoontje een goed baasje (uit een gekkenhuis?) kan vinden!

In Vlodrop staat geloof ik nog wat leeg.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Quote from: mctommi on March 01, 2013, 03:43:50 AM
Quote from: RCUPPER on February 21, 2013, 09:48:57 AM
Zit jij ook al in de knoop met je gevoel en je verstand.. ik stel voor om ergens een oud-klooster te kopen en daar een gekkenhuis te maken met alle besteleendliefhebbers die in de knoop zitten met hun gevoel en hun verstand! Zou een gezellige boel worden..

Ik hoop dat dit schoontje een goed baasje (uit een gekkenhuis?) kan vinden!

In Vlodrop staat geloof ik nog wat leeg.........

Hier in Limburg staan heel veel kloosters en gekkenhuizen te koop.. zelfs kerken kun je kopen!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Doe mij een mergelgrot ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

Tweeceevee, ontzettend veel geluk en plezier met deze auto.. mijn mening heb je mogen lezen, ik ben een groot voorstander van deze wagen! 8)

@Tom: Niet bevorderlijk voor je geliefde franse klassieker (behalve matra's, mehari's, rodeo's). Heb al vaker het idee gehad om daar op te slaan omdat het er droog en nooit koud is. Helaas blijkt er wel degelijk een hele grote luchtvochtigheid te heersen.

Leuk detail: in de grot/groeve tegenover mijn huis schijnt nog een ds te staan.. helaas ben ik er nooit binnen geweest.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

azurblade

Ben benieuwd naar de vorderingen en vooral of de oranje kleur behouden gaat worden. Naast de al veel geziene la poste bestellers is dit een unieke verschijning

off topic maar @ RCupper je duikt vandaag de groeve in denk ik  op zoek naar de restanten van de DS ;)

mctommi

Quote from: azurblade on March 02, 2013, 07:17:59 AM
Ben benieuwd naar de vorderingen en vooral of de oranje kleur behouden gaat worden. Naast de al veel geziene la poste bestellers is dit een unieke verschijning


En ZEKER op een AK400, het is allemaal AZU(250) wat de klok slaat.....net als bij de WegenWacht ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Inderdaad veelal azu's. Nooit een la poste ak400 gezien. Of waren ze toen overgestapt op collegamodellen van renault.

Afijn dit is een uniek exemplaar die het verdient weer oranje te worden. Maak je volgend jaar de blits met 'Koningdag' ;)

tweeceevee

Vorige week vrijdag middag de AK opgehaald in Beesd, en zaterdag avond lag deze compleet uit elkaar in de tuin.
Chassis is er toch erger aan toe dan ik dacht, maar die ga ik restaureren.
Bodemplaten, dorpels en voetenbak zijn verdwenen, maar dat wist ik al.
Voor de rest is de koets in goede staat, hier en daar wel een klein plekje, maar dat mag ook wel na bijna 42 jaar.
Alleen de linker achter en voordeur, en de voorschermen zijn niet meer te gebruiken, dus daar moet ik nog naar op zoek.
en de kabelboom doet helemaal niets meer, de motor liep wel, maar alleen met een directe voeding naar de startmotor en de ontsteking, dus een andere kabelboom moet ik nog gaan zoeken.

Morgen komen de onderdelen binnen, dus van het weekeind en volgende week kan ik aan de slag met lassen.

En ja hij wordt zeker weer ORANJE.( met mijn blauw/witte bedrijfslogo erop)

P.s. kan iemand mij uitleggen hoe ik hier foto's plaats, ben daar niet zo handig in.


Geert

Boudewijn moet toch nog wat deuren etc hebben liggen op z'n zolder.
Daar heb ik ook een prima voorportier en nog wat plaatwerk weggehaald.
't is een kwestie van geduld........

marcopr

#29
Dat klinkt als eengoed plan.
Mooi om te lezen dat de onderdelen die een eend een besteleend maken in orde zijn. De rest klinkt als een stevig maar zeker niet uitzonderlijk complex project.
Succes en veel plezier met het redden.

Tags: