News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
61 Guests, 0 Users

ombouwen naar hybride

Started by björn, September 07, 2012, 12:50:42 PM

Previous topic - Next topic

björn

na het schrikken van de brandstofprijsen zat ik te denken.
ik maak de eend hybrideof helemaal electrisch.

waar begin ik en wat moet ik hebben?
ik weet dat ze bij ruimzicht bezig zijn met electrisch en bij 123 ignition met hybride.
wie kan mij meer vertelen over benodigtheden en kosten en wel of niet omkeuren van auto??????

engbokho

Kort door de bocht: neem 20.000 euro mee en wacht tot er een typegoedkeuring komt...
(tot nu toe is er nog geen een met goedkeuring)
Eend ombouwen op lpg lijkt me goedkoper op dit moment...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on September 07, 2012, 15:57:21 PM
Kort door de bocht: neem 20.000 euro mee en wacht tot er een typegoedkeuring komt...
(tot nu toe is er nog geen een met goedkeuring)
Eend ombouwen op lpg lijkt me goedkoper op dit moment...

Ja dan wordt het een HELE BESPARING........eerst 20.000 investeren en dan maar geld besparen, hahahaha.......kan je beter gelijk een Pirus kopen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

 ;Ddat meen je niet 20.000.
Gvd zeg sorry voor mijn Frans.
Ja lpg hmmmmm.
Neem je vermogen dan niet iets af?

Valérie

Björn
Informeer eens bij Jan Kramer-Eendenspul-Esbeek. Die is óók aan het uitzoeken hoe je een gasinstallatie in een Eend gefrommeld krijgt. Feit wat speelt: bij iedere "Jan-met-de-pet"-auto heb je te maken met koelwater. Water wordt heet en zorgt voor de noodzakelijke verhitting van de vergasser-unit. Probleem: een Eend is water-schuw ...
Hebben ze iets op bedacht: een lambda-sonde. Het "zou moeten kunnen". Maar MIJN kennis hierover schiet tekort ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

björn

er is een belgische eenden boer die het inbouwd.

mctommi

Eenden op gas zijn er echt al heel lang hoor, vraag me niet hoe het gedaan is. Kan me iets herinneren van een aangepaste kachelpot.....voor de verwarming van de vergasser.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MartinAZU

er zijn gas-pijpjes (buisje) die in het uitlaatspruitstuk (buis) worden gezet.
Gat er in boren pijpje er in slaan en aan sluiten op de verdamper.
Ze zijn gewoon in de handel geweest volgens mij, weet het niet zeker.
Maar er rijden wel al een heel aantal A-type's mee rond.
azu, azl3, ami6, panhard PL17

Tags: