News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
51 Guests, 0 Users

slotjes

Started by MarcoAZU, April 07, 2012, 00:08:04 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Zo! ik heb mijzelf bediend van wat meer luxe op de azu! Ik heb op de bijrijderskant ook een slot met een sleutel gemonteerd! Wat een armoe is dat toch altijd (ook wel charme), linker deur van binnenuit op slot, en ook weer open!
Nu van buitenuit slot te openen, maar van binnenuit dan weer niet  :o eens kijken hoe dit bevalt.

MarcoAZU

Ik bedacht me dat het wel leuk is wat ik heb gedaan, maar dat ik waarschijnlijk APK problemen krijg omdat ik de deur nu niet van binnenuit van het slot kan doen :-\

engbokho

Oude deurslot (binnen) weer terug zetten, heb je dubbel slot   ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

jornmetten

Als je rechterdeur op slot is kan je hem toch altijd van binnen openmaken?
Slotje er op wil zeggen dat je slotpen vrij draait ten opzichte van de deurkruk aan de buitenkant.
Binnen blijft alles het zelfde.

Bij de oude situatie kon je het slotje zelf van binnen blokkeren
Nu kan dat niet meer. dwz je kan de auto van binnenuit niet meer op slot doen.

?

MarcoAZU

Het oude slot heb ik laten zitten; ik kan de deur gewoon van binnenuit openen en ik kan het slot van binnenuit blokkeren (op slot zetten), maar ik kan niet van binnenuit de deur van buitenuit toegangkelijk maken!  ::)

Het klinkt stom maar hoe zit dit bij een moderne eend? Er zijn toch wel eenden met een cilinderslot aan de rechterkant?

jornmetten

Dat kan bij een wat modernere eend óók niet.

P.s. bij een traction zit er alleen aan de passagierskant een slot aan de buitenkant.
Dus.. altijd rechts openen. Dan van binnenuit de deur aan de bestuurderszijde ontgrendelen.
Omlopen en instappen.

Nooit begrepen.


engbokho

Quote from: jornmetten on April 07, 2012, 23:58:26 PM
P.s. bij een traction zit er alleen aan de passagierskant een slot aan de buitenkant.
Dus.. altijd rechts openen. Dan van binnenuit de deur aan de bestuurderszijde ontgrendelen.
Omlopen en instappen.

Nooit begrepen.

Dames eerst, die mogen dan de deur voor de bestuurder van het slot halen...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

jornmetten

Dus altijd met je dame op stap :)

azurblade

Bij mijn HY is dat ook zo.
Aan de rechterzijde instappen om der deur links open te doen ;)
Je zou eerder andersom verwachten.

mctommi

Quote from: azurblade on April 12, 2012, 22:53:09 PM
Bij mijn HY is dat ook zo.
Aan de rechterzijde instappen om der deur links open te doen ;)
Je zou eerder andersom verwachten.

Ouderwetse veiligheidsnorm ? Aan de stoepzijde instappen dan hoef je niet de rijbaan op te lopen om je auto te betreden, hahahaha.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Nou dat zou best wel eens waar kunnen zijn :)

Beeld je even een showroom van de jaren 50 - 60 in....
Monsieur, loopt u even mee dan laat ik u het nieuwe veiligheidssysteem zien wat Citroën voor uw veiligheid heeft bedacht.


Tags: