News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
63 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

engbokho

Het potje kan je demonteren met een dop (21?) die je via de bovenkant er in moet steken. Let op dit vereist goede controle over het gereedschap want anders is het potje kapot..
Die kromme naden kunnen geen kwaad, wel allemaal even langslopen en in de RX of dunne Dinitrol zetten.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Eng Bo, het potje is al los, maar aan de onderkant van het potje blijft een ijzeren rand zitten en ik vraag me af of die ook nog los kan van het glas, het lijkt met een schroefdraad gemonteerd te zitten, vandaar! ::)
Uiteraard word het hele chassis nog behandeld met RX ;)

siemenazu

Ik heb de koets gister bekeken! wat een heerlijk ding bert!!! geweldig!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Bertje Beige

Bedankt Siemen, ben er zelf ook wel tevreden mee :D

Nou ga ik binnenkort het chassis in de kleur zetten, maar ik snap iets niet; de bovenkant van het chassis is in de cabine en daar waar de techniek woont blauw (geweest :P), dus de koets zal in de fabriek op het chassis gespoten zijn, maar daar waar het reservewiel en de tank wonen is de koets ook blauw, maar daar is het chassis niet blauw. En de steunbalken onder de laadbak zijn ook ooit blauw geweest? Nu alleen nog maar vliegroest, wil ze t.z.t. weer blauw maken, dit hoort toch zo?

Geert

De balken onder de laadvloer zitten aan de carrosserie vast en zijn zodoende meegespoten in de kleur van de carrosserie .
Het "gat"in de carrosserie in je cabine is volgens mijn niet mee gespoten in de kleur van de carrosserie , bij mijn AZUtje   was gewoon de kleur van het chassis zichtbaar.
Ik weet het niet zeker ( dat zal Martijn  Well zijn  :P ) , maar dat kan liggen  aan de fabriek waar de wagen gemaakt is ,of aan het jaartal, of de spuiter.

Is die wagen niet een keer overgespoten ? b.v. door schade ?
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Ik heb nog eens goed gekeken en op het chassis zijn onder het bakje wel sporen van blauwe spuitnevel te vinden.
De auto heeft ooit wel schade gehad, maar is nooit bijgespoten.
Ik maak het chassis zwart met RX10 maar onder de motorkap en  in de cabine maak  ik het  blauw met op kleur gemengde  RX10.
Dit laatste ga ik ook gebruiken voor de onderkant van de koets.

Bertje Beige

Ik heb 3 foto's in het album bijgeplakt;

http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ

Het motortje staat geverfd en schoon en wel heerlijk in de woonkamer, motor is niet uit elkaar geweest, alleen achterste keerring en de koppeling zijn vervangen.

De rode versleten stoelbekleding is vervangen door blauw nog niet versleten bekleding, eronder zitten 2cv6 matje's met nieuwe rubbers.
En tot slot nog een plaatje van het chassis in kleur.
Moet het chassis nog vol jagen met RX7 en daarna zijn de assen aan de beurt :)

Geert

Uhm, waarom staat het chassis nog niet in de woonkamer ?
Komt dat nog als het klaar is ? Ik vind het een beetje discriminerend . :o
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Dat is i.d.d. discriminatie, want het chassis komt i.d.d. niet verder dan de garage, maar het is zelfs nog erger, er zijn plaatwerkdelen en andere kleine onderdelen die het zelfs tot in de slaapkamer gehaald hebben :D :D

Geert

Quote from: Bertje Beige on July 14, 2013, 09:22:24 AM
Dat is i.d.d. discriminatie, want het chassis komt i.d.d. niet verder dan de garage, maar het is zelfs nog erger, er zijn plaatwerkdelen en andere kleine onderdelen die het zelfs tot in de slaapkamer gehaald hebben :D :D
In bed ?
't is een kwestie van geduld........

mctommi

LOL........ er ligt hier een AMI6 voorruit onder het bed en in de kledingkast staan AZU-L zijruiten......het is een vrius, het zit overal :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Quotehet is een vrius, het zit overal
duzzz ... hoogstwaarschijnlijk óók in bed ...
Maar dà's té intiem ... (ik vermoed zelf "de carburateur" ... of de "olie-vulpijp"... maar dat is gissen hoor ...!)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Bertje Beige

Nou ben ik van plan om de achterste remtrommels te demonteren, maar hoe krijg ik dat kapje waarachter de centrale moer zit, er af? ???

Geert

Met twee schroevendraaiers  proberen voorzichtig te wrikken.
Als dat niet lukt met grof geweld, daarbij maak je het kapje wel stuk en moet je een nieuw kopen.
't is een kwestie van geduld........

MartinAZU

Ja, gewoon met een schroevendraaier. Er op de zijkant in slaan en er uit wippen die ijzeren doppen.
Dan in de container  ;) er mee, ze passen toch niet mooi meer. Vuil er in en vet eruit met die kromme doppen.Er zijn gewoon hele mooie plastic zwarte doppen daar voor te koop als vervanger.
Passen goed en je kan ze makkelijk in en uit de trommel halen  :o
Zijn zo te koop bij een beetje eendengarage !
azu, azl3, ami6, panhard PL17

Tags: