News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
59 Guests, 0 Users

AR-39-92

Started by engbokho, February 08, 2012, 19:13:13 PM

Previous topic - Next topic

azurblade

Dat is inderdaad nog mooier :)
Tijd voor een filmpje ;)

CitroenAZU

Gaaf karretje Eng Bo!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

siemenazu

ding komt naar friesland hoorde ik?  :D
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Ik ben Bertje beige, de trotse eigenaar van deze azu ;).
Ben momenteel bezig de auto te demonteren, als deze gedemonteerd is gaat ze de stalling in totdat mijn lasser tijd heeft om haar aan te pakken.
Bodemplaten en voetenbak moeten worden vervangen, ook is er laswerk in de laadbak, veroorzaakt door een schade, ook is er nog wat laswerk aan het schutbord, en ongetwijfeld kom ik nog meer tegen als de koets word gelicht :(
Ik heb de auto gekocht om de prachtig aangeroeste buitenkant, en die blijft dus, uiteraard wel conserveren met RX 5.

Bertje Beige


Na 50 jaar zijn gisteren de koets en het chassis weer gescheiden, uiteraard niet definitief ;D
Binnenkort gaan koets en chassis naar de lasser, die gaat er mee bezig zodra hij tijd heeft, maar dat heeft hij voorlopig niet.....
Het chassis heeft geen laswerk, maar het schept bij mij ruimte en de koets is zo mobiel 8)
Tijdens de demontage weinig verrassingen tegengekomen, en dat wat ik nog wel tegenkwam, vind ik meestal het lassen niet waard, bv. het kokertje waar de bedrading doorheen loopt, deze is bij de linker aan de onderkant nogal open :), en zo zijn er nog wel meer van die kleine onbelangrijke roestgaatje's die ik alleen maar goed ga conserveren.
Wat sfeerplaatje's: 

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z7TJLZTY

jornmetten

Goed bezig!

Als je het laswerk, wat aan de buitenkant zichtbaar is niet gelijk in de RX of de owatrol zet kan het een beetje aanroesten.
Zie je er later niets meer van;)


Bertje Beige


Yep, dat was ik ook van plan, en voor de Franse sfeer ga ik misschien ook wel ergens iets verbergen met een stukje blik en popnagels ;)

jornmetten

Haha,

je kan natuurlijk overdrijven..
het moeilijkste vind ik om als je aan het opbouwen bent het niet toch te mooi te maken.

Voor je het weet doe je te veel.

Veel plezier met je pracht AZU

Bertje Beige

Het gaat niet hard met de restauratie, maar dat hoeft ook niet ;D, het eerste plaatwerk is geconserveerd met RX 5 en 10 (op kleur).
De tank zit in de zwarte RX, de versnellingsbak is schoongemaakt en gespoeld. De nieuwe banden (Michelin look a likes) nu vast maar gekocht omdat ze nu nog leverbaar zijn. Originele Michelins is mij te duur voor een auto die amper kilometers gaat maken, maar Mabor's o.i.d. vind ik ook geen gezicht, vandaar dit alternatief.

Wat plaatje's: http://www.mijnalbum.nl/Album=BOOCHMSQ

Ga binnenkort met de motor beginnen, alleen schoonmaken, verven en normale slijtagedelen vervangen, blok gaat niet uit elkaar, daar liep het veel te goed voor :)

Bertje Beige

Even een vraagje; ik heb de klemmetje's waarmee de olieleidingen vast zitten naast de cilinders losgehad en het kunststof wat daar tussen zat was helemaal verpulverd, wat kan ik daar nu het beste voor gebruiken?
Dacht zelf aan een stuk binnenband van een fiets, of zijn er betere optie's?

engbokho

Binnenband is perfect!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige


Bertje Beige

Ik heb vandaag mijn (doffe :() AZU koplampen eens goed bekeken, de reflectors zijn identiek aan wat er ook in modernere Eenden zit, alleen mist het gat voor het stadslichtje nog.

Overigens is het wel apart dat er op de glazen in een rondje NL staat, bij de moderne glazen staat op dezelfe plaats Cibie.

Ik heb wel goede reflectoren liggen van modererne Eenden, en ik verwacht dat het me wel gaat lukken om de 6 volt lamp er in te laten passen, maar ik blijf natuurlijk zitten met het gat van het stadslichtje; als ik dat met een (wit/grijs) dopje afsluit, is dat dan APK waardig?

Bertje Beige

Heb nu het chassis bijna kaal, weinig laswerk, 3 kleine gaatje's in de bovenplaat en de motor onderplaat is ingescheurd en zit niet lekker vast.
Daar waar de koets vast zit op het chassis, en dan met name bij het bestelgedeelte, is de felsrand rondom de gaten nogal krom, kan dit zo blijven? De auto heeft ooit iets van een ongelukje meegemaakt, maar ik twijfel of dat de oorzaak is, dat tikje is rechts geweest, maar op de linker kant van het chassis is bij het bestelgedeelte de felsrand bij de gaten ook wat krom.
En op de hoofdremcilinder zit een glazen potje, en onder dat glazen potje zit een ijzeren ring, is die ook te demonteren?

Wat de rest van de auto betreft, de motor is schoongemaakt en opgeverfd, niet uit elkaar geweest, wel doorgespoeld! De bekleding is vervangen door gebruikte (blauwe) hoezen met daaronder 2CV6 matje's, uiteraard wel nieuwe rubbers. de stoelframe's zijn alleen schoongemaakt.

Tags: