News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
34 Guests, 0 Users

ZJ-28-60

Started by CitroenAZU, January 06, 2012, 23:33:52 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AK serie B, AK350
bouwjaar; 1968
kleur; geel
bijzonderheden; Ex- Van Mourik Groot Ammers

Wordt momenteel gerestaureerd



http://www.facebook.com/VanBurikBedrijfswagens#!/media/set/?set=a.185440794875775.48840.163720643714457&type=3
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Kreeg een leuke email van de eigenaar van deze schuurvondst;

Goedemiddag,



Wij zijn momenteel bezig met de restauratie van een AK350 uit 1968.

Deze is al vanaf 1971 in ons bezit en heeft tot 1986 dienst gedaan als eigen serviceauto.

De restauratie is al een beetje te volgen op facebook en zal binnenkort ook te volgen zijn op www.burik.com. Hier staat de link naar facebook en ook naar ons youtube kanaal. Hier staan meerdere films tussen over de AK350 Het kenteken ZJ-28-60. Apart dat de ZJ-28-54 ook nog rijdt!

Originele kilometers 50.000 Dus als ik het goed begrijp wat ik op internet lees is dit nr 16 die bekend is.



Met vriendelijke groet

Peter van Burik
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

 :o Waaaa geweldig dit! Een echte Hollandse.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

Ja, mooie onverprutste auto. Zelfs de originele houten blokjes zitten nog achter de scharnieren zo te zien!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

heel gaaf ding ja! wel jammer dat ze een doorlopend achterbalkje van een azu hebben geplaatst ipv de onderbroken van een 350
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Burik

Goedemorgen. Peter van Burik hier

De achterbalk heeft er bij ons altijd opgezeten. Hier is nooit iets aan gebeurd naar mijn mening. deze hebben wij zelf door moeten slijpen om eraf te kunnen halen. Om hem terug te plaatsen zijn er nu grote draadeinden opgelast en worden deze bij plaatsing aan de binnenkant vastgedraaid met moeren.Wij zijn wel wat meer verschillen tegengekomen. De onderdelen halen wij bij Jaap Verkaik van de eendekooi.
Er zit een afwijking in de ophanging van de schokbrekers. De pedalen staan anders, en nog wat van dat soort zaken. Dit is er trouwens 1 met een zwaardere AMI motor
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

#6
Hoi Peter,

Francois bedoeld het profiel onder de zwarte achterbumper, de beugel die er af geslepen moest worden.

Het profiel is in het midden in de oude situatie onderbroken en is specifiek voor de AK350. Nu is deze doorlopend als bij de AZU en de AK400.
Er zijn echter ook AK350's die wel een doorlopend profiel hebben origineel. Maar die van jullie was dus origineel onderbroken in het midden...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Oh dat randje helemaal onderaan. Ja dat klopt, was bij ons onderbroken. Gelukkig hebben we de foto nog.
Proberen hem zo goed mogelijk te restaureren, maar kleine afwijkingen vinden wij niet erg. Houden in het achterhoofd dat we hem voor ons zelf klaar maken. Wij maken hem ook weer in de kleur geel. Het enige waar ik over twijfel of de binnenkant ook geel gaat worden of dat deze in de grijze fabriekskleur blijft. Zo zijn de achterste zijpanelen ook niet meer te krijgen en komen er nu nieuwe op van polyester. Blij dat deze vorig jaar al besteld zijn. Heb van Jaap verkaik begrepen dat ze inmiddels al niet meer leverbaar zijn. Hier was de linker niet goed passend van, wat we hebben opgelost door er een metalen profiel omheen te zetten. Wanneer dit klaar is zie je er niets meer van.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

engbokho

Imitatie achterschermen zijn nog wel te krijgen. En Chateau Deux Chevaux in Beesd heeft nog originele te koop.
Wat is er anders aan de schokbrekers? (zijn gelijk aan die van de Ami)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

björn

die achterplaat onder de achterdeurtjes is nog NOS bij eeec in het magazijn.

mctommi

#10
Is het geen ex-wegenwacht besteleend ? Geel, zwarte wielen en flappers van retroviseurs.....ehhhh....achteruitrijdspiegels ;)

naschrift; lees het nu pas.....whoaaaaaa........van van Mourik geweest uit Groot-Ammers ! Daar heb ik de eerste negen jaar van mijn leven gewoond. Onze buurman "Ome Drie" werkte als dragline machinist bij van Mourik, maar die nam alleen FIAT-busjes mee naar huis.
Overigens woonde ik van 1965-1974 aldaar, heb deze besteleend nooit bewust gezien :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Op de oude schokbrekers zaten kleine diameter rubbers. Wat ik ervan begrepen heb schijnt het gebruikelijk te zijn bij de AK350 dat dit grote diameter is. De achterschermen krijgen wij goed passend.
Linksachter kan hij er zo op zonder aanpassing. Op de rechter hebben ze vergeten om de rand mee te persen in de mal. Dit hebben wij opgelost door een profiel te laten zetten, welke als een lijst om het scherm heen word geplaatst. Deze kan binnenkort ook gemonteerd worden. Deze week zijn wij behoorlijk opgeschoten met het chassis. Hij staat weer op zijn wielen en motor en bak zijn gemonteerd. Facebook en youtube zijn weer aangevuld met wat filmpjes. Gaat weer wat worden
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Burik

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag hebben wij het koetswerk van de besteleend geplaatst op
het chassis om te kijken of alles netjes past. En dat deed het ! ! Nu is het de bedoeling om nog 1 keer de koets er af te halen en dan naar de spuiter.
Die mogen het verder afmaken. Ramen halen wij er deze week nog uit. Vraagje nog, weet iemand het kleurnummer van de grijze binnenkant? Denk dat het toch het mooiste is om deze grijs te houden. Vanavond staat weer een nieuwe film op youtube.

Groeten
Peter
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Zo te zien was ie origineel AC136, gris rosé, net als de mijne.  Mooi werk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Leuk project !!!!
Ik wou dat ik zo'n werkplaats had !
't is een kwestie van geduld........

Tags: