News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
96 Guests, 0 Users

Gespot in Carmel , California

Started by volkswouter, July 08, 2011, 12:35:29 PM

Previous topic - Next topic

volkswouter

Hallo allemaal tijdens mijn 19 dagen durende roadtrip door California ben ik het nodige aan mooie auto's , dieren en landschap gezichten tegen gekomen.

Qua Citroën ben ik tegen gekomen een zwart-gele 2cv en een bruine ID in San Diego , helaas geen foto's van kunnen maken.
In Carmel kwam ik deze besteleend tegen.





In San Fransisco nog een 2cv geschoten in een flits ,vandaar de wazige foto.. ;D

mctommi

Grappig; de oude kentekenplaten zitten er gewoon nog op en dan hangen ze ergens onderaan de USA-plaat !
Lijkt me een rare gewaarwording om in de USA een besteleend tegen te komen wel :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

volkswouter

Absoluut een rare gewaarwording omdat ik niet beter weet dan dat Citroën nooit type goedkeuringen en dergelijke heeft kunnen krijgen voor de USA.

engbokho

De eerste auto die ik ooit tegenkwam in NYC toen ik uit de metro stapte was een...Mehari. :D  Een originele US versie met de "grote" sealed beam lampen.
De Mehari heeft dus een typegoedkeuring gehad in de States '69 & '70 toen ze werden verkocht.
De Ami is zeer mondjesmaat verkocht, de Dyane en de besteleend hebben de oversteek nooit gemaakt.

En zie hier wat een treurig verhaal ik net tegenkom over de 2cv in de US  :(

Little more than a thousand were sold in less than a ten year period and, in 1970, several dozen were destroyed by Citroen when left-over models from the previous model year could no longer meet the increasingly stringent DOT standards. Citroen decided that destroying these unwanted 2CVs was more economical than shipping them back to France.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Jaaaaa, die Amerikaanse Méhari's met die grote kikkerogen......leuk !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Zo, weer veilig thuis?

Bedankt voor je foto's!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

volkswouter

Helaas weer thuis , ik had nog wel een tijdje willen blijven.... ;D

Tags: