News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

56-93-JB

Started by björn, July 06, 2011, 23:10:51 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: mctommi on August 24, 2011, 15:31:34 PM
Sterker nog, zou beter zijn als de nieuwe eigenaar mijn harde AK400 chassis koopt om eronder te zetten, een kenteken en koets heeft hij alvast......
Kom ik ook eens van de zooi af ;)

Eénmaal, andermaal ???
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

inmijneendje

Heb je niet een koets liggen die op een AK 400 chassis past?
Groetjes In Mijn Eendje

www.rpq.nl
www.ggab.nl
www.partyspul.nl
www.inmijneendje.nl

mctommi

Quote from: inmijneendje on September 02, 2011, 14:18:14 PM
Heb je niet een koets liggen die op een AK 400 chassis past?

Nee, DIE tijd is gelukkig al een poosje achter de rug, veels te onhandige en zware joekels, dat kan ik mijn rug niet meer aandoen.
Heb nog wel een 2CV6 koets, maar ik denk dat ik je daar niet blij mee kan maken :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

inmijneendje

Dat is ook een optie, want een AK400 koets is lastig te vinden, dus een andere optie is een pick-up, en dan heb ik aan een 2cv koets voldoende.
Hoe is de staat van de koets en wat zou je er voor willen hebben?
Groetjes In Mijn Eendje

www.rpq.nl
www.ggab.nl
www.partyspul.nl
www.inmijneendje.nl

mctommi

Dan zal ik hem eerst moeten uitgraven, want hij doet dienst als "oudijzer-bak". Ligt wel al 15 jaar droog binnen hoor, niet in de tuin ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

inmijneendje

Stuur anders een paar foto's voor je hem uitgraaf, kan ik even kijken of het iets is voor mij.
Groetjes In Mijn Eendje

www.rpq.nl
www.ggab.nl
www.partyspul.nl
www.inmijneendje.nl

azurblade

Is zelfs de voorzijde niet meer te redden van de ak koets?

Heb destijds ook een pickup gebouwd op basis van een gewone eend.
Zie hier voor de nodige inspiratie: http://www.mijnalbum.nl/Album=CBDNYSNT

inmijneendje

De voorzijde is juist het slechts, dorpels en voetenbak zijn 4 jaar gelden vervangen. Maar nu is hij geknikt boven langs het dak met de aansluiting naar de bak, er zijn destijds ami vloerplaten in gebakken en die hebben ze te kort afgeslepen waardoor de weer er iets aan moesten bakken. Dus echt goed is het allemaal niet echt meer. Aan de achterkant zijn de wiel bakken erg verrot.

sorry voor de vervuiling in dit topic.
Groetjes In Mijn Eendje

www.rpq.nl
www.ggab.nl
www.partyspul.nl
www.inmijneendje.nl

Vintagespeed

#38
Quote from: Francois on August 23, 2011, 16:13:53 PM
op het 2cv forum is iemand op zoek naar een betaalbaar besteleendproject...

ja klopt dat ben ik  ;)

Dankzij Björn ook in contact gekomen met de eigenaar en als alles goed is, zal deze AK mijn richting uit komen!

Ben nog even in afwachting van wanneer hij tijd heeft (is blijkbaar erg vaak weg ook voor zakenreizen).

Hier nog wat shots en ook die van de oude doos :

Dat ze maar snel hier is  ;D


Sorry Vintagespeed, maar ik heb per abuis je foto's weggehaald. Zou je ze nog eens willen plaatsen?

azurblade

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Blijft de surfeend bestaan of wordt de ak helemaal vintage ;) Ben benieuwd. Houd de vorderingen bij hier op het forum.

björn

echt super dat er weer wat erfgoed gered is ;)

CitroenAZU

Leuk zeg weer een gered!  Veel plezier met klussen en we zien de vorderingen wel verschijnen hier!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Vintagespeed

Hey bedankt allemaal.

Ja uiteraard komen die foto's hier terecht!

De oude foto's zal ik even hier herplaatsen gezien iemand ze blijkbaar per ongeluk had verwijderd  ;D






De juiste plannen...daar moet ik nog eens over slapen.  Onmiskenbaar heeft deze AK wel al wat karakter van vroeger uit.

AZL57

@ mctommie: zo'n setje sierringen is nog nieuw in de verpakking verkocht zondag op de At/mZXmarkt....
Je had ook van die belgische met een soort spaakjes die waren ook wel mooi.Maar wel lastiger te poetsen.

Vintagespeed

hey luitjes!

De verkoper heeft er blijkbaar weinig zin of zo.

Ik had nogmaals gerappeleerd (hij zou hem brengen) maar komt niet veel van in huis.

Vandaag heb ik dan ook een gewoon eendje gekocht dat ik ga opknappen, ik ga er niet meer op wachten.

Als iemand zich geroepen voelt kunnen ze de verkoper contacteren.

Ik vermoed dat het naar België brengen en afmelden in NL inderdaad wel wat moeilijker is, dan dat iemand uit NL hem gaat ophalen.

Tags: