News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu

knipperlicht doet moeilijk

Started by Francois, June 26, 2011, 14:02:19 PM

Previous topic - Next topic

Francois

De laatste tijd doet mijn knipperlicht het vaak niet. Soms werkt het opeens weer, maar even later niet meer. Denk niet dat het aan het relais ligt want soms doet hij het dus wel. Als het niet werkt, gebeurt er niets, het licht brandt dan ook niet constant. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

mctommi

knipperlichtschakelaar even openmaken en de boel van binnen schoon maken kan wellicht helpen ! Met fijn schuurpapier opschuren....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZU-1965

Ik heb nu ook zoiets, dat het knipperlicht maar moeilijk op gang komt.
Kan het ook iets met massa te maken hebben?
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Massa is in vele gevallen de oorzaak. Contacten schoonmaken en bij slechte massa op plaatwerk zelf even een draad bijtrekken naar een punt waar betere massa mogelijk is.

marcopr

Is er een specifiek knipperlicht of doen alle knipperlichten het matig?

azurblade

Dat is / kan ook een indicatie zijn van slechte massa en/of kapot lampje. Bijvoorbeeld als links normaal knippert en rechts heel snel.
Dan is er vast en zeker iets aan de rechterzijde wat niet klopt of andersom.

Als beide kanten niet knipperen zit het in de toevoer richting het relais of relais zelf.

MarcoAZU

Denk er ook om dat er lampjes in je knipperlicht moeten zitten van het juiste vermogen, anders doet ie het ook niet goed  :)

AZU-1965

Kijk, daar heb ik wat aan. Zal jullie advies opvolgen en op onderzoek uit gaan.
Welk vermogen horen ze te hebben Marco?
AZU A 1965 - Mehari 1969

MarcoAZU

Quote from: AZU-1965 on April 06, 2016, 18:17:36 PM
Kijk, daar heb ik wat aan. Zal jullie advies opvolgen en op onderzoek uit gaan.
Welk vermogen horen ze te hebben Marco?
Oei, dat moet ik opzoeken! Maar het functioneert met een bi-metaal van de knipperlichtautomaat  ism het watt vermogen van de lampjes. Als je bijvoorbeeld kleinere lampjes monteert, dan werkt het systeem niet

Tags: