News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

Retour naar land van herkomst

Started by mctommi, May 23, 2011, 01:36:50 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Kan me niet meer herinneren wie het was, maar iemand heeft me hier op het forum getipt dat Boudewijn van Chateau Deux Chevaux een huis zou hebben in ZW-Frankrijk, net als ik en dat hij wellicht transport zou kunnen verzorgen van wat eenden van NL naar F.
Nou wil het toeval (en dat bestaat niet) dat Boudewijn "aanschoof" toen ik op Citromobile met Engbo Kho stond te praten. Zo is het balletje gaan rollen en inmiddels staan mijn Franse AK 1964 en AZ 1961 op het terrein van Chateau Deux Chevaux, heb ze er de afgelopen week heen vervoerd met mijn geliefde 2CV-transport-aanhanger.
Komende Vrijdag gaan ze op weg naar de Dordogne en na de Pinksterdagen ga ik ze daar ophalen om ze naar mijn pand in de Gers te vervoeren, 235 km rijden.
Ik ga eerste Pinksterdag op pad met mijn AZL 1957 op de kar, zodat er half Juni 3 eenden zijn toegevoegd aan mijn Franse museumpje ;)
Heb hier in NL dan nog "slechts" mijn posteend 1977, mijn AZU-L project 1962 en mijn -te verkopen- Dyane 1967, voor wat betreft 2-cilinders dan. Helaas staan er ook nog wat grote auto's in mijn voormalig "auto-walhalla" in Oude-Tonge. Twee diesel CX-en moeten ook nog naar Frankrijk, de rest moet verkocht worden, voornamelijk niet-Citroën.
Zal binnenkort even wat foto's op internet plaatsen zodat ik ze hier zichtbaar kan maken, dan hebben jullie een idee van e.e.a.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Kijk is dat "netwerken"  toch nog ergens goed voor  ;) .
Ben blij dat alvast een deel op transport kan!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: engbokho on May 23, 2011, 21:44:48 PM
Kijk is dat "netwerken"  toch nog ergens goed voor  ;) .
Ben blij dat alvast een deel op transport kan!

Ja het was te lang geleden dat ik aan "netwerken" heb gedaan, heb vele jaren als een soort "kluizenaar" op Goeree-Overflakkee gewoond, te ver van de bewoonde wereld en al snel kwam er geen mens meer bij me op visite.
Heb op Citromobile de draad weer opgepakt en ga er wel mee door.
Erg leuk bepaalde mensen in het echt te ontmoeten en niet via de computer, zoals jij, Eng Bo, Edwin Groen en Boudewijn.

Twee eenden gaan komende Vrijdag op transport, de week van Pinksteren breng ik zelf mijn AZL van 1957 op mijn 2CV-transport aanhanger naar mijn Franse nederzetting. Van daaruit ga ik dan de 2 eenden ophalen die Boudewijn meeneemt naar zijn werk-locatie in de Dordogne.

Qua eenden is alles dan onder controle; de 1977 posteend en het AZU-L project blijven hier. Heb dan nog een Dyane van 1967, eerste type 425CC staan, die verkocht moet worden. En verder 2 geheel gedemonteerde Méhari's, daar moet ik nog iets voor bedenken....ach de achtertuin is groot......

Nog 2 of 3 CX-en die ik wil houden moeten op transport, maar wellicht kan Boudewijn dat later dit jaar voor me verzorgen. De rest moet verkocht worden alhoewel ik nog eens ernstig moet nadenken wat ik ga doen met mijn geliefde Amerikanen van begin jaren 90 van de vorige eeuw.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Leuk dat het netwerken op citromobile het transport van de citroens richting frankrijk heeft kunnen bespoedigen.

Er verdwijnen zo weer een paar unieke citroen stukken uit Nederland. Daar verwachten we natuurlijk wel wat voor terug Tom ;)
Op terugweg nog wat leuks meenemen dan maar  ::)

mctommi

De drie eenden die naar Frankrijk gaan zijn origineel franse auto's 2 ervan met carte grise, dus daar mist Nederland niks aan ! Heb ze slechts ruim 15 jaar hier in opslag gehad, ze gaan terug naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen :)

Heb genoeg bijgedragen aan het besteleend-gehalte van Nederland, heb diverse besteleenden dusdanig lang droog bewaard en daarna verkocht, waardoor ze nu nog bestaan. Als ik ze niet zo lang zuinig bewaard had waren ze er nu vast niet meer geweest. En het betreft hier allemaal origineel NL besteleenden. Zo uit mijn hoofd zijn er 6 ex-besteleenden van mij her en der over Nederland uitgevlogen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: