News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 0 Users

Leuke oude advertentie van mei 1969

Started by volkswouter, February 17, 2011, 16:42:22 PM

Previous topic - Next topic

volkswouter

Aangeboden door deze garage voor de nieuwprijs van FL 3750,-


Geert

't is een kwestie van geduld........

supercees

Dat was vroeger de vaste garage van mijn ouders, toen zij ermee stopten zijn ze naar Le Velo gegaan, wat nu overgenomen is door Het Motorhuis.

Ik weet nog zo goed dat ik als klein jochie (ben nu 45) een keer mee was en daar voor het eerst van m'n leven een DS cabrio zag...

Mijn vader was de tweede in Nederland die een CX kocht, zal daar wel vandaan gekomen zijn, net als een nieuwe GS, een nieuwe 2cv4 in 1970. Geinig.

michelidds

Leuk verhaal Cees!
Zulke herinneringen zijn prachtig.
Hopelijk heb je nog veel materiaal van je ouders.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

volkswouter

Ik kwam deze advertentie tegen omdat mijn vader mij deze krant liet zien. De rouw advertentie van zijn oma stond erin en dat is de reden waarom de Voorburgse Courant bewaard is gebleven.

michelidds

Quote from: supercees on February 17, 2011, 20:25:33 PM
Ik weet nog zo goed dat ik als klein jochie (ben nu 45) een keer mee was en daar voor het eerst van m'n leven een DS cabrio zag...
Welliswaar off-topic, maar ik realiseer me opeens:
Klein jochie; stel je was 6 jaar. Dus 39 jaar geleden. Dat was dus rond 1972.
Toen was de DS Cabriolet Usine alweer uit productie! Want die is geproduceerd van maart 1961 t/m september 1971.
Het is bekend dat er in de jaren 70 in Den Haag een DS Cabriolet reed. Misschien was het die, want er zijn er maximaal 15 nieuw in Nederland verkocht.
Nu zijn er overigens in NL flink wat meer en in de regio Den Haag zijn ook een aantal...
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: