News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
50 Guests, 0 Users

HG-82-SR

Started by CitroenAZU, November 21, 2010, 15:13:12 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AZU serie A
Bouwjaar; 1966
kleur; vert cactee AC 513
bijzonderheden; ex-overheidsvoertuig voorzien van chassis Dyane 6.


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

#1
Gaaf man, ik zat net te zoeken naar jouw azu uit '57.

is dat de BE-57-30?
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

en voor de liefhebbers nog wat eerdere foto's:






Dirk D

Bedankt voor de foto's Auke

Martijn kwam gisteren langs om poolshoogte en foto's te nemen. Ik was net bezig om de 2cv6 te voorzien van een elektrisch pompje om meer water op mijn voorruit te krijgen. Met het mooie weer was het goed te doen om buiten te sleutelen.
We hebben samen geconstateerd dat het chassis inderdaad geknikt is. Verder was Martijn nog redelijk optimistisch. Veel werk maar zeker wat van te maken. We hebben in het zonnetje nog wat verder gepraat over onze besteleenden en hun toekomst....... ;)

Ik heb inmiddels wat verzoeken naar de FEHAC en de RDW gedaan. Ben benieuwd of ik 'm op Nederlands kenteken krijg.
Ben via een bekend forumlid al bezig met een gebruikt doch nog goed chassis en eventueel nog een 425cc motortje.

Wordt dus vervolgd.
groet
Dirk D


AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

Gisteren en vandaag uitgebreid contact gehad met verschillende mensen en afdelingen van de RDW.
Ik moet zeggen dat iedereen die ik gesproken/gemaild heb van goede wil is. Echter hoe precies de regelgeving wordt toegepast dat is nog vaak lastig.
Dat erkennen ze ook ruiterlijk.
Uiteindelijk heb ik het verhaal met daarbij het franse certificaat naar een medewerker van de Technische Dienst gestuurd. Hij beoordeelt of het certificaat kan worden gezien als kenteken.
Franse overheidsvoertuigen hebben/hadden geen Carte Grise. Als het zo is dat het certificaat, wat ik erbij heb gekregen dat bevestigt dan maak ik een goede kans dat ik het als kenteken kan gebruiken en dan moet het invoeren wel lukken. Is het echter een in beslag genomen voertuig wat door Domeinen is verkocht dan lukt het niet.
Ik krijg binnen 10 dagen uitsluitsel en kan dan met een hopelijke positieve bevestiging naar een keuringsstation van de RDW.

groet
Dirk D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

siemenazu

mooi man!
wat zijn je plannen voor die azu?
ik weet iemand die nog zo'n ding zoekt namelijk ahum.....
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Dirk D

Ha Siemen,

ik heb met mezelf afgesproken dat ik de azu eerst op Nederlands kenteken zet en vervolgens bepaal wat ik ermee ga doen.

Opknappen is een mooie klus maar gaat me natuurlijk ook heel veel tijd en energie kosten. Komt bij dat ik nog geen ervaring in dit soort projecten heb.

Wanneer ik besluit om er niet aan te beginnen ga ik een echte liefhebber zoeken.

Deze azu moet weer gaan rijden!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Dat vind ik ook Dirk. Rijden dat zal die :) en dat gaat zo te horen lukken. Zou mooi zijn als het een 66er kenteken kan behouden.

Dirk D


Van de FEHAC heb ik (nog) geen enkele reactie gekregen. Iemand bij de RDW vertelde mij dat er in januari weer verder gesproken gaat worden met de FEHAC over de invoer problematiek.
Van de RDW heb ik wel reactie,
Geachte heer Daniels,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer er voor dit voertuig geen regulier kentekenbewijs (carte grise) afgegeven is, heeft u geen probleem. U dient de herkomst en het bouwjaar aan te tonen. U kunt een afspraak maken met keuringsstation Schiedam.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Nog vrij vaag naar mijn smaak.
Ik heb inmiddels in Schiedam een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag en een email er achter aan gestuurd met de vraag of ik de auto in de huidige staat kan aanbieden en na inspectie door de RDW vervolgens een nederlands kenteken kan aanvragen. APK in de huidige staat is natuurlijk geen optie :D Ik heb er bij gezegd dat het chassis geknikt is. Ben benieuwd naar de reactie. Ik krijg binnen drie dagen antwoord.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

RDW

vandaag al snel een telefoontje van de RDW in Veendam. Antwoord op mijn email. "Geen probleem, u kunt bij het keuringsstation in Schiedam uw auto aanbieden, er wordt niet naar de technische staat gekeken, Als de papieren kloppen kunt u daarna een Nederlands kenteken aanvragen".
Een half uur later een telefoontje van het keuringsstation in Schiedam die me vroeg wat de RDW in Veendam had gezegd. "Dat klopt niet, de auto wordt wel degelijk technisch beoordeeld." Op mijn verzoek nam de heer uit Schiedam contact op met de mevrouw uit Veendam. Al snel werd ik weer gebeld. "Helaas, uw auto wordt gezien als een auto die uit een niet EU-land komt en wordt daarom toch echt ook technisch beoordeeld. Dat heeft te maken met het gegeven dat het een ex-overheidsvoertuig betreft."
Alles op vriendelijke toon.
Wat een soap.
Ik moet dus eerst de auto apk-waardig hebben en kan dan pas naar de RDW.
Het goede nieuws is dat het certificaat wat ik erbij heb wel kan worden gebruikt om de auto uiteindelijk op Nl kenteken te krijgen.....
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

mctommi

Beetje vreemd.....je hoeft bij een invoer immers niet verplicht de auto bij het RDW-keurstation APK te laten keuren tegenwoordig. Voorheen was dat een must.

Een jaar of 15 geleden voerde ik mijn AMI6 Break in ZONDER carte grise, want hij kwam van de sloop. Moest hem toen invoeren als auto van buiten de EU en moest eerst naar de douane/belastingdienst. Na betalen van de invoerrechten kon ik met een papier van de douane naar de RDW voor een kenteken-keuring en kreeg ik een NL kenteken ! Na een herkeuring want er waren wat flutdingetjes niet in orde (knipperlichten achter niet oranje genoeg en zo).

Probeer het gewoon Dirk, het is weer de categorie nee heb je ja kun je krijgen.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...inderdaad het proberen waard. Het certificaat is door de RDW in ieder geval erkend als officieel document ..nu nog de apk perikelen overwinnen.
Voorheen werd een voertuig geschouwd en gecontroleerd op juistheid van gegevens (chassisnummer correspondereerd met document) en dan voorzien van een loodje om het oude chassis om zo op een later tijdstip terug te keren met een nieuw chassis en apk-waardig voertuig. Bij de tweede keuring diende je wel het oude chassis mee te nemen vanwege het loodje en controle.

Ik zou het er gewoon op wagen aanstaande vrijdag. Dan zien ze de azu in levende lijve en zien ze dat een geknikt chassis niet apk waardig kan worden.

en met martijn had je al vastgesteld dat het chassis echt geknikt is maar ook echt niet meer redbaar?

CitroenAZU

Ik geloof ook dat ik het toch gewoon zou proberen bij de RDW.
Met een beetje geluk krijg je gewoon een kenteken en kun je aan de slag.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

http://link.marktplaats.nl/416826450

Ik heb de knoop door gehakt. De azu gaat in de verkoop.  :'(

De uitdaging is mij toch net te groot.
Ik hoop dat ik er een ander blij mee kan maken.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Tags: