News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
119 Guests, 0 Users

HG-82-SR

Started by CitroenAZU, November 21, 2010, 15:13:12 PM

Previous topic - Next topic

azurblade

Beste Dirk,

Je hebt een PM. Reserveer hem alvast maar ;)

mctommi

Zooooo.....dat gaat snel anno 2011, haha !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

...ja anno 2011 gaat alles razend snel..daarom maar eens onthaasten in een azu :) 

jornmetten

Leuk dat het wagentje hier te volgen blijft.

Heel veel plezier ermee!
De restauratie lijkt me dankbaar werk (onthaasten begint daar al ;))
Hoop dat je uitstraling die de bestel nu heeft kan behouden

succes!



Dirk D

De azu is weer te koop. Azurblade ziet er na rijp beraad en goed overleg van af.

400 euro voor een originele franse besteleend is toch niet te veel.............. ;)

zie
http://link.marktplaats.nl/416826450
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Las op het 2cv forum dat een liefhebber zich heeft gemeld :) helaas wordt de basis een heus dyanechassis met moderne techniek. Ben benieuwd naar het eindresultaat dat zo te lezen dans son jus blijft :) 

Dirk D

We zijn in onderhandeling............
Wat gaaf is dat de potientele koper de azu met behulp van licht verstandelijk gehandicapten wil gaan opknappen. Hij kent dit forum en ik heb 'm meegegeven dat we hier dol zijn op restauratie verslagen.
Ik heb hem ook verteld dat er in Oude Tonge nog een chassis en motortje liggen te wachten op een goed tehuis. Wie weet blijft de azu origineel.

Wordt vervolgd

groet
Dirk D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Geweldig Dirk!

En dat de azu gerestaureerd wordt met behulp van met licht verstandelijk gehandicapten maakt het project alleen maar mooier!

Had hem eveneens gewezen op het al klaarliggende chassis van tom dus hopelijk blijft het een origineel 66er azutje.
Ben benieuwd en als het zover is zullen we vast en zeker de vorderingen hier kunnen volgen :)

mctommi

Dank heren....wellicht kan ik mijn jarenlang bewaarde spullen nu verkopen voor een leuk project.......
Acadiane spul in een 66-er AZU, tsjaaaa.... Niet zo leuk, maar ik mag niet veroordelen.....in mijn 59-31-TB posteend van 1977 zit al jaren een Dyane 602CC blok van 1980 en ook rondom LHM remmen. Om 2 redenen komt er misschien wel weer een 435CC blok in....het Dyane-blok heeft ernstig geleden van bijna 15 jaar stil staan en ik heb geen enkel "viertje" meer in bezit, terwijl ik er altijd een liefhebber van ben geweest.......heb er veel gehad en ook weer verkocht, dan wel gesloopt, dan wel total-loss gereden waarvan één keer door joyriding, het ergste dat je als liefhebber/verzamelaar kan overkomen !

P.S. Dirk, ik hoor het verhaal komende Zondag wel....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Vandaag afscheid genomen van de Azu. De nieuwe eigenaar is Supercees. De restauratie is te volgen via
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=210665#210665



oja, Martijn de titel van dit topic kan gewijzigd worden...........
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

siemenazu

leuk, ik heb de nieuwe foto's gezien op 2cv.nl
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Hopelijk komt Supercees een chassis bij me kopen binnenkort en komt er geen dyane chassis onder met een 35PK-blok en schijfremmen :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Lees net op 2cv.nl dat de auto inmiddels rijdend is en voorzien van een Dyane chassis.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

supercees

#28
Goeienavond besteleendliefhebbers.

ik zal hieronder wat foto's plaatsen van de Dyane 6, vermomd als AZU uit '66.

Laat ik voorop stellen dat het leuk was geweest de auto zo origineel mogelijk te houden. Maar aangezien ik in de zorg werk kan ik niet onbeperkt geld in een project pompen, dus toen ik een Dyane tegenkwam met een goed chassis, motor en bak en reeds Nederlandse papieren voor 150 euro was de keuze snel gemaakt.

De AZU heeft nu nieuwe dorpels en bodemplaten links en rechts, nieuwe voetenbak, nieuw schutbord tot aan het motorkapscharnier, nieuwe driehoeken tussen voordeur en voorspatbord, gedeeltelijk nieuw achterpaneel onder de achterlichten en een nieuwe draagbalk achteraan. Het laswerk is gedaan door Peter Beek met een puntlasapparaat, daarom ziet alles er zo ontzettend strak uit.

Moderne stoelframes met rails en nieuwe, maar wel jaren '60 bekleding, exact hetzelfde motief en kleur als een stukje wat nog aanwezig was. Achterlichten zijn nieuw, met duplolampjes. Oude knipperlichtglaasjes gevonden.

Er zit nu een 12 volt trekstarter in, dus deze knop wordt nog steeds gebruikt, net als de originele chokeknop. Oude dashboardje zit er nog in, grappig is dat de kilometerstand in deze teller maar 2.000 kilometer scheelt met wat de Dyane gereden had.

Er zitten nu even vierkante koplampen op zodat de AZU gekeurd kon worden, de ronde komen terug. Aan de voorkant moesten knipperlichten komen omdat de Dyane van '81 is, deze hebben we op de bumper gemonteerd om niet gaten in de spatborden te hoeven maken.

wat foto's:

Zoals ik 'm kocht:









Onleesbaar chassisnummer:



Nu:

















De rest is nog origineel:







De AZU staat nu in de Owatrol, het kleurverschil tussen de oude lak en de nieuw gespoten delen is nagenoeg verdwenen.



CitroenAZU

Leuk Cees! Dank voor je updeet. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: