News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
45 Guests, 0 Users

2-VKR-67

Started by vicsevents, October 09, 2010, 22:30:51 PM

Previous topic - Next topic

vicsevents

Type; 400 LAAG
bouwjaar; 1974, eerste tenaamstelling, 3 januari 1974
kleur; rood
bijzonderheden;





Hallo,

Hierbij wil ik laten weten dat ik een stukje cultureel frans erfgoed heb opgehaald en van plan ben om te gaan behouden. (En natuurlijk ook mee rijden)

Het is een besteller AK 400 met laag dak uit jan 1974 afkomstig uit de Charente en gebruikt tot aan ongeveer 1999 door een metselaar uit die streek.

Ik ben begonnen met vaststellen van een beetje laswerk aan de onderkant van de voetenbak. Voor de rest is ie in redelijke gave staat.

Gr Victor

http://picasaweb.google.nl/vicsevents/Ak400laag?authkey=Gv1sRgCIu94Le63Lnc4AE#
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

björn

super gaaf.
ik zag deze al op le bon staan.
leuk uniek stukje erfgoed.
veel plezier er mee.

Geert

Moooooi !!
Zo te zien heeft de laadvloer niet teveel te lijden gehad, want daar ligt een dikke plank op.
Dat is weer een hoop werk minder !
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Wat een schitterende kar Victor!!
Maak er wat moois van, hij ziet er op de foto's nog hard uit!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

siemenazu

erg goede besteleend! ik heb hem laats eens goed bekeken.
erg mooie laadbak!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Geert

Uhh, Wat is eigenlijk het verschil tussen een AK 400 laag dak en een AK 350 ??
't is een kwestie van geduld........

engbokho

De brede ribbels op het plaatwerk, verlichting, dashboard en nog wat kleine details.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

En als het een heule oude AK350 is; andere motor en bak en horizontale ("staande") pedalen en de alleroudsten hebben zelfmoorddeuren, hier anderhalve meter onder me staat er zo één :-P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

't is een kwestie van geduld........

vicsevents

Hallo,

Inmiddels hard aan het werk om de AK 400 laag op te knappen. De vorige eigenaar had polyester gebruikt (10jaar terug) om de voetenbak op te lappen. De bodem is dus ook alleen maar daar op die plek gaan roesten. De nieuwe bodemplaten zitten er inmiddels al in. De achterkant van de koets is schoongemaakt en voorzien van waxoil/owatrol. De balken en bodem zijn helemaal strak :-)) Die hebben weinig geleden van de zakken cement.

Het chassis was goed behandeld en kwam in errug goede staat onder de koets vandaan. Hier en daar wat insmeren met waxoil/owatrol en de koets kan er zo weer op.

Gr Victor

http://picasaweb.google.nl/vicsevents/Ak400laag?authkey=Gv1sRgCIu94Le63Lnc4AE#
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

azurblade

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit zo aan de onderzijde. Zelfs het chassis is nog mooi rood.
Was dit overigens af fabriek chassis in kleur van carroserie? Of al jaren terug een keer onderhanden genomen.

björn

nee deze auto is gewoon goed onderhouden in de jaren.
orgineel was alles zwart bruin van kleur uit de tijd.

gerard560

ziet er allemaal zeker niet verkeerd uit !!
ik heb slechter gezien !!

gr gerard

mctommi

Ik heb ze héél wat jonger en hééééél wat slechter gezien, een hele goede aankoop van Victor ! En Nederland is weer een lage 400 rijker. Een jaar of 20 terug toen ik het papieren besteleendregister bij hield, waren er minder dan een handjevol bekend in NL !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

siemenazu

dat ding is echt strak van onderen, ik heb het laatst mogen aan schouwen, dit ding staat maar 10 kilometer verder op bij mij :D
hij is vroeger een keer goed behandeld.
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Tags: