News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
38 Guests, 0 Users

2-VKR-67

Started by vicsevents, October 09, 2010, 22:30:51 PM

Previous topic - Next topic

vicsevents

Hoi,

De reden van het rode chassis en de koets is als volgt: de vorige eigenaar heeft de AK ongeveer 12 jaar geleden opgeknapt. Hij was liefhebber van Mc Cormick tractoren. De AK is vervolgens gespoten met Mc Cormick rode lak. Van origine is de kleur van AK beige. Het ronde alu plaatje et kleurcode zit nog op t schutbord.

Inmiddels is het chassis van binnen ook behandeld met een mengsel van waxoil/owatrol. Verdund met terpentine. Ongeveer 2.5 liter totaal.

Morgen gaat de koets weer op het chassis.

Gr Victor
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

vicsevents

Hallo,

Inmiddels ben ik met de AK laag in Groningen bij de RDW geweest voor een kenteken keuring. Dat was afgelopen woensdag (24/11). Gewoon met een eendagskenteken ernaartoe.

De keurmeester was iemand van weinig woorden. Hij werkte de administratie af. Ondertussen heel kort even naar de bestel gekeken. Chassisnummer gecontroleerd. even onder de 1d kijken en ik mocht weer gaan. Na betaling van de keuringskosten

Zaterdag viel de RDW-brief met de papieren op de mat. De AK heeft nu een NL identiteit gekregen. 2-vkr-67 Nu nog de platen en de APK. Bij de RDW kun je trouwens ook naderhand apk keuren maar dit heb ik niet gedaan.

Vraag: De bestel is 24/11 kentekngekeurd. Vrijdag 3/12 apk keuring. Moet ie nou geschorst worden voor de 1/2 week? Wat zeggen de RDW regeltjes hierover? Hij is al verzekerd.

Hier staan nog een paar neuwe foto's bij: http://picasaweb.google.com/vicsevents/Ak400laag?authkey=Gv1sRgCIu94Le63Lnc4AE#

Gr Victor
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

engbokho

Denk dat je officieel zou moeten schorsen, maar je kan de gok wagen...
Gefelicteerd met het kenteken en de geweldige auto! Succes bij de apk.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

Hoi Victor,

Gefeliciteerd!
Ik zou de gok ook gewoon wagen, meestal heb je 2 maanden de tijd voordat het RDW een boete uitdraait...
Hij is verzekert en dat is het belangrijkste.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Mooi stuur zit erin !!! Wel een vreemd dashboard met contactsleutel erop, klopt vermoedelijk niet.
Auto van dit bouwjaar zou toch een stuurslot moeten hebben, vreemd.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

vicsevents

@mctommi, mooi stuur, hè :-) Betreft de contactsleutel ben ik het met je eens. Dat zou een stuurcontactslot moeten zijn. Echter we hebben het hier over Citroen. Dat wat op de plank ligt, schroeven we erin. Dit dashbord met het contactslot zat erin. Ik heb instructieboekjes waarin deze indeling op het dashbord afgebeeld staat. Oliedruklamp, contactslot en startknop. Ik heb diverse besteleenden gezien van begin jaren '70 met afwijkende bediening. Gr
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

mctommi

Quote from: vicsevents on November 30, 2010, 10:32:08 AM
@mctommi, mooi stuur, hè :-) Betreft de contactsleutel ben ik het met je eens. Dat zou een stuurcontactslot moeten zijn. Echter we hebben het hier over Citroen. Dat wat op de plank ligt, schroeven we erin. Dit dashbord met het contactslot zat erin. Ik heb instructieboekjes waarin deze indeling op het dashbord afgebeeld staat. Oliedruklamp, contactslot en startknop. Ik heb diverse besteleenden gezien van begin jaren '70 met afwijkende bediening. Gr

Práchtig stuur !!! Eigenlijk zou er ook wel een nieuwe voorbumperstrip op mogen, want die is niet veel meer, hahaha.........

Staat het dashboard echt zo in het instructieboekje, met die drukstarter erbij "gefrummeld" ?? Dat is wel boeiend dan ! Houd me al dik 27 jaar bezig met besteleenden, maar deze dashboard "configuratie" ken ik niet ! Heb een hele verzameling 2CV-dashboards, verdeeld over een bananendoos of vier, maar zoals het in jouw lage AK zit, komt het me niet bekend voor.
Eh.......heb je misschien een scanner ? Ik ben nieuwsgierig geworden ;-)

Overigens kan je aan de bedrading achter het dashboard wel zien of het zo hoort, want als er ooit een stuur/contactslot in heeft gezeten zal je rare bedrading aantreffen. Altijd weer leuk dit soort 2CV-archeologie, want in boeken kom je dergelijke informatie maar weinig tegen :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

vicsevents

#22
@mctommi, Ik heb geen scanner maar ik heb een paar foto's van het instructieboekje gemaakt. Zie link :

http://picasaweb.google.com/vicsevents/Ak400laag?authkey=Gv1sRgCIu94Le63Lnc4AE#

De bedrading is niet aan geknoeid. De originele 'banaanstekkers' waren aanwezig. Dit boekje is van juli '73. Ik heb dit vaker gezien in met name postbesteleenden van begin jaren '70.

Misschien een idee om een dashbord-topic te starten?

Tsja die bumperstrip, die heb ik ;-) Maar nu nog een nette bumper. Die erop zit is niet meer te redden.

Trouwens is de bestel op 3 dec jl. apk goedgekeurd en mag ik 2 jaar rondtuffen. Helaas vond de keurmeester mijn oplossing van de gedeelde gele kentekenplaat niet goed. (had ik nou toch maar direct blauwe platen genomen) Afin, snel nieuwe plaat erop en klaar!
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

engbokho

#23
Heel grappig deze dashboard configuratie. Ik ben 'm nog nooit in 't echt tegengekomen (en heb toch echt heel veel 2cv's voorbij zien komen...).
Er zullen er niet veel van rondgereden hebben. Wellicht is dit ook een ex overheids voertuig, die reden nog wat langer rond met "spartaanse" uitvoeringen.
Gefeliciteerd met je nieuwe kenteken. Ik heb de nummerplaat verlichting laatst zo opgelostKlik
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

vicsevents

Inmiddels is de eerste meeting met de AK een feit. De Wintermeeting. Leuk evenement wat ik al jaren bezoek. Helaas is op de maandag erna mijn originele grilletje gesneuveld door de wind. De AK stond niet op de handrem en "waaide" met windkracht 8 in de rug tegen de trekhaak van mijn Xant. Spijltjes v h grilletje verbogen en deuk in de motorkap. BALEN!

Op de foto is het verbogen grilletje verstopt achter het winterlapje.

Verder ben ik uiteraard bezig om de AK wereldmeeting klaar te maken.

https://picasaweb.google.com/vicsevents/Ak400laag?authkey=Gv1sRgCIu94Le63Lnc4AE#

Gr Victor
AZU 1975 (ak400laag 1974, ak400 1974)

CitroenAZU

En ook op de WM in Salbris gespot;


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: