News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

trommelremmen stellen

Started by Francois, September 18, 2010, 17:08:40 PM

Previous topic - Next topic

Francois

Hallo,

Ik krijg bij mijn azu de voorremmen niet gesteld. Hij blijft maar naar rechts trekken, maakt niet uit wat ik doe. tips?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

engbokho

Vraag:
Heb je de remmen vernieuwd (zowel voeringen als cylinders)? Zo ja heb je de voeringen gecentreerd met de centreernokken?
Heb je de trommels (binnenkant) geheel blank geschuurd en heel grondig ontvet? Idem de voeringen?
Een heel miniscuul beetje vet/viezigheid kan nml al flink remverschil opleveren...

Met stellen haal je nml geen remverschil weg. (heb je ze wel gesteld met de handrem vleugelmoeren helemaal los?)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Francois

Ik heb net ontdekt dat de linker remcilinder lek is. Waarschijnlijk is dat het probleem. De remcilinders zijn wel vervangen, de remschoenen niet. Morgen zal ik eens proberen die remcilinder te repareren, dan de boel weer goed ontvetten en opnieuw proberen. Goed om te weten dat het stellen geen invloed heeft op het remverschil. Nu trekt hij steeds naar rechts. De vleugelmoeren had ik al losgedraaid.
Kan ik de remvoering ook schuren? Of moet ik die ontvetten met remmenreiniger?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

engbokho

Als er al vet op de schoenen zit (langer dan een paar dagen) is het vrijwel onmogelijk om ze weer schoon te krijgen.
Probeer de remschoenen links en rechts dezelfde "kleur" te laten krijgen door ze schoon te schuren met schuurpapier.
Ze MOETEN absoluut gelijk zijn ander blijf je remverschil houden.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Heb zelf weleens voorremmen geheel vervangen door nieuw; cilinders en remsegmenten, maar de eend bleef scheeftrekken......bleek dat er een achterrem niet veel deed en daardoor trok de auto toch scheef ondanks de nieuwe voorremmen........ideetje ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

raar want achter remt maar voor 10% mee.
is je rem systeem uitelkaar geweest?
dus alles los van de grondplaat?
heb je het afgesteld met het juiste gereedschap?

Francois

Heb de boel schoongemaakt in elkaar gezet en ontlucht. En nu trekt hij naar links ipv recht haha. Dan rechts ook maar beetje schuren en hopen dat t dan goed gaat.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Tags: