News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
43 Guests, 0 Users

Verschil handrem schijf en trommelremmen

Started by Erik1964, September 27, 2023, 12:28:48 PM

Previous topic - Next topic

Erik1964

Ik ben bezig om mijn besteleend te voorzien van schijfremmen ipv trommelremmen. MIjn vraag is moet ik de handrembevestiging aan het chassis (onder de motorkap) ook nog veranderen? Of kan ik dit zo (heel makkelijk) overzetten?
Een besteleend  restaureren? "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan."

Hans 250

De originele handremhevel kun je laten vervallen, paar klinknageltjes loshalen en de hele hevel kan er dan uit. De handremhevel voor schijfremmen zit met vier bouten m7 op de chassisbalk gemonteerd ipv. erachter met trommelremmen maar die zijn bij jouw bestel nog niet voorbewerkt af fabriek dus daar zul je iets op moeten verzinnen. Of lasmoeren of evt. de hevel aan het chassis lassen. Lijn de boel eerst wel goed uit met de bak in het chassis en de handremkabels, de laatste heb je dus ook nodig, linker- en rechterkabel verschillen overigens in lengte.
Wat zijn jouw beweegredenen om schijfremmen te monteren trouwens? Een AK heeft de grote remtrommels en voeringen, dus grootste remoppervlak en dus grootste remvermogen. En bovendien een fantastische handrem.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

azurblade

Trommelbak remt bij goede afstelling prima en je zit met je snuit tegen het voorraam 😉

Beschrijving eventuele ombouw zie hierboven

MarcoAZU

Zelfs veel beter! Ik heb nog wel een bakken in de aanbieding

MarcoAZU


Tags: