News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
55 Guests, 0 Users

azu "55 brandstofslang

Started by björn, August 11, 2010, 19:05:08 PM

Previous topic - Next topic

björn

een familie lid van mij heeft een azu uit 55.
nu heeft al een keer een knik in zijn brandstof lijding gehad te hoogte waar de slang uit de tank komt.
de eend hielt er na een kilometer of wat mee op.
toen een stukje slang weg gehaald, waar door de boog niet knikte.
nu heeft hij er laatst weer probleemen mee.

mijn vraag welke maat brandstofslang moet er op???
ik weet bij een jaren 70'er bestel 6 mm.
is dit ook het geval bij een 5o'er.
en heeft iemand een foto of tekening hoe hij moet lopen als hij uit de tank komt en dan langs de koets naar beneden gaat???
want dit is denk ik anders dan bij een 70'er>

mctommi

#1
Heb hier een 54-er staan, maar kan het tankpaneel er niet makkelijk afhalen omdat er een dikke afsluitbare dop op zit :-(
Maaaarrrrrrr.....de dop kon er zonder sleutel af ! De sleutel is er wel bij, maar gaat niet meer in het slotje.
Dus kon ik het tankpaneel er makkelijk afhalen en een foto maken van hoe het hoort te zitten. Zie hier;
(overigens is het verbazingwekkend hoe soepel deze slang nog is van deze 2CV AU)



Voor de grap nog even het tankpaneel van mijn AU, ofwel, hoe een lompe fransman het verziekt heeft ooit (degene die de AU koopt krijgt er een andere bij hoor, desnoods een nieuwe  ;) )



Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

bij een 70'er komt hij vertiekaal er uit en dan in een 90% horizontaal en gaat dan over in een rubber slang.

bij de 55'er alleen vertikaal en dan over in een rubberslang.

hij heeft dus ook geen vlotter enz.

björn

kijk ik denk dat dat lipje er niet meer aan de koets zit.
maar we hebben het op gelost door de slang door een veer heen getroken.nu loopt hij in een bocht en kan niet meer makelijk knikken.
wel allen bedankt.

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: