News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
68 Guests, 0 Users

Ladingsstickers

Started by Timo, July 18, 2010, 20:42:39 PM

Previous topic - Next topic

Timo

Ik was vandaag en gisteren bij Burtoni alwaar ik een olieopvangreservoir heb gemaakt in zijn garage. En uiteraard kwam zijn 250 ter sprake en ook de ladingstickers die hij nog zoekt. Nou moet ik zelf ook nog een sticker, niet dat ik hem nu al nodig heb, maar ooit, ooit....

Nou heb ik begrepen dat Martijn, ons zeer gewaardeerd besteleendopperhoofd, goede contacten in den (buiten)lande heeft hiervoor.
Dus toen dacht ik, als ik mijn sticker fotografeer en hier plaats, en alle medegeïnteresseerden doen dat ook, misschien dat we Martijn dan wel voor dit karretje kunnen spannen.

Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Francois

Ha mooi! Voor mijn azu heb ik ook nog een nieuwe nodig. Weet iemand vanaf wanneer die stickers gebruikt werden, want er zijn ook azu's waar het op geschilderd is. Mijne is van 1968, zit er nu wel een op maar die is niet origineel (ooit overgeschilderd).
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Timo

Die van mij is van 1960. Zoals je ziet zijn het stickers op stickers. Je ziet de vorm van de stickersticker en een beetje geplakt met franse slag.

Ik moet nog beginnen aan de restauratie en ik hoop de originele sticker te kunnen sparen, maar als het niet lukt, dan heb ik alvast wat.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

björn

mijn franse is uit '74 en het is geschilderd/gespoten
en de hollandse '76 was al 2x beschilderd dus ik weet niet of er iets op heeft gestaan

Burtoni

Bij de restauratie van mijn 250 ( 1976 )zijn ook de ladingssticker en type-aanduiding verloren gegaan. Gelukkig zijn er wel foto's van gemaakt. Mocht er iets besteld gaan worden dan sluit ik mij daar graag bij aan.

mctommi

Die onderste sticker is zo simpel, die kan je misschien wel gewoon online bestellen...... http://www.123sticker.nl/indexnl.html
(Nee ik heb er geen aandelen in)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Hoi, die onderste sticker heb ik destijds na laten maken in GB. Deze staat nu in hun catalogus en is zo te bestellen. Moet alleen even kijken of ik de website nog kan vinden. Voor pre 60er AZU's heb ik een spuitmal waarbij je dus alleen je spuitbus over mal hoeft te halen. Kan geleend worden eventueel. Maar is ook makkelijk zelf te maken. De witte vlakken met zwarte opplakletters (zoals foto hierboven) waren vaak ter vervanging van de originele gespoten tekst. En derhalve bij mijn weten niet origineel.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

björn

ik heb die 250 sticker ooit in frankrijk gekocht

Geert

@CitroenAZU,
Kun je mij dat adres ook geven?? Ik moet mijn AZU straks opnieuw spuiten , en dan zal de sticker ook wel verdwijnen denk ik.
Groeten:
Geert
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

#9
Hoi,

dit is de website.

http://minigraphics.web.officelive.com/2cvgraphics.aspx

Ik zie de stickers zo snel niet staan maar ik heb ze via hun laten maken. Ik had een exact voorbeeld opgestuurd en kreeg een prima sticker voor iets van 6 of 7 euro.  

Mail even met ze en vraag of ze die ladingsstickers nog hebben, zal vast nog wel in hun computer staan. citroen2cv@aol.com
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burtoni

Quote from: CitroenAZU on July 28, 2010, 22:54:35 PM
Hoi,

dit is de website.

http://minigraphics.web.officelive.com/2cvgraphics.aspx

Ik zie de stickers zo snel niet staan maar ik heb ze via hun laten maken. Ik had een exact voorbeeld opgestuurd en kreeg een prima sticker voor iets van 6 of 7 euro.  

Mail even met ze en vraag of ze die ladingsstickers nog hebben, zal vast nog wel in hun computer staan. citroen2cv@aol.com
Beste mensen,
Vandaag heb ik mijn engels opgepoetst en er een mailtje aan gewaagd. Ik heb melding gemaakt van het feit dat diverse `AZU-ers` interesse hebben in dergelijke stickers en dat we - als de prijs redelijk is - misschien gezamelijk een bestelling kunnen doen.
Zodra ik een reactie krijg meld ik mij weer.

Burtoni

#11
Quote from: mctommi on July 28, 2010, 16:29:22 PM
Die onderste sticker is zo simpel, die kan je misschien wel gewoon online bestellen...... http://www.123sticker.nl/indexnl.html
(Nee ik heb er geen aandelen in)
Ik ben even aan het knutselen geweest op die site : best aardig maar van de uiteindelijke prijs voor een ladingsticker gingen mijn oren hangen. Dus maar niet. Wellicht biedt de leverancier in Engeland andere c.q meer  (lees: goedkopere) oplossingen. Ik heb daar inmiddels een mailtje aan gewaagd.

Burtoni

Inmiddels vanuit Engeland mijn lading-en typesticker ontvangen en aangebracht. Zien er prima uit.
Ik heb meteen een extra exemplaar van beiden besteld voor een andere "250-enthousiasteling".
De ladingsticker kostte mij Eur. 7,50 en de typesticker Eur. 8,50.
Mocht er interesse bestaan, dan hoor ik het wel.

CitroenAZU

Die ladingssticker, is dat nu 1 complete sticker geworden ipv de losse zwarte lettertjes? 
Ik had em destijds bij hun zoals ie hoorde laten maken, losse zwarte lettertjes.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burtoni

Quote from: CitroenAZU on November 12, 2010, 19:19:38 PM
Die ladingssticker, is dat nu 1 complete sticker geworden ipv de losse zwarte lettertjes? 
Ik had em destijds bij hun zoals ie hoorde laten maken, losse zwarte lettertjes.
Het zijn nog steeds "losse" letters en cijfers. Niets veranderd dus.

Tags: