News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
35 Guests, 1 User

15-VV-ZP

Started by CitroenAZU, August 30, 2009, 12:23:28 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

type; 250, AZU
bouwjaar; 1976
kleur; beige Vanneau AC083
bijzonderheden; Franse import in 2000, thans in gebruik bij bakkerij in Haarlem. Model Tolée.





foto XBXG.

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

siemenazu

wat voor kleur is dit? beige gazelle
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

CitroenAZU

Dit is beige Vanneau AC083. Helaas verkocht, was een fijne auto!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

siemenazu

hmmm ik weet namelijk niet wat voor kleur mijn beige azu is, aangezien dit zelfde bouwjaar is zou die van mij ook de zelfde kleur kunnen hebben.
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

CitroenAZU

Juist, die kleur zou het dan moeten zijn...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

#5
Ik vond een analoge foto van mijn ouwe C15 die ik later in Frankrijk ruilde voor deze besteleend.
Hier het verhaal van deze actie;



Good deal... by CitroenAZU, on Flickr


http://www.flickr.com/photos/citroen250/8166213957/in/photostream


3 juni 2000

Het kan soms raar lopen....

Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door een collega die me vertelde
dat haar vriendin nog een Cl5 had die ik voor niks mocht komen ophalen.
Anders zou hij naar de sloop gaan.  Dit liet ik me uiteraard geen twee keer
zeggen en onder het mom van er zit altijd nog wel een bruikbaar onderdeel
op ben ik hem gaan halen. Mooi was het beestje niet meer -door roest en
deuken, maar een gegeven paard .........

Samen met een vriend heb ik de C15 opgehaald op een autoambulance en hebben
we het ding bekeken.
Hier bleek dat de kosten om hem door de APK te krijgen meevielen. Al met
al was de C15 voor nog geen tweehonderd gulden weer een vol jaar APK
gekeurd en ik besloot dan ook om hem maar niet te slopen en ermee te gaan
rijden.
Na een grondige poetsbeurt zag de C15 er zelfs weer enigszins toonbaar uit.
Ideaal voor het woon- werkverkeer.


Begin mei ging ik een weekje op vakantie naar Dieppe (Nomandié).

Als altijd met het fototoestel in de aanslag voor
eventuele bijzondere Citroëns reed ik het dorp binnen. Links van mij aan de
haven zag ik op de parkeerplaats een beige AZU staan. Precies zo een zoals
ik altijd nog eens wilde hebben.
Ik besloot de eend waarmee ik was te parkeren en een foto te maken.

Toen ik met mijn camera uitstapte ging naast mij de deur van een winkel open.
Een fransman sprak mij aan of ik "la deuche" niet wilde kopen? Op mijn vraag
hoeveel deze dan moest kosten antwoordde hij dat de auto van een vriend
van hem was en dat deze hem te koop had staan voor achtduizend frank. Dit
vond ik redelijk duur gezien de staat waarin het beestje verkeerde.
(Een enigszins aangeroeste koets, bodemplaten van het type Flintstone en
rotte plekken in chassis). Toch vroeg ik aan de man of bij het telefoonnummer
van zijn vriend had en dat ik hem nog wel zou bellen. Meer uit beleefdheid want
ik vond achtduizend frank toch echt teveel.

De dag voordat ik weer terug naar huis zou gaan had ik ineens het gevoel dat
ik toch nog even langs deze AZU moest rijden. Waarom weet ik niet maar ik
moest het toch maar doen.
Toen ik de straat waar de AZU eerder deze week stond binnenreed kwam de
fransman, die de rode eend waarin ik reed direct herkende, weer naar buiten
en wenkte dat ik moest komen. Hij riep me toe dat de eigenaar van "la deuche"
er was. Had ik het dan toch goed gevoeld dat ik hierheen moest??
De eigenaar van de AZU kwam naar me toe en vertelde dat zijn "deuche" te
koop was voor achtduizend frank en niet minder.
Het was namelijk een "voiture de collection".  Ik antwoordde daarop dat dit
niet het geval was omdat de auto in een slechte staat verkeerde. Maar onze
Fransman hield voet bij stuk.

Achtduizend frank moest het beestje kosten. Ik vertelde hem dat ik dit niet
voor de AZU overhad en wilde weglopen. Opeens kreeg ik een idee. lk draaide
me om en vroeg de fransman of hij zijn "deuche" niet wilde ruilen oor een C15!
Waarop de fransman zei:

" Oh, oui pourquoi pas...."

Ik vertelde hem over mijn C15 en hij vond het allemaal prima. Hij vroeg me
direct wanneer we zouden ruilen en dat bij wel naar Lille wilde rijden om me
tegemoet te komen.
Ik was even verbijsterd en zei tegen de man dat hij de hele Cl5 nog niet eens
gezien had. Ik zei hem dat ik hem wel een aantal foto's via internet zou
toesturen.
Zo gezegd, zo gedaan. Via de elektronische snelweg snel en aantal foto's van de
C15 naar Frankrijk toegestuurd en enkele dagen later kreeg ik via de email te
horen dat het allemaal goed was.
We zouden elkaar op vrijdag 2 juni om 12:00 uur treffen in Seclin. Vervolgens
ben ik samen met mijn vader in de Berlingo naar Dordrecht gereden om een
autoambulance te huren. C15 erop en hop naar Frankrijk. En inderdaad om 12:00
uur kwamen twee Fransen in een beige AZU aanrijden. De fransen vervolgens de hand
geschud, wat papieren ingevuld, C15 van de ambulance af,  de AZU erop en
klaar was Kees.
Op mijn vraag of de beste Fransman niet even naar de C15 moest kijken (de
bodem, onder de motorkap etc) zei hij dat dat niet nodig was aangezien hij de
foto's al had gezien!!

Nog enigszins vol ongeloof, een C15 armer maar een AZU
rijker zijn we weer terug naar Nederland gereden.
Op deze manier had ik wel voor heel weinig geld een AZU!




Le Mont St. Michel by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Francois

Wauw dat is nog eens een goede ruil! Erg leuk verhaal weer, daar mag je er gerust meer van posten!
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Ik heb ergens nog zo'n haalverhaal van een ami 8, zal ik wel eens opzoeken...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Hans 250

AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

CitroenAZU

Mijn oude 250!

Wat reed dat ding fijn zeg, 110-115km/h en dat voor een viertje!

Helaas moeten verkopen omdat ik de oranje 400 wilde kopen.

Wel echt een bruut die die reclameborden op de bak heeft vastgeschroefd zeg! Pfff zonde...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Zijn er nog foto's vanuit Normandië? Ben je toen nog doorgereden naar Bretagne? Ben dol op reizende bestellers..  ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

CitroenAZU

Nog een paar dan...

Vive la France! by azu250, on Flickr
15-VV-ZP by azu250, on Flickr,
Etretat... by CitroenAZU, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Fantastisch Martijn! Ik ga direct op zoek naar foto's van andere reizende eendjes..

Die foto voor de Mont Saint Michel moet je inlijsten, daar kun je tegenwoordig niet meer komen met de auto. Ik las deze week zelfs dat ze er weer een echt eiland van gaan maken.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Hans 250

inderdaad zonde van die platen die door de zijkanten geschroefd zijn  :'(
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Quote from: CitroenAZU on March 27, 2015, 23:23:11 PM
Mijn oude 250!

Wat reed dat ding fijn zeg, 110-115km/h en dat voor een viertje!


Zo stonden wij ooit met drie dezelfde 250's (zelfde kleur) op het Schermer treffen naast elkaar, dat moet 15 of 16 jaar terug zijn komende zomer! Kun je die foto's nog vinden?

Tags: