News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Vandaag, net als vorige zondagmorgen  weer eens lekker van mijn besteller genoten.
Rondje Dombovar, kaposvár , Tab , en weer naar huis. Genieten.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Iedere keer als ik met de Volvo door dit dorpje rij, staat deze IFA daar geparkeerd :
  https://www.google.com/maps/@46.5989872,17.9366091,3a,75y,84.47h,65.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfLnFTXGASFv5I3veXdmOOg!2e0!7i13312!8i6656

Nu ben ik al verschillende keren met mijn besteller terug gereden om van beiden een foto te maken. En dan is ie weg.
Vanmorgen ook weer .
Het moet tóch een keer lukken.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Zo een IFA is reuze handig met verbouwen en klussen, eigenlijk dé Belphegor van achter het ijzerengordijn.

Uit ervaring weet ik dat daar tonnen groenafval, bouwmaterialen, autoonderdelen, complete steigers en huisraad in passen. Lekker brommen met die beresterke diesels 8)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

Het gekke is dat de Hongaren niet opkijken van een IFA, maar als ik met de besteller voorbij kom staan ze te kijken alsof er iets heeeel bijzonders voorbij komt .
Als onze Willem Alexander door Kaposvar zou rijden zou hij minder aandacht krijgen.  :P
't is een kwestie van geduld........

Burik

Quote from: Geert on October 29, 2018, 18:28:51 PM
Het gekke is dat de Hongaren niet opkijken van een IFA, maar als ik met de besteller voorbij kom staan ze te kijken alsof er iets heeeel bijzonders voorbij komt .
Als onze Willem Alexander door Kaposvar zou rijden zou hij minder aandacht krijgen.  :P

Wordt natuurlijk een heel ander verhaal als ie Maxima meeneemt, dan kijken ze wel!😂
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

#410
Eindelijk gelukt.De eend met de IFA L 60
De foto's zijn wel niet zo goed, maar ik snap de camera op mijn telefoon nog niet helemaal.
De foto komt anders op de PC dan dat ik ze op de phone zie. Dat moet ik nog even leren, maar zoveel gebruik ik dat ding toch niet, dus het zal wel even duren voordat ik dat onder de knie heb.
IMG_20181118_101618 by geert1953, on Flickr
IMG_20181118_101626 by geert1953, on Flickr
IMG_20181118_101635 by geert1953, on Flickr
IMG_20181112_135321 by geert1953, on Flickr
Het stadhuis van Kaposvár wil ik jullie ook niet onthouden. Het is daar voetgangerszone, dus met de eend kan ik er niet komen.
Het hele centrum van Kaposvár is echt een bezoekje waard.

't is een kwestie van geduld........

Geert

Vandaag de eend klaar gemaakt voor registratie op Hongaars kenteken.
Alles even nagelopen, niks ernstigs gevonden, maar wil morgen, als mijn zoon hier is, nog even de handrem bijstellen.
Dan gaat hij naar de plaatselijke garage, die hem voor mij op Hongaars kenteken gaat zetten.
Hopelijk komen ze met niks geks aandragen.
Zoveel eendjes hebben ze hier niet en al zeker geen besteller.
Beide Volvo's staan sinds vorige week op Hongaars kenteken, maar dat zijn moderne auto's, dus dat was niet zo moeilijk.
Toch maar gauw Hongaars leren, dat is toch wel gemakkelijk.

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

De hele procedure via de garage gaat 2 tot 3 weken duren.
Maar ze keken wel op toen ik met de wagen kwam aanrijden.
Volgens mij wisten ze niet wat ze moesten verwachten van een Citroen 2CV besteller.
In ieder geval stat hij nu bij de garage gestald en zal daar zeker veel bekijks hebben, dat was in Venlo ook al.
Wordt vervolgt.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Gisteren de auto weer opgehaald bij de garage met een Hongaars kenteken.
Hier even wat foto's met ,natuurlijk, het kon niet uitblijven, de UAZ van mijn zoon erbij.

IMG_20190320_141939 by geert1953, on Flickr

IMG_20190320_141900 by geert1953, on Flickr
En de honden konden het natuurlijk ook weer niet laten om zich ermee te bemoeien.
Behalve de AZ heb ik nu alle auto's op Hongaars kenteken staan.

De mensen van de garage vonden het een wel heel bijzondere auto, want ja, er zijn er niet zoveel van in Hongarije en dit is een VW dealer en die hebben het niet zo op andere merken.
Maar dit vonden ze wel heel bijzonder! Hij heeft ook al die tijd binnen mogen staan en er was één monteur voor verantwoordelijk.
Die is er ook mee naar de technische keuring geweest, afgelopen dinsdag, toen waren wij toevallig bij de Lidl in Kaposvár, en wat zie ik daar voorbij komen? Mijn besteller.
Ik zeg nog tegen mijn zoon, die had hem niet gezien :"  Daar gaat de besteleend !".
"Heeft iemand hier dan misschien nog een besteleend ?"
"Nee, mijn besteleend "!
"Kan niet "zegt ie.
En dan zegt hij altijd dat ik slecht zie !
In ieder geval is de wagen weer thuis en heb ik genoten van de rit.
Vandaag wordt het weer prachtig weer hier, dus ga ik vanmiddag in ieder geval met de eend naar de OBI in Kaposvár, materiaal voor het huis halen.

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Mooi verhaal,
weer.

ps het wordt tijd voor een nieuwe rubriek, naast 'origineel Nederlandse besteleenden' en 'Geïmporteerde besteleend' nu ook 'Geïmporteerden en vervolgens weer geëxporteerde besteleenden'.

Geert

Gisteren reed ik naar Kaposvár, naar de garage voor nieuwe APK.
Hij loopt erg goed, motor pikt  heel soepel op.
De monteur die de tests voor APK deed, was heel blij, hij  mocht de besteller een stuk rijden .
Hij is een zeer indrukwekkende man (dik), dus hij had wat problemen met het stuur, maar hij genoot van elke minuut van de rit.

Dankzij Janez Kezmah loopt de motor top.Ik had wat problemen, die ik zelf niet kon oplossen.   
https://www.youtube.com/watch?v=s2foL5vOXTg
www.2cvkeza.com

Nu heb ik twee jaar een APK , maar ik wist niet dat ik een klassieke auto-APK kon aanvragen, die 5 jaar meegaat, dus de volgende keer zal ik de klassieke APK aanvragen, die in Hongarije alleen mogelijk is als de auto echt origineel is.
't is een kwestie van geduld........

Burik

Mooi weer 2 jaar onder de pannen👍 Het blijven ook vertederende autos😎
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Vandaag de voorremmen vernieuwd .
De beide remcilinders lekten , dus behalve de remcilinders ook de remvoeringen vernieuwd.
Ik heb nu alle remcilinders vervangen, die ik bij restauratie nieuw erin gezet heb. Alles kwam van MCC, alleen maar ellende met dat spul gehad. ook andere onderdelen van MCC waren kwalitatief gewoon slecht.
't is een kwestie van geduld........

Tags: