News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
41 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Op de foto staat een 4tje afgebeeld...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU


azurblade

Super. Wel zo origineel.
Had het aan het driespaaks rooster kunnen zien natuurlijk  ;)

Geert

#394
Mijn eend maakt sinds vandaag een beetje een "blikkerig" geluid in het vooronder.
Vooral bij hoge toerentallen .
Mijn originele motor doet dat ook  altijd.
Maar deze reserve motor doet dat pas sinds vandaag .
Enig idee wat dat zijn kan en of het kwaad kan ?
Ik wil a.s. zaterdag graag naar de BEM, maar wil niet halverwege stil komen te staan .
Het is een 435 cc motortje .
De kleppenstoters komen niet tegen de kleppendeksels. Dat geeft een ander geluid.
't is een kwestie van geduld........

azurblade

#395
Tuimelaars? Keer gehad met een Azam. Andere tuimelaars van donor en was weer zoals het hoorde.

Geert

Quote from: azurblade on September 16, 2017, 21:31:22 PM
Tuimelaars? Keer gehad met een Azam. Andere tuimelaars van donor en wat zoals het hoorde.

Wat kan er aan de tuimelaars verkeerd zijn ? Afgesleten ,te veel speling ?
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Bij mij zat er teveel speling op de asjes. Sommige lossen het op door er wat ringen tussen te wurmen maar zou ik enkel doen in geval van nood.

Burik

Na de BEM gaat bij onze besteleend het blok eruit. Verbruikt teveel olie, en begint het nu ook te lekken ???
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Quote from: azurblade on September 17, 2017, 10:46:58 AM
Bij mij zat er teveel speling op de asjes. Sommige lossen het op door er wat ringen tussen te wurmen maar zou ik enkel doen in geval van nood.
Ik zal kijken of ik er nog aan toe kom voor de BEM.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Controleer ook eens of die geleidingsbuisjes rond de stoterstangen goed vast zitten. Ooit in ver verleden hadden wij deze los in onze handen na een niet te verklaren geluid.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

Uiteindelijk is de motor dus in de soep gelopen.
D.w.z. de krukas heeft het begeven.
Gelukkig had ik nog een motor  en die is punt gaaf. Loopt lekker en zit al een paar duizend km in de wagen. De originele motor ben ik aan het reviseren , maar voorlopig ligt dat even stil .
Want zowel motor als auto staan momenteel, samen met de AZ in Hongarije, waar ik een vakantiehuisje heb gekocht.
Wij wonen nog in Nederland, maar gaan regelmatig naar Hongarije aan het huisje klussen en zodra dat helemaal bewoonbaar is , maar dat kan nog enige tijd duren , dan zijn wij weg uit NL.
Vorige week nog in Hongarije geweest en voor de eerste keer daar met de besteller gereden. Dat geeft bekijks !
Alleen de automobilisten die berg op achter je zitten zijn niet zo heel erg blij met je.
Gelukkig zijn de meeste Hongaren erg geduldige, vriendelijke mensen. Alleen hun taal ... Dat wordt nog een probleem.
Maar dat zien we dan wel weer .
Vislat !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Het is een kwestie van geduld , dat heel Hongarije Limburgs lult!

Zit je aan de Balaton-kant van Hongarije? Ideale plek om een prémeeting te houden voorafgaand aan Kroatië volgend jaar!  ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

Ongeveer 35 km ten zuiden van het Ballatonmeer.
Prémeeting?  Dan zul je wel mee moeten aanpakken met de verbouwing  ;)

't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Quote from: Geert on August 24, 2018, 18:36:08 PM
Ongeveer 35 km ten zuiden van het Ballatonmeer.
Prémeeting?  Dan zul je wel mee moeten aanpakken met de verbouwing  ;)

Vele handen maken licht werk! Wie weet ben je tegen die tijd wel al bezig met de tuininrichting Geert! Succes!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: