News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
69 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Niet zo somber , Gert!
De bak heeft het bijna 40 jaar uitgehouden , dus die zal nog wel een tijd meegaan.  :)
't is een kwestie van geduld........

Geert

De AZU loopt lekker ........ !!
Top is 90 km bij gunstige omstandigheden en normaal tussen de 70 en 80 km/uur op de Tom Tom.
Ik merk wel het verschil tussen euro 95 en euro 98. Gelukkig is de laatste hier nog bij enkele tankstations te koop.
't is een kwestie van geduld........

Geert

Gisteren de eend weer "winterklaar "gemaakt:
Winterkapje by geert1953, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Beehaatje aan, goed gedaan ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Het was weer tijd voor een nieuwe APK.
Helaas was de oude monteur van onze dorpsgarage met pensioen gegaan en die jonge gasten snappen niks van een 2CV, dus ben ik maar naar Ad v d Horst gereden.
Nou verassing !!!
De nieuwe carburateur die ik erop gezet had omdat de oude helemaal niet meer af te stellen was , bleek een Argentijnse imitatie te zijn. de CO2 was veel te hoog en Thijs vd Horst kreeg hem niet goed afgesteld.
Hij stelde voor een revisie-carburateur te plaatsen. Dus dat maar gedaan .
De achterste wiellagers heb ik bij de restauratie beiden vervangen door exemplaren van Cassis , na nog geen 3000 km blijken ze al versleten te zijn, dus die zijn ook alweer vervangen !
De Argentijnse carburateur komt trouwens van de Graaf .

Dat is dus weer een episode in het avontuur "nieuwe"onderdelen.
Morgen ga ik mijn  karretje weer ophalen en volgens Thijs loopt ie veel beter dan voorheen, met de revisie-carburateur .
Ben heel erg benieuwd !
Misschien haal ik nu wel de 100 KM  ;)
't is een kwestie van geduld........

Geert

100 km haalt ie niet, maar hij loopt een stuk beter dan voorheen, is veel soepeler bij optrekken en trekt ook in één keer mooi door.
Dus de carburateur is veel beter.
Wist ik dat ik een Argentijnse carb. gekocht had !  :-[
't is een kwestie van geduld........

Valérie

#366
QuoteDe achterste wiellagers heb ik bij de restauratie beiden vervangen door exemplaren van Cassis , na nog geen 3000 km blijken ze al versleten te zijn, dus die zijn ook alweer vervangen !
Ach, had bij ongeveer hetzelfde kilometrage ditzelfde bij de ("nieuwe") voorwiel-lagers van Valérie. Ging letterlijk "gierend" de bocht door ...  :-\
Uiteindelijk tóch maar "SKF"-s aangeschaft.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Geert

Met SKF lagers en een gereviseerde carburateur geniet ik weer van mijn eendje.
Vooral de carburateur maakt heel veel uit.
Hij loopt nu veel regelmatiger en slaat bij een stoplicht o.i.d. niet meer af. Bovendien heb ik het stationair toerental aanmerkelijk kunnen verlagen, wat ook heel prettig is.
Dus vandaag : Lekker toeren!
Maar eerst nog even klussen met mijn broer aan onze AZ-motor.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Ik heb ook een nieuwe carb. geplaatst dit weekend. Ik weet wat je voelt als ie weer lekker rijdt! ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Ik heb de AZU getrakteerd op "nieuwe"kentekenplaten . Echte Veldhuis-platen.
Veel mooier dan die moderne folie dingen.
DSCF0637 by geert1953, on Flickr
DSCF0636 by geert1953, on Flickr

Nu nog een keer andere kentekenverlichting voor achter. Ik heb  op Le Bon Coin  een paar NOS gezien, maar die waren binnen enkele uren verkocht  :(
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

#371
Bedankt voor de tip !

Edit : Bingo, meteen raak !
Ik had niet aan E bay gedacht.
't is een kwestie van geduld........

Burik

Daar heb ik de nummerplaten besteld voor de Kever.
Niet goedkoop, maar dat is restaureren volgens mij nooit.
Ben ook niet kapot van die glimmende nieuwe blauwe platen.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

't is een kwestie van geduld........

Burik

En ik heb er niet eens aandelen in 8)
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: