News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
45 Guests, 0 Users

Citroën AZU EDF

Started by Francois, January 20, 2010, 22:22:40 PM

Previous topic - Next topic

jornmetten

Hoi Francois,

Jouw wagen hoort een clignoteurschakelaar aan de  stuurkolom te hebben, je kunt op je foto nog zien waar die aangeklikt hoort te zitten.
tegenover je verlichtingsschakelaar.
In 69 was die grijs.

Het zwarte knopje links naast je teller is voor parkeerlicht.

hoop dat je het snapt.

groet,

Jorn

Francois

Hoi, bedankt voor de info. Nu vraag ik me nog af waar het rechter zwarte knopje voor is.

Vandaag hard gewerkt met mijn broer. De koets is eraf. Nu kan ik het chassis onder handen nemen. Van het chassis is de bovenplaat bij de voetenbak slecht omdat daar een bodemplaat overheen was gezet. Verder is het chassis op een paar plekjes na nog erg hard. Ik wil nu de draag armen los halen. Welke maat zijn de bouten waar ze mee vast zitten? Sleutel 17 leek te ruim, maar 16 is weer te krap. Een paar bouten zijn al los gekomen maar de rest wil niet.

De huidige stand van zaken:





Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

jornmetten

Goed werk Francois!

Je chassis ziet er inderdaad goed uit. Zeker de moeite waard om weer te gebruiken.

Dop 17 is de mat van je draagarmbouten, als je dop te ruim is kan het zijn dat je een andere dop moet proberen( soms wil een ander merk nog net pakken)
Met een luchtratel willen ze vaak wel gaan, moet je alleen wel hebben natuurlijk.
Ik heb er ook wel eens een moer op gelast, hielp ook


Knopje rechts op je dashboard is voor je ruitenwissers!

groet,

Jorn



mctommi

Het is wel aan te raden de bouten van de assen te laten schrikken door er een flinke mep met een hamer op te geven. Ze zitten immers al hééél lang vast.
Vooral geen ring- of steeksleutel gebruiken, want dan is het zeskantje zó rond en dan wordt het lastig.
Als het echt erg vast zit is heet stoken aan te raden.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

ze zijn los! ik heb er een paar flinke klappen op gegeven en een nacht kruip olie in laten werken. Vannochtend met z'n 2en goed los gekregen mbv een kruissleutel. Nu wil ik de veerpotten nog eraf hebben, is daar nog een speciale sleutel voor?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Francois

Gisteren hebben we het chassis gelast. Nu nog in de menie zetten, aflakken en tectyleren en dan kan ik langzamerhand beginnen met opbouwen van het chassis. Horen de stoeltjes nog een vergrendeling te hebben of zitten ze alleen met die haakjes in de bodem. Achter de inhaakgaten in de bodemplaat zitten namelijk 2 schroefgaten, ik vermoed voor een vergrendeling(?).
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

ja daar horen 2 uprofieltjes te zitten waar de buis van het stoel frame in valt en dan geborgt word met een pin boven op
mischien dat er iemand een foto heeft
bij de eeec zijn ze tekoop

AZL57

Veerpotten zitten vast met steeksleutel 46. Liefst een zo plat mogelijke. Ik heb mijne laten affrezen aan 2 kanten. Ook hier weer veel kruipolie en geduld. Werkt het niet even een tikje met een scherpe beitel en ze zijn eraf. je habt dan wel nieuwe moeren nodig maar die zijn niet zo duur  ;D

björn

hier uit eigen stal een foto van de klemetjes

Francois

Bedankt! Dat is wel heel eenvoudig :)
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Francois

Het schiet al aardig op. Het chassis is klaar en zit weer in elkaar. Ik moet nog wel nieuwe remleidingen maken en monteren. Nu kan het laswerk aan de koets beginnen. Inmiddels heb ik nieuw plaatwerk voor de bodem, voetenbak en achterbalk. Zo is het chassis nu:



Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Francois

Ik heb eindelijk een (goede) foto gevonden van een andere EDF AZU! Zo zou mijne dus ook moeten worden:


Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Mooi plaatje. Super dat ie weer helemaal origineel wordt!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

bosuit

In de laatste Citro expert staat een artikel over het eendenmuseum van de heer Groen. Volgens dit artikel heeft hij een EDF eend in zijn collectie. Misschien een bezoekje waard.
AK400 "ALFRED"

björn

mischien leuk om een keer met een boel bestelers te doen?????? ;)

Tags: