News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu

Leuke besteleenden in het buitenland

Started by CitroenAZU, October 02, 2009, 10:15:30 AM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Natuurlijk zijn er soms van die besteleend foto's die je graag zou willen laten zien maar die niet Nederlands of in Nederland zijn....
Die kun je nu in dit topic kwijt.
Deze bijvoorbeeld is echt om van te smullen...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#1
Potjandikke, als verzamelaar van Philips HiFi uit de seventies, moet ik er zo één eigenlijk ook hebben !
Misschien mijn franse AK van 1964 maar zo beschilderen, dat kost het minste ;) Die is toch al in een foute kleur overgeblazen.... dus moet ik toch al met verf aan de slag.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Deze komt uit Spanje, staat er ook nog, maar is wel van mij inmiddels (afdankertje van mijn moeder).



Is van 1975 en heeft nog een versnellingsbak met de pook achteraan....rare jongens die Spanjolen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Wat een gaaf ding zeg!!! Prachtig die ouwe reclame.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#4
Is ook weer zo'n mooi verhaal.....de wagen stond afgedankt naast de drankenhandel in het volgende dorp. Ik wilde hem strippen voor onderdelen. Maar we mochten de auto in zij geheel meenemen voor 180 GULDEN. De onderkaak van de verkoper hing op zijn knieën toen we na een half uur de wagen rijdend mee naar huis namen.
Als bonus mocht ik de AZU van plusminus 1965 kaalstrippen die er ook -voor oud vuil lag- een bijzondere AZU; gladde motorkap, moderne voorportieren, maar wel een bestelhok met ribbels van onder tot boven, dus geen gladde zijkant met een zijruitje.
Over een poosje kom ik de diaas wel weer tegen als ik een volgende verhuisdoos open maak...........

Terug naar de AK400; de vorige eigenaar wilde dat we de voordeuren eruit haalden, zodat zijn naam en adres niet meer zichtbaar waren. Heb toen een andere set deuren genomen en in de felle gele kleur gerold.....de originele portieren heb ik hier nog staan. Als de auto in Frankrijk is gaan ze er weer in.
Leuk detail; toen ik de AK400 ging onderzoeken, bleek dat de koets met heel weinig boutjes op het chassis zat......kennelijk hebben ze de koets ooit van het chassis afgehaald.

Overigens; de onderste kleur lijkt op de dia zwart, maar is donkerblauw....leuk hè, die spaanse aluminium spatborderanden....dat hadden heel veel auto's daar !

P.S. Vinos Coca is de wijnhandel....Revoltosa is/was een frisdrankmerk ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gaëtan

#5
Ik ben even in mijn digitale archieven gedoken. Helaas zijn die een stuk beperkter dan het analoge fotomateriaal, maar ik vond alvast volgende plaatjes.

Een AK 400 in de buurt van Carmaux (dept 81). Moet ergens in 1995 zijn, de auto was toen nog in bedrijf, maar ging enkele weken later naar de casse want de eigenaar had een nieuwe C15 gekocht en kreeg een Balladur-premie. RIP dus...


Een hier wellicht al bekende AKL, gefotografeerd tijdens een Citroën meeting in het Brusselse Jubelpark in mei 1995


Een Belgisch AZUutje dat in de winter van 2007 uit een garage in Waterloo werd geplukt. Stond daar toen al meer dan tien jaar stof te happen. Bijzonder gezond, nergens rot, maar de vorige eigenaar had het wel grondig "gemoderniseerd". Hij was verantwoordelijk voor de opruiming van de Brusselse Citroën fabriek in 1980 en heeft daar toen een hele boel onderdelen gescoord die op de AZU zijn overgebouwd...


Een AK400 en  een leuke oude AZU tijdens één van de vorige edities van Citro Rétro in Sainghin en Weppes (59)




Een AK400 in St-Jean du Gard. Bij gebrek aan een tuin door de eigenaar gebruikt als opslag...


Nog een 400, deze keer in Penne (Pays des Cathares)


Opnieuw ergens in Frankrijk, bleek een ex-PTT-ertje te zijn (geel vanbinnen), maar enkele slecht bedoelende honden maakten het nogal onmogelijk om dichterbij te komen

Een op z'n Frans gerestaureerde AZU ergens in de Aveyron
.

CitroenAZU

Leuke foto's Gaetan! Vooral die AKL is geweldig!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on October 14, 2009, 12:36:36 PM
Leuke foto's Gaetan! Vooral die AKL is geweldig!

Sinds er één uit België naar NL is geïmporteerd, is dit dan de enige AKL nog in België. Heb hem in 1988 in Rochefort betast, is nog een foto van, ik zal eens zoeken :P
Lastig om feiten zeker te weten want in België verandert het kenteken als de auto van eigenaar wisselt.

Hier in NL hebben we nu wel TWEE AK-L's......... zijn ze nou echt allemaal weggerot of in de pers verdwenen ?? Of staan ze stiekum nog her en der in stoffige loodsen ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gaëtan

QuoteOf staan ze stiekum nog her en der in stoffige loodsen ?


Af en toe worden nog wel leuke vondsten gedaan. Hier in Brussel werd 2 jaar geleden na het overlijden van een oud dametje een haast nieuwe Charleston 1e serie (bordeaux koplampen en pied de poule interieur) uit de garage getoverd. Zo moeten er dus nog wel verborgen pareltjes zijn.

mctommi

Quote from: gaëtan on October 14, 2009, 17:01:20 PM
QuoteOf staan ze stiekum nog her en der in stoffige loodsen ?


Af en toe worden nog wel leuke vondsten gedaan. Hier in Brussel werd 2 jaar geleden na het overlijden van een oud dametje een haast nieuwe Charleston 1e serie (bordeaux koplampen en pied de poule interieur) uit de garage getoverd. Zo moeten er dus nog wel verborgen pareltjes zijn.

Ja dat is waar..... er is een paar jaar terug ook nog een ribbelkap AZU-L opgedoken met "kraantjes"dashbord....dat zijn toch leuke dingen voor de mensch ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gaëtan

En nog eentje. Stond op een marktje in Carpentras deze zomer!


AZL57

Zal er ook nog 2 bij doen, vorige zomer in frankrijk gezien. Een exemplaar van een molenaar en ene van een gemeente op een achteraf terreintje......................




CitroenAZU

Heerlijk! Die 1e is een EX-La Poste eend zo te zien.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on October 22, 2009, 00:04:59 AM
Heerlijk! Die 1e is een EX-La Poste eend zo te zien.

Ja...kijk maar naar de bumpers, zowel voor als achter !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

gaëtan

#14
Mijn allereigenste AZU 1967. In 1996 meegebracht uit de buurt van Albi en vandaag eigenlijk nog steeds in dezelfde staat, wachtend op de grote renovatie...





En nog enkele kiekjes uit Frankrijk genomen in de tijd dat er nog op alle straathoeken en/of slopen besteleenden te vinden waren...








Tags: