News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu

De AU uit 1954 van McTommi

Started by CitroenAZU, September 19, 2009, 08:47:03 AM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AU
bouwjaar; 1954
kleur; grijs;

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Gekocht in 1993....in Brabant, afkomstig uit Marseille....wilde hem verkopen vorig jaar, maar er was geen chassisnummer te vinden...geen carte grise....dus ik heb hem nog....afgezien van de voetenbak superhard en dat voor een 55 jaar oude besteleend...hou hem maar, zie wel hoe ik aan een kenteken kom....neem hem wel mee naar mijn nederzetting in Frankrijk, bij de Prefecture vragen of het kenteken nog bekend is....hebben is hebben, kopen is de kunst !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

volkswouter

Quote from: mctommi on September 20, 2009, 09:27:41 AM
hebben is hebben, kopen is de kunst !

en verkopen kan altijd nog!!

Gaaf ding..

mctommi

Deze AU heeft 10 jaar bij mij op de eerste verdieping gestaan zij aan zij met een "gewone" 2CV. Dat stond dusdanig krap dat je eigenlijk niet een de achterkant kon komen, tenzij je er overheen klom. Dus die achterkant heb ik al die jaren nauwelijks bekeken. Omdat er 8 auto's voor een hoop euro's in de stalling stonden moesten er op een bepaald moment een hoop auto's weg. Een aantal gesloopt en een aantal verkocht. Ook die 2CV 1954 berline. Aangezien die achteraan stond moesten allebei de 54'ers naar beneden (per heftruck). Pas toen kon ik die AU weer eens goed bekijken en was ik "aangenaam verrast" hoe gaaf de binnenbak is. Zeker voor een 2CV van ruim 50 jaar oud. Toen kreeg ik albedenkingen of ik er wel vanaf wilde. Later bleek het verkopen lastig vanwege het onvindbare chassisnummer en geen Carte Grise. Dus toen heb ik het maar zo gelaten. Over de voetenbak zat een plaat overzetblik, die heb ik eraf gehaald om het chassisnummer te zoeken, bleek dat het eronder helemaal niet zo rot is, dat was ook een pluspunt. En bovendien is het mijn enige ribbelkapbesteleend en dat zijn toch wel de allerleukste, voor ribbeltjes, achter ribbeltjes, heeeeerrrrrrlijk ;)
En niet vergeten; ben besmet geraakt door een modelletje van Norev van een ribbelkapbesteleend. Dat kreeg ik cadeau toen ik voor mijn 5e verjaardag een draagbare platenspeler kreeg ! 39 jaar geleden en het zal wel nooit meer goed komen. Het modelletje heb ik uiteraard in de vitrine :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

#4
Even een plaatje van hoe hij er tien jaar lang bij heeft gestaan !



Nu staat hij gewoon beneden op de betonvloer...

Mijn website is even uit de lucht vandaar dat de foto weg is, er wordt aan gewerkt de site weer in de lucht te krijgen (nieuwe webhost).
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Zo, toen was het nog/weer aardig leeg in de catacomben :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on October 08, 2009, 23:43:36 PM
Zo, toen was het nog/weer aardig leeg in de catacomben :-)

Was 2 jaar terug (plusminus) tijdens de "uitverkoop". Was lekker ruim beneden, heb ervan genoten. Helaas kwamen er een jaar later 4 CX-en en een AK400 naar huis uit de stalling, het staat nu dus weer nokkievol.
Heb nog 2 CX-en te koop, dus ik hoop OOIT weer een beetje ruimte te hebben tussen de auto's beneden ! Maar het valt niet mee wat te verkopen in deze tijd van "crisis" :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Zijn er nog liefhebbers voor deze AU ? Te koop voor een goed bod !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Een goed bod gaat makkelijker met een prijsindicatie.

Is het chassisnummer overigens al gevonden, anders kan de AU enkel dienen als sierstuk in de garage...wat overigens niet mistaat;)

mctommi

Waarschijnlijk heeft er nooit een ingeslagen chassisnummer in gestaan.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Heb het chassis van mijn 52er berline eens even goed bekeken en daar stond ook niks in van een chassisnummer.

Hopelijk zitten de aluminium plaatjes op de balk van de handrembevestiging nog wel op het chassis geschroeft...dat bied weer de nodige kansen om homologatiepapieren bij Citroen NL aan te vragen.

mctommi

#11
Ja die plaatjes zitten er gewoon op. Ook heb ik iets gevonden wat eventueel een ingeslagen chassisnummer geweest zou kunnen zijn.....zie foto.



Mijn website is even uit de lucht vandaar dat de foto weg is, er wordt aan gewerkt de site weer in de lucht te krijgen (nieuwe webhost).
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

dat zou m moeten zijn. het is in ieder geval op de goede plek. maar kan je er nog wat mee?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

gerard560

zou je hem door de rdw kunnen laten schouwen ??
zodat je straks zekerheid heb er nog de weg mee op te kunnen

gr gerard

mctommi

Als ik hem niet verkoop dan gaat hij toch mee terug naar Frankrijk, dus laat de RDW maar zitten :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: