News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
38 Guests, 0 Users

AM-06-51

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 00:50:57 AM

Previous topic - Next topic

marcopr

#45
Bedankt Raoul!
Nu nog zelf wat foto's bijplaatsten. Gaat lukken.
De achterkant is inmiddels weer dicht. Momenteel wordt gewerkt aan een motorkap zonder scheuren en aan gordels.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

#47
Onlangs begonnen met het opknappen van mijn besteller. Een vriend last voor mij, heel blij mee! Het voorwerk doe ik dan, soms  :D Voordat ik begon leek het heel wat. Maar als je het plaatwerk verwijderd blijkt het papierdun geroest. Nadat ik de eend kocht in 1991 heb ik al wel veel gedaan maar op een dag wil je gewoon rijden en heb ik enkele zaken laten zitten. Nu moeten ze echt wel. Als je die paar dingen op een rij zet is het een hele lijst.





Ingesmeerd met een mengesel van Owatrol en loodmenie. De zijstukken zijn vlgens de Burtonfolder voor een ak 400 maar ze passen prima. Alleen moet er een gat bijkomen voor het extra remlicht. Vanaf de fabriek had de azu in 1958 1 remlicht. Als concessie aan het beperkte waarnemingsvermogen van de hedendaagse automobilist heb ik er eentje bij gemaakt.



De middenplaat is prima, helaas zitten de gaten voor de beugels te hoog.  :o Opgelost met een ring. Nadeel van nieuw plaatwerk is dat het superstrak en best Wel dik is. MAW veels te strak, misschien moet ik met een bolhamer wat reliëf ::) aanbrengen

Ad AZU


marcopr

#49
Dank je AD! Ik zal je complimenten doorspelen, want aan het lassen heb ik niks gedaan. Een vriend is zo handig  ;D .

De achterdeurtjes waren nog lekker dans son jus. Scheuren, roest, krom en enorm rammelen onder het rijden. Alleen de buitenkant was geverfd. Ze zijn nu recht, scheuren zijn gelast en het rot is eruit. Dans son jus is leuk, maar het is een proces van voorschrijdend verval en dat is nu weer een paar jaar teruggezet.

rechterdeurtje;















De buitenkant krijgt een nieuwe laag verf en de binnenkant ook. Buiten grijs. Binnen is van oorsprong Ivoir AC 123, maar verkleurd naar dit eendeeigroen/geel. Wat te doe. Ivoir of op huidige kleur laten mengen?

marcopr









Netjes nietwaar? Kan er weer jaren tegen! En het ketelorkest  ;D is weer wat stiller tijdens het rijden.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZU-1965

Ziet er goed uit! Veel werk!
AZU A 1965 - Mehari 1969

Ad AZU

chapeau !
mais oui,  c'est formidable ..

Bertje Beige

Goed bezig Marco :), ik zou voor de achterdeurtjes iets laten bijmengen wat lijkt op hoe het er nu uit ziet.

marcopr

Denk ik ook aan, voor het dans son jus gevoel  ;) is dat het beste.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Ik denk erover om de 530 cc zuiger en cilinderset van Burton op het blok te schroeven.
Of iemand moet nog een origineel Dopsey setje op de plank liggen.....

Hans 250

Dat is dan nieuw in het assortiment die 530 set. Die set maakten Arnold en José in het verleden zelf, veel postieve ervaringen mee!
Ziet er goed zo te zien. Je hebt dan nog wel een setje (gereviseerde) Ami/Azam 6 cilinderkoppen nodig, of is deze set bedoeld voor de 12/18 pk cilinderkoppen?
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: