News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Als je dan maar een beetje normaal auto kunt rijden anders is het helemaal afzien :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Deel II, de geschiedenis van Ava ligt vanaf morgen in de winkel...

CE 107 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

2CV Club Nederland 1954-1978 lijkt me ook interessant ! Ik had ooit een ordner vol met de clubblaadjes
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Gromsound

En ik lees hier ook 'steeds meer citrofielen lijkt zon zwijntje ook wel wat'
Tja daar waren we weer decennia te vroeg mee. Net als met de spot en de zdz.

Martijn bedankt voor het regelen, doen we tzt nogmaals voor de jeebee.
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50 en heel veel Philips AV meuk

CitroenAZU

#124
Leuk, doen we Gromsound!

Zo, vandaag na lange tijd de AZU uitgegraven en weer zachtjes aan begonnen. Het heeft wat mij betreft echt veel te lang geduurd dat geneuzel. De hand doet het inmiddels weer redelijk en ik ga voorzichtig aan weer beginnen. Vorige week was ik voor het eerst weer in de garage geweest om wat aan mijn Ami te lassen en na slechts een minuut of 5 slijpen had ik 's avonds al weer last van mijn hand. :-(  Het trok gelukkig de dagen erna wel weer weg maar het is een goeie waarschuwing dat ik toch moet gaan oppassen...

Vandaag een steuntje nagemaakt waarmee het tankschot vast hoort te zitten deze was afgedraaid op het donorstuk wat ik in de AZU had gelast. Dus de oude steun teruggebogen, daarna uitgevouwen, nagetekend en van nieuw, dikker metaal nagemaakt, net echt! :-) Verder het binnenscherm aan de rechterkant dik in de epoxyprimer gezet en wat voorbereidingshandelingen gedaan om het zijbalkje straks weer terug te plaatsen.

Plaatjes;

DSC_8523 by azu250, on Flickr
DSC_7579 by azu250, on Flickr
DSC_7585 by azu250, on Flickr
DSC_7587 by azu250, on Flickr
DSC_8528 by azu250, on Flickr
DSC_8486 by azu250, on Flickr
DSC_8483 by azu250, on Flickr
DSC_8492 by azu250, on Flickr
DSC_8494 by azu250, on Flickr
DSC_8499 by azu250, on Flickr
DSC_8501 by azu250, on Flickr
DSC_8509 by azu250, on Flickr
DSC_8517 by azu250, on Flickr
DSC_8516 by azu250, on Flickr
DSC_8527 by azu250, on Flickr

de rest van de foto's;

https://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157642173726975

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Goed bezig. Blijft toch altijd een pens werk.
Tenminste als je het met een beetje liefde doet
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Fijn, weer lekker bezig!
Pens werk of niet, het geeft ook erg veel voldoening !
Succes , Martijn !
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Zo, weer terug van vakantie en maar weer eens voorzichtig begonnen met het hok...
Eerst leeggeruimd en daarna het zijbalkje weer teruggeplaatst. In het balkje eerst een stukje lasdraad gelegd die ik aan de draadboom voor de achterlichten heb vastgemaakt. Zodoende kon na het vastlassen van het zijbalkje de draadboom weer door het balkje getrokken worden, zoals het ooit ook zat...

DSCN1969 by azu250, on Flickr
DSCN1974 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1970 by azu250, on Flickr
DSCN1978 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1979 (2) by azu250, on Flickr
DSCN1983 (2) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

Vandaag het rechterachterscherm pas gemaakt, de naden afgekit aan die kant en hierna de binnenzijde van de achterschermen, tank- en bandenklep in de epoxy gezet. Als alles meezit kan het achterscherm rechts morgen worden vast gelast. Gaat er eindelijk weer een beetje model in komen :-)


DSCN1988 by azu250, on Flickr
DSCN1991 by azu250, on Flickr
DSCN1994 by azu250, on Flickr
DSCN1996 by azu250, on Flickr
DSCN1999 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Vandaag het achterscherm op de AZU gelast.

Dit gebeurt er trouwens als je een nachtje een lap met thinnerresten op je spatbord laat liggen :-)
DSCN2001 by azu250, on Flickr

Nieuw achtercherm;
DSCN2003 by azu250, on Flickr
DSCN2004 by azu250, on Flickr
DSCN2005 by azu250, on Flickr

Dit is ook nog een leuk hoekje wat nog niet zo heel erg lijkt...
DSCN2010 (2) by azu250, on Flickr

Maar dat wel is..

DSCN2012 (2) by azu250, on Flickr

ontroest;
DSCN2014 (2) by azu250, on Flickr

dit in de epoxy gezet en vast een nieuw blikkie geknipt :-)

DSCN2015 (2) by azu250, on Flickr

Binnenkort er maar inlassen.

je vraagt je wellicht af waarom ik geen kompleet of deels een nieuw voorruitframe inlas?

Nou, ik vind het eigenlijk wel leerzaam om een beetje te leren plaatwerken :-) Zo weet ik dat ik straks ook weer een deel moet vervangen onder het raamrubber en ik vind dat eigenlijk  wel leuk om daar zelf passende delen voor te maken. Daarbij komt dat ik nog geen ervaring heb met de pasvorm van het imitatie zincor 'halve voorruitframe' en omdat mijn motorkapscharnier ook nog goed is. Misschien besluit ik later nog anders maar vooralsnog doe ik het zo...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Weer goed bezig Martijn ;D Of je nu een hoekje doet of het halve frame, het werk heb je toch.
Bij paruzzi.com kun je trouwens mooie kwaliteit reparatie plaat kopen
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?klantauto=kever&group=8&subgroup=00&;
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Zojuist dat hoekje er nog even ingelast en ik heb de naden (die zoals gewoonlijk nog gewoon open waren -imitatiezooi-) van de balkjes op de tank en reservewielklep dichtgelast. O ja, en de B-stijl ook weer aan de dorpel vast gelast...

DSCN2016 by azu250, on Flickr
DSCN2017 by azu250, on Flickr

DSCN2020 by azu250, on Flickr
DSCN2021 by azu250, on Flickr
DSCN2022 by azu250, on Flickr

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Ziet er weer strak uit. Topwerk.
Wij hebben het er nog over gehad bij de restauratie. Dichtlassen of open laten.
Gekozen om het open te laten. Maak je het dicht dan sluit je het af en gaat het eerder roesten.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Ik maak een gaatje in de achterzijde waar ik door kan tectyleren...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: