News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
56 Guests, 0 Users

BF-41-92

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 21:28:54 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AZU serie B
bouwjaar; 1971,Datum eerste toelating   16-02-1971 
kleur; rood
bijzonderheden;

fotó; McT
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#1
Met deze auto hoop ik in het Guiness Book of Records te komen....langstlopende restauratie......begonnen in 1986...nog lang niet klaar omdat ik er 20 jaar niks meer aan heb gedaan :-(

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Wegens diverse omstandigheden overweeg ik deze originele NL-besteleend te verkopen, staat al zo lang stof te vergaren......sinds ik in 1993 uit Rotterdam vertrok staat hij maar te staan......

Verkoop alleen aan een serieuze liefhebber die er WEL tijd voor heeft en er een eerlijk bedrag voor over heeft, chassis/bodem/vloer/voetenbak/onderbalken en binnenschermen knalhard, waxoil in chassis. Nog wat laswerk en heel veel schuren en plamuren en spuiten. En de techniek weer nakijken, auto heft al 20 jaar niet gereden.
Wel originele belgische productie en NL kenteken (geschorst).

Hij staat hier thuis, dus te bezichtigen, staat wel wat klem tussen broertjes en zusjes ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

siemenazu

zucht ik wou dat ik wat rijker was.....
is een erg mooi en leuk ding
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

#4
Ja voor een grijpstuiver doe ik hem niet weg natuurlijk, er zit erg veel geld en werk in. En "kom er maar eens aan" zo'n echte NL AZU gemaakt in België.
Onderkant is helemaal perfect, zet hem op de brug en het lijkt wel een nieuwe AZU. Chassis is van binnen met waxoil behandeld is origineel hard, slechts het voorste balkje heb ik vervangen vanwege een oude schade.
Voorschermen, laadschot, tankschot en reservewielklep één voordeur en achterdeurtjes perfect en al gespoten in AC423 Rouge Masséna.
LA scherm en de balk onder de achterdeuren vervangen door originele delen. Binnenschermen en vloer achter prima en de bodem voor  en voetenbak netjes gelast en hard. Stuk onder ventilatieklep vervangen door hard materiaal van donor.
Techniek moet nagekeken worden want de AZU staat al heel lang stil. De hele remmenboel was destijds vernieuwd (schoenen, cilinders, leidingen en slangen), maar de tijd heeft daar geen goede invloed op natuurlijk. Aan de voorzijde heb ik het T-stukje aangepast waardoor er nieuw type remcilinders gebruikt kunnen worden.
Reserve motor en bak delen kunnen bijgeleverd worden.


Origineel NL-kenteken is geschorst.

Auto staat bij me thuis dus kan bezichtigd worden.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

De azu is gereserveerd...dus we kunnen een nieuw forumlid verwelkomen;)



CitroenAZU

Leuk!!!  Heb jij em gekocht?

Is een prachtkar en het is dat ik zelf teveel auto's heb, anders...  ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

...ik heb hem helaas niet in mijn bezit gekregen. Ben benieuwd wie de gelukkige is en of we deze besteleend in het vervolg van restauratie hier op het forum kunnen volgen.

CitroenAZU

Ah, ok.
Jammer, had leuk geweest.
Neem aan dat Tom de nieuwe eigenaar wel op het register gewezen heeft?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on August 15, 2010, 16:02:53 PM

Neem aan dat Tom de nieuwe eigenaar wel op het register gewezen heeft?

Nee, nog niet, ik zal het doen. De AZU wordt in principe de 28e opgehaald. Moet nog even de ontbrekende delen erbij zoeken........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Mooi, zou zonde zijn dit autootje uit het oog te verliezen...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

...vandaag (28e) gaat de azu van eigenaar verwisselen ;)

Niet vergeten foto's te maken met de nieuwe eigenaar  8)


engbokho

Zullen we gaan zeuren over spiegels,motorkapstrip, pedaalrubbers en deurbekleding, of doe jij dat Tom  ;D  :P
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Beetje mixed feelings.........ik heb die AZU gered van de sloop, heb er veel werk en geld in gestoken, het gedoe om het kenteken terug te krijgen......er waren geen papieren bij.....verkocht voor 2400 euro als ik me goed herinner en dan nu 9950..........ik zou het er niet voor betalen, maar het is kennelijk handel nu ?
Afgezien van de strip op de motorkap, chrome koplampen en glim op de watergoot.......best wel zoals ooit geweest
Er hebben teksten op de zijden gestaan........Building cleaning service en Barrelorgan.......een band
Maar goed er zit geen VISA motor in....die kleur is echt mooi. AC 423 Rouge Massena.
Ik heb niks met gerestaureerde auto's, door de jaren geleerd, dus verkocht, kennelijk een handelaar, de koper, ach ja..............
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: