News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
72 Guests, 0 Users

BF-41-92

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 21:28:54 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

Quote from: engbokho on August 25, 2013, 11:20:29 AM
Zullen we gaan zeuren over spiegels,motorkapstrip, pedaalrubbers en deurbekleding, of doe jij dat Tom  ;D  :P

Ja ik heb weer lekker een NAAM als pisnicht op internet..........................so be it :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

RCUPPER

@Tom: Ik heb altijd gezegd dat jij goud in handen hebt Tom ;) Ben toch blij dat je door de jaren heen veeeel mensen hier op het forum al een plezier hebt kunnen doen met de door jou verzamelde spulletjes..

"Je kunt wel veel vragen, het er voor krijgen is een tweede.. en laat de markt ontzettend klein zijn!"
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

engbokho

Hee Tom is grapje hoor, ik ben hier de grote detail-zeurkous  :P
Enne trek je niks aan van die vraagprijs, jij kan jezelf nog aankijken in de spiegel  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: RCUPPER on August 25, 2013, 17:39:50 PM
@Tom: Ik heb altijd gezegd dat jij goud in handen hebt Tom ;) Ben toch blij dat je door de jaren heen veeeel mensen hier op het forum al een plezier hebt kunnen doen met de door jou verzamelde spulletjes..

Ja dat is altijd leuker dan het geld ontvangen....hier en daar duiken er ex-auto's van me op en dat is altijd een leuke verrassing. Dit geldt overigens niet voor de CX-en die ik heb verkocht (best een hoop), die zijn bijna allemaal spoorloos verdwenen :(
En ik maak me nog enigszins zorgen over "Pebbles", de MB-65-39.........laatste bericht was, dat die weg stond te kwijnen ergens :(
Als ik geld en plek had ging ik die terughalen, hahahaha
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on August 25, 2013, 19:09:39 PM
Hee Tom is grapje hoor, ik ben hier de grote detail-zeurkous  :P
Enne trek je niks aan van die vraagprijs, jij kan jezelf nog aankijken in de spiegel  :)

Ach we kunnen daarin wedijveren, hahahahaha.... die foute strip op de motorkap is echt helemaal niks, maar gelukkig zitten er geen wieldoppen op, hè Marco :P
Op zich istie best wel mooi geworden, glimt als een hondenkeutel in de maneschijn ;)
Ik dacht dat ik er een nagelnieuwe rubberen vloermat bij had geleverd, maar nu ligt er een tapijtje in.......
De deurscharnieren horen grijs te zijn natuurlijk.

De koper zei dat de auto voor het eind van het jaar klaar zou zijn.......het heeft echter 3 jaar geduurd terwijl de auto toch zo goed als af was toen.

Ben benieuwd hoe het verder gaat met de auto.......afwachten maar !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Hans 250

Ik wil ook nog wel even zeuren hoor.. ;)
Afgezien van die foeilelijke strip op de kap en andere details die al genoemd zijn, onder de motorkap is het ook niet echt af. Ik zie lelijke kabelschoentjes en tie-raps uit de hobbydoos, kleurplaatje in de kleur van de auto :o , en een "even opgepiept" 21 pk blok. En gelukkig geen Visa. Is zo te zien even schoongemaakt en er zo weer ingelepeld.  Zo te zien zijn ook de bougiekabels nog origineel 1971. Niet origineel is de olievulpijp, die is van een 2cv4 of -6, kan het niet goed zien. Er horen ook papieren stripjes aan het schutbord te zitten om de bekabeling niet te beschadigen.
Wel erg smaakvol zijn de kentekenplaat sierranjes in het chroom :'(
Jammer, gezien de zeldzaamheid, dat het net niet helemaal af is, voor de rest een mooie wagen, alleen iets te glimmend.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU



Ach we kunnen daarin wedijveren, hahahahaha.... die foute strip op de motorkap is echt helemaal niks, maar gelukkig zitten er geen wieldoppen op, hè Marco :P

[/quote]

Ik vind de strip op de kap helemaal niet lelijk, in tegen deel!

De koplampen vind ik echt vreselijk maar het is simpel te veranderen.

Ik ben bezig met mijn 61 azu, er hoort een gladde kap op, die komt er weer op!
(gekocht met een ribbelkap)

Ik heb een gave jaren zestig kap in Frankrijk kunnen kopen voor weinig, toevallig zit er zo'n mooie RVS strip op en of jullie het nou leuk vinden of niet, hij blijft er op!

Verder zal het karretje brandweer rood worden, dat lijkt mij erg leuk!

Er zijn al erg veel exemplaren lantaarnpalen grijs  ;)

Ik maak van nabij de restauratie mee van een 350, compleet terug naar nieuw! (het moet de mooiste van Nederland worden) Je wilt niet weten hoe veel uurtjes daar in zitten! De auto is voor het museum van Edwin Groen. Toch zal men ook over deze auto weer het nodige kunnen opmerken!

Voorlopig blijven ze wel! Ze worden gekoesterd, zeker ook die van mij!

Soms heb ik ook daar moeite mee, een auto moet rijden!

mctommi

Quote from: MarcoAZU on August 26, 2013, 22:44:10 PM


Ik ben bezig met mijn 61 azu, er hoort een gladde kap op, die komt er weer op!
(gekocht met een ribbelkap)

Ik heb een gave jaren zestig kap in Frankrijk kunnen kopen voor weinig, toevallig zit er zo'n mooie RVS strip op en of jullie het nou leuk vinden of niet, hij blijft er op!

Verder zal het karretje brandweer rood worden, dat lijkt mij erg leuk!

Er zijn al erg veel exemplaren lantaarnpalen grijs  ;)


Foto's, foto's......

Er is niks mis met een motorkapstrip, maar die op de BF-41-92 is te lang. Motorkapstrips d'origine zijn van aluminium, niet van RVS.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU


[/quote]

Foto's, foto's......

Er is niks mis met een motorkapstrip, maar die op de BF-41-92 is te lang. Motorkapstrips d'origine zijn van aluminium, niet van RVS.
[/quote]

Durf geen foto's te plaatsen  ;)

Is het niet zo dat de combinatie niet klopt; Motorkapstrip hoort niet bij deze grille en chevronnetjes ?

Het blijft trouwens wel mooi deze grille!

En dan ronde koplampjes, smalle koplampsteun en rechthoekige blinkers ?! prachtig toch?

Toen ik mijn gele kocht zat er ook zo'n grille op maar weer zonder chevronnetjes!

Je hebt gelijk 't is een aluminium strip

mctommi

Motorkapstrip hoort niet op besteleenden behalve op de Belgische "weekend" uitvoeringen.
Verder is de BF-41-92 best wel origineel gebleven, zou weleens met eigen ogen willen zien hoe e.e.a. gerestaureerd is....met een hoop plamuur of netjes gelast (voor zo ver er nog wat te lassen viel (ik weet WAAR, hahaha).....we wachten het af.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: MarcoAZU on August 27, 2013, 22:04:29 PM

Durf geen foto's te plaatsen  ;)


Ja ja, ik ken je langer dan vandaag :P
Je wilt ons gewoon in spanning laten denk ik :P
Binnenkort weer een gegalvaniseerde AZU erbij vermoed ik....................
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Jongens wat zin we weer zuur en volhardend kritisch.
Als je in diverse reacties iemand zijn eend afzeikt moet je gewoon zelf ook je foto's plaatsen.
En als je niet wilt dat iemand iets met een auto doet wat je niet aanstaat moet je hem niet verkopen.
Ik weet dat er diverse mensen al niets laten zien op dit forum vanwege de genadeloze en ongenuanceerde reacties.
Dat is toch wel het begin van het einde.

Misschien is het niet zo bedoeld, we zijn tenslotte geen onaardige mensen, maar niet iedereen ervaart dit zo.

En we leven in een vrij land en een eend is een vrije auto. Je zorgt er een tijdje voor en dan weer iemand anders.

mctommi

Quote from: marcopr on September 01, 2013, 19:10:11 PM
Jongens wat zin we weer zuur en volhardend kritisch.
Als je in diverse reacties iemand zijn eend afzeikt moet je gewoon zelf ook je foto's plaatsen.
En als je niet wilt dat iemand iets met een auto doet wat je niet aanstaat moet je hem niet verkopen.
Ik weet dat er diverse mensen al niets laten zien op dit forum vanwege de genadeloze en ongenuanceerde reacties.
Dat is toch wel het begin van het einde.

Misschien is het niet zo bedoeld, we zijn tenslotte geen onaardige mensen, maar niet iedereen ervaart dit zo.

En we leven in een vrij land en een eend is een vrije auto. Je zorgt er een tijdje voor en dan weer iemand anders.

Niet zuur, kritisch wel, we leven immers in een vrij land zoals je zegt. Genadeloos en ongenuanceerd zeker niet, slechts gebaseerd op feitenkennis na 30 jaar besteleend.
Foto's van mijn auto's staan "alover" internet. Mijn verkochte auto's zijn goed terecht gekomen !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU


Quote from: marcopr on September 01, 2013, 19:10:11 PM
Als je in diverse reacties iemand zijn eend afzeikt moet je gewoon zelf ook je foto's plaatsen.

In één reactie ben ik over de schreef gegaan, dat geef ik toe, maar ik heb niet in diverse reacties ander mans eenden lopen "afzeiken".

De reden dat ik geen foto's plaats is simpel, ik vind het een heel gedoe!

Verder moet je niet alles TE letterlijk nemen, wat geschreven wordt, wordt vaak zo niet gezegd!

Burik

Quote from: MarcoAZU on September 01, 2013, 22:40:03 PM


De reden dat ik geen foto's plaats is simpel, ik vind het een heel gedoe!


Daarom maak ik steeds filmpjes van de restauraties. Werkt minder omslachtig
Alleen jammer dat je deze dan niet in de site kunt plakken met stilstaand beeld.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: