News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

VS-26-93

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 17:34:31 PM

Previous topic - Next topic

Ad AZU

update: afgelopen zomer moest mijn Linda (VS-26-93) naar de APK.
nou de keurmeester had blijkbaar nog niet zo vaak een 2cv gedaan, hij vond dat er wel erg veel speling op de wielen en de fusee's zat.
zijn oudere collega werd erbij gehaald, en die lachte het weg: "nou de wielen moeten er bijna afvallen, dan is het nog dik in orde."
erger was het feit dat er op de achter-remmen geheel geen vertraging werd gemeten. We hebben wel 10 keer geprobeerd, zelf met belading. nee hoor, geen sjoege.
'maar merkte je daar dan niets van'. nou nee, als ik op de rem trap komt ze gewoon tot stilstand.
ok dus maar weer een kennis van een kennis op gezocht, die verstand heeft van de 2cv techniek. helaas ben ikzelf zover nog niet. Dirk gaf aan dat er toch wel e.e.a. vast was gaan zitten bij de remcilinders: "je moet er ook vaker mee rijden". Ja ik weet het, maar we hebben zo'n jachtig bestaan: in de winter heb ik tijd, maar dat nodigt niet echt uit, en als het in de zomer mooi weer is en ik eindelijk een dag vrij ben, zijn er zoveel dingen eerst te doen, dat Linda vaak achteraan het lijstje staat.  ik beloof verbetering.
maar goed Linda alsnog naar de keuring en glansrijk geslaagd. en het mooie van dit verhaal is dat haar papieren (1966) nu ook meer dan 50 jaar oud zijn, en dat dit haar laatste APK was !
van de zomer ga ik meer rijden.......

Dirk D

En remmen....  :)
Mooi, gefeliciteerd!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

#32
(H)eerlijk autootje, even totaal los rijden dat ding de komende tijd  :)

En vooral genieten van alle duimen die de lucht ingaan en de fototoestellen die je tevoorschijn ziet komen  ;)

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Ad AZU

bedankt Martijn,
ze staat er weer mooi op.

Ad AZU

alleen jammer van mijn nummerplaat van voren.
Ik reed lekker door op een weggetje, en een verkeersdrempel was toch hoger dan gedacht.
voor mijn gevoel werden we bijna gelanceerd, voor zover dat mogelijk is.
wielen kunnen gewoon niet los van het wegdek, maar voor mijn gevoel zat het er dichtbij.
na een vlucht van enkele meters belandde Linda met de nummerplaat het eerst op het wegdek,
kkkrrrrrggggg
oeps kromme plaat. verder geen schade.
nu heb ik inmiddels een nieuwe mooie rechte blauwe plaat, maar de oude lijkt gelijmd te zitten op 2 stukjes platstrip die aan de bumper vastzitten.
heeft iemand tips hoe ik de oude er netjes af kan halen zonder de strips te beschadigen, en waarmee kan ik de nieuwe plaat dan weer vastzetten?

Tags: